torsdag den 7. oktober 2010

Øjenvippebukkermassakren

Min øjenvippebukker er afgået ved døden, og jeg skal have mig en ny. Det har jeg egentlig som sådan ikke det store problem med, da der stod på pakken at den der plastikdims mellem tængerne kunne holde sig i ca. 6 mdr. før den skulle skiftes, og min endte så med at holde i 9 år før den gav op.



Det sjove ved øjenvippebukkere er dog mænds reaktion, når man pludselig tager den frem og begynder at bukke sine vipper. For let's face it, den ligner jo lidt et eksperimentielt torturredskab fra 2. verdenskrig - alene det faktum, at den har tænger siger vel lidt om det hele? Nå, men anyways plejer jeg altid at fortælle folk, at øjevippebukkere skam er heeeelt ufarlige. Og lad mig sige det på denne måde: Jeg taler ikke helt sandt.

Da jeg gik i 3. g formåede jeg nemlig en dag at stå og bukke mine øjenvipper på badeværelset, da en af mine eyeliners er ved at rulle ned i vasken. Nu har jeg ganske gode reflekser, så uden at tænke over det griber jeg ud med højre hånd for at fange den. Problemet er bare, at jeg i præcis samme øjeblik havde lukket bukkeren om mine vipper med det resultat, at den bratte bevægelse trækker samtlige af mine øjenvipper ud på det ene øje ud.




Anne Sofie anno 2007.

Det gjorde egentlig ikke særlig ondt, men det rigtig tragiske var, at jeg udelukkende stod og dullede mig op på mit badeværelse den dag, fordi jeg skulle til dansetræning på mit gymnasium. Vi skulle forberede os til studenterballet (big thing i Tyskland - meget prom-agtigt), og jeg havde rent faktisk en (prom)date på det tidspunkt. Det havde jeg så ikke 3 timer senere, for efter undervisningen hev han mig faktisk til side og droppede mig som dansepartner. Og den slags er altså virkelig traumatisk, når man er 18 år, sårbar og mangler alle sine øjenvipper på det ene øje (for slet ikke at tale om hvor svært det er at finde en ny date, når man basically ligner ham fra A Clockwork Orange)...



Nå, men tilbage i 2010 skal jeg altså have mig en ny øjenvippebukker. Kan I anbefale et eller andet? Jeg mener, at der var ret meget hype om Shu Uemura på et tidspunkt, men holder det stadig?

- Anne Sofie

P.S. Inden I får vildt ondt af mig pga. den her øjenvippehistorie vil jeg gerne lige nævne, at jeg havde en veninde i folkeskolen, der havde en lignende oplevelse. Bortset fra at hun sad og syede, og dermed formåede at få hamret en nål ind i øjet på sig selv. Det sætter ligesom mit lidt i perspektiv. Av.

.

11 kommentarer:

Rikke sagde ...

hahaha, hvor er det bare velskrevet! Som om man var tilstede da det skete! men det lyder som en lidt smertefuld oplevelse alligevel. Nå men, mht øjnvippebukkeren, så vil jeg anbefale E.l.f's som iøvrigt har den fantastiske pris a 13kr og holder godt! Held og lykke med det :)
www.Rikkestankespind.blogspot.com

Sarah sagde ...

Jeg har en fra elf (eyeslipsface.co.uk) til £1,5. Det er liiige til at holde til. Jeg synes at den er udmærket (men jeg bruger den ikke så meget, fordi jeg er tilfreds nok med mine vipper fra starten af - derfor kan jeg måske ikke se snakke så meget med om bukkere..), og jeg har set en del videoer på youtube om den - der er mange makeupbloggere, der er glade for den.
Du kan jo give den en chance - den er så billig at det næsten er ligegyldigt, og den virker som den skal.
Bare et tip :)
Nå ja, et direkte link:
http://eyeslipsface.co.uk/product~prodID~54.htm

- Der er også nogle lidt dyrere på hjemmesiden - en stor og en mindre (ikke sådan.. reel størrelse, men hvor mange vipper den bukker ad gangen) her:
http://eyeslipsface.co.uk/product~prodID~130.htm

- Sarah.

Christine sagde ...

Hvor er jeg dog glad for, at jeg ikke skal døje med det problem.. Jeg ville ikke turde, alene fordi skrækscenariet netop er, som du så fint erfarer, at vipperne ryger sig en tur! Gulp!

Mvh. Christine
www.la-joie-etre.blogspot.com

Anonym sagde ...

Øjenvippebukkeren fra e.l.f. er virkelig, virkelig god! Jeg elsker den :-) - desuden koster den kun omkring 12,50, det er jo fantastisk :D

sara sagde ...

du kan også bare købe nye plastikdimser , det er billigt nok, bare dem i matas

Anonym sagde ...

Og så var der lige den eftermiddag, da du ville overbevise mig om hvor harmløse øjenvippebukkere er, for derefter at nive og traumatisere mig overfor dem resten af mit liv :D

Monja

Anonym sagde ...

Shiseido's er god. Shu Uemura kunne jeg også godt tænke mig den har man hørt meget godt om, men den er ikke helt nem at få fat i her i dk.

Nina sagde ...

Shiseido eller Shu Uemera er klart de bedste. Jeg synes til gengæld ikke der er den store forskel på de to. Udover at det er nemmere at få fat i en Shiseido, fås både i Matas og Magasin.

Cecilie sagde ...

Jeg er dybt afhængig af min øjenvippebukker, men har efterhånden erfaret at en øjenvippebukker er en øjenvippebukker ligegyldigt hvilket mærke den er fra, og den fra h&m er faktisk den der gør det bedst fra mig.

Emilie sagde ...

jeg synes den bedste er den fra The Body Shop :) den er virkelig god !

Lotte Florette sagde ...

Jeg synes det er meget bedre at bruge en teske. Den skal du jo bare holde mod øjet og så bukker din øjenvipperne uden at skade mascara eller uden at den kan hive vipperne af. Hvis du godt kan lide at varme culleren op så kan du jo gøre det samme med skeen..

Bwt fik helt ondt i maven da jeg læste at du fik hevet alle vipperne af!