fredag den 5. november 2010

Kan du være hjemme mellem 2010 og 2014?

Jeg vil gerne starte med at advare om, at jeg er irriteret, sur og indebrændt. Jeg har nemlig brugt hele min fredag på at sidde i min stue og vente på en fragtmand.

Lad os lige starte med at skrue tiden en dags tid tilbage, hvor Anne Sofie taler i telefon med Sony Vaio-kundesupport. Min computer er nemlig gået ret meget i stykker, hvorfor jeg blev nødt til at overbevise dem om, at jeg altså har brug for at få min computer repareret (og her skriver jeg meget bevidst "overbevise", da det tog mig præcis 22 minutter at forklare dem, at "vi sender dig et nyt strømstik" altså ikke ville løse ting som overophedning, fejl i blæseren og et løst cdromdrev). Nå, men det blev altså aftalt, at de ville tage den ind og god service som de har, ville de sende en fragtmand til min adresse. "Alt du skal gøre er bare at være hjemme mellem 9 og 16." Godt så.

Jeg må indrømme, at jeg havde mine bange anelser - jeg har nemlig ret dårlige erfaringer med at skulle vente på fragtfirmaer. Mest at de aldrig dukker op til tiden. Så jeg fik indtil flere gange bekræftet at det altså VAR fredag d. 5. november mellem 9 og 16, de ville komme. At de havde min korrekte adresse OG telefonnummer OG emailadresse. Og så satte jeg ellers mit vækkeur til kl. 8.30 og udskød alle planer om indkøb, tøjvask og socialt liv generelt. I ved, ting der kræver at man bevæger sig udenfor sin hoveddør.

Og nu er vi tilbage i nutiden (dvs. 15:42), og der er stadig intet sket. Og faktisk får dette mig til at mindes alle de gange, jeg forgæves har ventet på fragtfirmaer - hvor jeg har brugt fridage på at sidde og kukkelure indendørs, bange for at gå i bad eller ud i haven, i tilfælde af at de skulle komme. Og gang på gang er intet sket. Gang på gang har jeg siddet og set klokken nærme sig 16, mens jeg allerede havde trykket nummeret til kundesupporten ind på min mobil, så jeg kunne ringe 16:01 og aftale en ny dag, hvor jeg igen kunne sætte samtlige gøremål på standby for at sidde og vente. Mellem 9 og 16.

Okay, jeg skal nok ikke være helt unfair. Klokken er 15:48. De har hele 12 minutter ud af de 7 timer, de har haft. De skal nok nå det.

Og så kan jeg ikke lade være med at spørge mig selv, hvad folk der rent faktisk har et arbejde, egentlig gør? Hvis man nu ikke har en arbejdsplads, hvor det er muligt at få sendt ting til (og det har vi jo ikke alle)? Gosh, jeg håber at de her tjenester er blevet noget mere effektive inden 2014, hvor jeg forhåbentlig skal til at have fuldtidsarbejde.

Nå, klokken er 15:51. Jeg må hellere få fundet det nummer til kundeservice...

- Anne Sofie

P.S. Jeg fik lige en seddel fra min boligforening. Der står at der skal være nogen på adressen onsdag mellem 10 og 12, da der kommer en tekniker...

.

2 kommentarer:

TheRainbowIsPretty sagde ...

omg, jeg ville dø lidt.

SidneyLise sagde ...

Det gjorde jeg også. Til dem, der måtte være interesserede, kan jeg i øvrigt fortælle at jeg fik en ny tid.

På mandag kommer de og afhenter min computer. Mellem 9 og 16. Jeg har købt vin til lejligheden...

- Anne Sofie