lørdag den 23. oktober 2010

Nattelivs wake-up

Er det bare mig, eller er mange barer og diskoteker blevet uendeligt prætentiøse på det sidste? Altså okay, NASA har altid været det, men sidenhen har alt for mange diskoteker nærmest fungeret som en magnet for ærgerlige Paradise Hotel-typer. What is up with that?

Fint tænker man, og tager så på Rust på Nørrebro, fordi der KAN simpelthen ikke også være fyldt med selvfede slikhårstyper. OG YAY. Man får ret. I stedet er der så fyldt op med ternede skorter (det er virkelig ikke en joke, 70-80% af fyrene var iført tern), undercut og sejlersko. En af mine venner var naturligvis også iført tern, og er I klar over, hvor svær han var at finde og hvor mange fremmede fyre jeg prikkede på ryggen i bedste ”Find Holger-stil”? MANGE.

Men har I så hørt om den bar Remee har åbnet? ZEN hedder den, og den har et koncept med ikke at lukke hvem som helst ind, og alle fra Paradise er på forhånd banned. Haha. Alligevel fremstår konceptet snobbet og irriterende, og det værste af det hele er, at jeg forestiller mig at det så er sådan nogle lidt for gamle mænd i hvidt jakkesæt, og midaldrende damer i pelsjakker fra Holte, der bliver lukket ind. Paaartyyyy – I think not. Og min mor skal i øvrigt derhen med sit arbejde til deres julefrokost proklamerede hun forleden. Altså, ikke at min mor ikke er smart, men det snobbish koncept med at ”det KUN er HELT særlige folk, der bliver lukket ind” lyder altså lidt tamt, når det bliver forsamlingshus for arbejdspladser.



Så hvor går man hen, når man gerne vil være i fred for loafers, slikhår og fake tan, men heller ikke helt orker firetusind ternede skjorter tilsat ”jeg hører underground-musik-som-du-ikke-kender”-attitude?

- Isabel

.

24 kommentarer:

just another wannabefromhell sagde ...

dit problem kan jeg godt sætte mig ind i.... bare ikke helt samme type menneske! jeg bor i en meget lille "stor" by og her er det åbenbart blevet sådan at de 16-17 årige overtager dansegulvet (pigerne, hvilket de jo slet ikke kan styre med deres for korte kjoler og for høje sko) og drengene er for fulde til at huske hvem de lagde an på sidst..... virkelig bøvet!

Mathias sagde ...

Kulør-bar? Ikke at jeg rigtig kommer der så meget, men er segmentet ikke sådan meget blandet.

Man kan vel heller ikke beskylde diskotek In for at køre hverken Paradise eller Indie.

Måske burde du bare flytte til New York eller noget...

mathias sagde ...

Aalborg :)

Sofie sagde ...

Provinsen.

Sofie sagde ...

Jeg tror du skal prøve nogle mindre "kendte" steder, for no offence, du skriver jo også her om nogle velkendte steder i det københavnske natteliv. Du skriver om disse steder med en meget lille entusiasme, og det er ikke fordi du til dels har ret, men måske skulle du udvide din egen horisont. Jeg forslår bl.a rust, en dag, hvor de ikke lukker 18-årige ind, og har et andet arrangement end "villans club" (torsdags baren), for det er det samme klientel, og variere ikke meget fra torsdag til torsdag. Du kunne også prøve "simons" som er lokaliseret nede i nyhavn. Ellers prøv nogle af barene rundt omkring i byen: Saxons, Mojo, Mexibar, Babarellah osv.

Og igen, Isabel, No offence, men går du ikke selv på CBS, Så må det være svært at komme uden om "loafers, slikhår og fake tan, men heller ikke helt orker firetusind ternede skjorter tilsat ”jeg hører underground-musik-som-du-ikke-kender”-attitude?" CBS er jo nærmest et stort orgie af samme, især til torsdags Nexus har jeg hørt det skulle være rigtig fedt!

Dette er ikke et angreb!!!! :)

Sidsel/modeogmyter sagde ...

Ja det vil jeg også gerne vide...

Anonym sagde ...

Værtshuse på Amager, hvor verdenssituationen ordnes over en kold Tuborg. /Fie

fatija sagde ...

uh er heller ikke selv vild med ZEN konceptet. Nah, sikkert gamle mænd der tjener kassen der kommer for at være sammen med deres "hos" hahaha. Okay lød totalt forkert, men noget i den stil!
Synes egentligt det fair nok, Remee eget det trodsalt, og i teorien lyder det fint. Men i praktis synes jeg bare det weird. Hvis det giver mening ;-/

Alle fra paradise på forhånd banned? haha seriøst? eller var det bare en joke.For hvis det er sandt synes jeg det er FEDT HAHA.

Matiee sagde ...

Australian Bar i Odense

SidneyLise sagde ...

Tak for jeres forslag - selvom Odense måske bliver lige lidt for langt væk, Matiee, haha.

Sofie: wow, to gange "no offence", er det underligt at jeg føler mig lidt offendet? :D
Mexibar er fin, men der er fuldstændig crowdet og umuligt at være efter 22. Og jeg forstår ikke helt, at du disser CBS, eftersom jeg SELV gør det utallige gange? I mean, we agree? ;)
Men tak for dine forslag, jeg kigger på dem!

- Isabel

Krise kage sagde ...

Det virker mest af alt som om du befinder dig midt i en identitets krise hvor du må lære at erkende at du måske i bund og grund er ligesom så mange andre.

Du går på CBS og vil gerne have en MAC, og har venner der går i ternede skjorter...
Du kan vel godt se hvilken vej pilen peger ? ;)

Brass Monkey, Barcelona og Kassen synes jeg er udemærkede, men det er generelt svært at komme helt uden om de omtalte typer de fleste steder.

... ellers er der vel altid Den Glade Gris, der burde det være muligt at undgå alle klonerne (uden dog selv at have været der - men et gæt ud fra stedets ry) !?

SidneyLise sagde ...

Kagemand: Identitetskrise? Never! De ender altid ud med at man får en piercing/undercut/en denimskjorte.

Men det er sandt at jeg er ligesom mange andre. Bare lidt mere blomstret :)

- Isabel

Christian Poulsen sagde ...

Et sikkert plejer at være Guldhornene i Indre By, tæt ved Rådhuspladsen. Og i torsdags var jeg også en tur forbi Nørregade 26 på .. ja, adressen Nørregade 26. Som faktisk ligger lige skråt over for Zen. Ganske godt sted til nogle fornuftige priser.

Anonym sagde ...

bodegaer! det er det nye sort!

TP sagde ...

Kant, Nouvel, Vega!(?)... Jazzhouse og Park Café synes jeg også er ok selvom priserne er tårnhøje... men når man er pige er det vel et af de mindre problemer man har i livet ;)

Fie sagde ...

Jeg kan informere om, at alle kan komme ind på ZEN.. Bare du skriver en sød lille mail og spørger om du må komme på listen, så er du med :P
Dog skal man så når man kommer ind, betale 5000,- for et bord, men så får du også en flaske med ;) YEP YEP! ikke dårligt :D haha

Sacha sagde ...

Et ord!: Toga.

Men så er der risiko for at støde ind i diverse ungdomspolitikere og politikere der er ung med de unge (nogle af dem tror de er det).

Det er nok det sted i KBH, jeg har været flest gange, men så er risikoen for at støde ind i PH-materiale også lav (måske ikke eksisterende).

Til gengæld kan du få lov til at synge med på gamle klassikere af John Mogensen og lignende.

Katrine Winther sagde ...

ruby

Camilla sagde ...

Altså, nogle af mine bedste byture har været på Den Glade Gris (når der ikke er alt for crowded). Jeg gider sq ikke betale for at komme ind på et diskotek. Så hellere bruge pengene på sprut ;) Plus, jeg orker ikke de der "se mig!"-tøser der står og "poser" på dansegulvet istedet for bare at danse og skråle med på sangen ;)

Mads sagde ...

Hvis man gerne vil et sted hen, hvor man undgår alle de typer, der er listet ovenover, så bliver det lidt svært at tage i byen generelt, gør det ikke?

Jeg var i byen i fredags. På Hornsleth. Wow, der er nederen. Jeg ville have givet min højre arm for at have været på Salonen i stedet, selvom den lukker rimelig tidligt.

Anonym sagde ...

Bodegaer er virkelig det nye sort! Lørdag aften er det mest unge og ikke så mange hverdagsdrankere, så det er tit mere fest-hygge end druk-hygge. Meget anbefalelsesværdigt!

Anonym sagde ...

Jeg var på Zen i Lørdags og så bla. Nick fra Paradise, så det med ingen PH-deltagere holder vist ikke..... Var på NASA forrige weekend, det var virkelig skidt.... folk var nærmest 16..... Jeg stemmer på Simons til dig....Synes folk var meget blandede sidst jeg var der..... (Selv er jeg stadig ret meget til Karel, men det er vist lige de typer du vil undgå :)

Sanne

SidneyLise sagde ...

Bodegaer er fab! De minder mig om min provinshometown, hvor der var EN bare i hele byen, som blev overtaget af os gymnasiebørn hver fredag og lørdag til stamgæsternes skræk :D

Mads: hvor skørt, jeg har faktisk kun gode oplevelser med Hornsleth! Men det handler nok om, at den ene gang var en bloggerfest og den anden var en vild gymnasie-reunion ;)

Sanne: det er lige præcis mine fordomme - både de bekræftede og de ubekræftede. Haha, sidst jeg var på Karel stødte jeg på Sidney Lee og så var dét klientel ligesom defineret :D

- Isabel

Jose sagde ...

Simons; de er selektive med hvem der må komme ind uden at det bliver snobbet. Og musikken er undergrund hvis ikke man er bekendt i elektronisk- og houseverdenen, hvis man er vil man møde mange fede navne.

Culture Box; elektronisk undergrundsmusik, rimelige priser i baren og alle typer og aldre.

Jazzhouse; retfærdige dørmænd, fed location, lækker musik og lækre visuals. Og for det meste 21+, dog har de også 18+ aftener.

Og nåja, så tjek dette event ud på facebook.. http://www.facebook.com/event.php?eid=126450990744181

xoxo