fredag den 17. september 2010

Tænder og træsko

Jeg kan tydeligt huske den gang i gymnasiet, hvor man blev sendt ned til studievejlederen for at snakke om fremtiden:

”NÅÅÅÅÅ Isabel…" *dyb indånding* ”Har du tænkt på, hvad du vil lave i fremtiden?” *meget dramatisk tryk på det sidste ord*


”Eh, næ...”

”Hvad med landbrughøjskolen? Det er et rigtig godt sted. Her er en folder”.

Derefter besluttede jeg mig for at finde ud af det selv. Jeg hader blod, og er typen der styrter ud af et lokale, hvis nogen bare nævner ordet "kanyle" og jeg skifter konsekvent kanal, hvis der er en snert af blod i fjernsynet, så sundhedssektoren var ligesom udelukket. Og dog. Jeg elsker tænder! Tandlæger er godt nok også lidt læge-ish, men jeg har underligt nok ikke noget imod blod i munden. (Okay, det lød forkert...)

Jeg mindes the good old days, da jeg var i praktik i en børnehaveklasse, hvor det jo er like 70 % af børnene der har en eller flere rokketænder - det var SÅ sjovt! De synes vist det var ret morsomt, at jeg blev ellevild over at få lov til at rokke i deres tænder, så det var jo ren win-win.

Tandlæge måtte altså være mit drømmejob, konstaterede jeg. Men drømmen braste ligeså pludseligt, som den var opstået – Tandlæger har træsko på! HVER DAG. Det var umuligt for mig at abstrahere fra det faktum, at jeg skulle rende rundt i skrækkelige, hvide træsko med åben hælklap resten af mine dage.




You make me cry.

Jeg knugede mig til mine yndlingsstiletter, forsikrede dem om, at det aldrig ville ske og besluttede mig for at blive tandfe i mit næste liv i stedet. Iført hvide stiletter, vinger og en halskæde lavet af tænder (hvilket egentlig lyder ret morbidt).


- Isabel


Ps. hvis I kender nogen, der har rokketænder, så call me. Jeg er primært interesseret i fortænderne.

8 kommentarer:

nadialavard sagde ...

HA! Det er fantastisk som I altid får en til at smile/grine!

Jeg er helt med på den med rokketænder - tabte alle mine indenfor to års tid, da jeg tvang dem løse. De er direkte excitement!

Nina sagde ...

Haha kan jeg godt forstå, de sko er lidt skræmmende!! ;)
Jeg skal nok sige til, hvis jeg finder en med en rokketand ;) haha

Anonym sagde ...

Jeg fortæller altid min studievejleder, at jeg vil være rockstjerne! Og hun elsker mig for det!
- Iben

Anonym sagde ...

Jeg fortæller altid min studievejleder, at jeg vil være rockstjerne! Og hun elsker mig for det!
- Iben

Anonym sagde ...

Hmm. kender én. Muligvis ikke din målgruppe, men anyways vi prøver. Han hedder og Kurt og er 39 og havde et liiille uheld på værkstedet. Så der er masser af rokketænder?

Joan sagde ...

Hmm, det kommer an på hvad du vil give for en tand, hjemme ved os hedder det 20 kr pr. tand :P

Anonym sagde ...

Det hedder altså Landbohøjskolen. Det hedder det så alligevel ikke længere, da det er blevet en del af KU.

SidneyLise sagde ...

Anonym 1: Du sender bare kurt min vej! (bare du lige får ham til at børste tænder inden...)

Joan: Ja, jeg fik også altid en tyver. Men nu hvor finanskrisen raser, bliver tandfeen også lidt sparsommelig. Du kan få en ti'er?

Anonym 2: Okay. Jeg hørte kun noget med "land" og tænke halmballer og træsko :(

- Isabel