torsdag den 4. november 2010

Vejarbejde

Jeg finder dette koncept meget mærkværdigt. Der er vejarbejde overalt jeg kigger hen for tiden – Nørrebrogade, Kongens Nytorv og dele af motorvejen er konstant fyldt op med orange pæle. Men der er noget, der virkelig har vakt min undren:

Ved disse vejarbejdsområder er der linet op til flere gravkøer op, der er som regel et stort hul i jorden, og så er der de obligatoriske orange pæle og hegn, der dækker området ind. Men der er ingen vejarbejdere! Der sker ingenting?! Den sjældne gang der gør, står der to mænd; den ene med en lille spade, der graver lidt og den anden pulsende på en cigaret, men som oftest er der tomt. Og det gælder ALLE tider på døgnet! Klokken ni, klokken tre, ANYTIME! Så tror da pokker at vi først har en ny metrostation på Nørrebro i år 2018! (hvor man jo alligevel er flyttet i et nederen rækkehus i Greve med to umulige unger, så what’s the use?).

Photobucket

Men nu vil jeg faktisk lige være fair her. Jeg HAR set, eller rettere hørt dem arbejde. Det er bare klokken seks om morgenen NÅR MAN HAR FRI. I don’t get it! Forklar mig konceptet!

- Isabel


5 kommentarer:

Emma Lovise sagde ...

Hejsa!
Først så er det altså et vildt fedt billede! Total griner ;)
Jeg aner ikke et klap om vejarbejde, men hvis de arbejder kl.6 om morgen så kunne det vel tænkes, at de arbejder på tidspunkter, hvor der ikke er nær så meget trafik som fx. kl. 8 og kl.15?
Men det er bare en tanke.

Anonym sagde ...

De arbejder om natten når der ikke er så mange biler, det er konceptet på motorvejene, ved ikke hvordan det fungerer inde i KBH centrum..

Anonym sagde ...

Nogen gange er der altså flere arbejdere på vejarbejdeområder. Det ser så sådan her ud:
http://www.closeup.de/media/oart_0/oart_m/oart_21344/thumbs/25154_193857.jpg

Sarah sagde ...

Jeg holder mig også til påstanden om, at de arbejder om natten, hvor der ingen er trafik er. Men det er da pisseirriterende at skulle høre på dem om morgenen, når man for en gang skyld kan sove længe.

Epic billede. :)

http://www.yourwhitebones.blogspot.com

Anonym sagde ...

Hej ... jeg er Vejarbejder på nørrebrogade .. og vil først lige sige at det ikke er os der bestemmer hvor vi skal arbejde , det er jo jer selv der har stemt på Bondam. og det med gravemaskinen der bare holder og folk der "bare" står og kigger , det er sådan at der ligger mange ting i jorden i forvejen (Gas , Vand , El osv.) det gør mange gange projektet vanskeligt . jeg kan godt forstå i engang i mellem bliver negative når vi laver noget , men vi prøver virkelig at gøre det så smertefrit for jer som muligt . Jeg har talt...