onsdag den 22. september 2010

Sølle realitystjerner med egne tv-shows, aka. Amalies Verden og Sidney Lee på camping

Enhver, der jævnligt ser TV3, +, Puls, Kanal 4, 5 eller 6 har sandsynligvis set reklamer for efterårets to store realitysatsninger: "Amalies Verden" og "Rock'n'Roll Camping med Sidney Lee & Co" (ja, jeg blev nødt til at google for at få fat i hele titlen). Og når hele Danmark snakker om noget vil vi naturligvis gerne være med.

Derfor vil jeg nu sige noget, som totalt var en revelation for mig angående Sidney Lees campingshow. Nemlig, at det totalt minder om "The Simple Life" med Paris Hilton og Nicole Richie. Nu har vi jo nogle ret unge læsere, men det var sådan et tv show fra dengang, jeg var ung, Paris Hilton var ukendt og Nicole Richie var chubby (billedet af hende er så meget photoshoppet tyndere). Og de skulle så lægge deres ekstravagante livsstil bag sig og bo på en gård hos nogle amerikanske rednecks, hvor de skulle lære at malke køer og en masse andre klamme ting. I sæson to fik de - så vidt, jeg husker - forskellige jobs, de skulle tage sig af. Og i sæson tre var de - tadaaaa - på camping trip tværs gennem USA.




Og nu 7 år senere kommer Tv3 med deres geniale satsning: Haha, vi tager bare en talentløs excentriker og hans to lettere svansede venner (no offense, men se lige deres promobillede - tynde ben ftw!), og så sender vi dem ud på camping i Jylland (som jo er den danske pendant til amerikanske rednecks i Bibelbæltet, ved vi alle), så slangeskindsstøvlerne rigtigt kan blive snavset til af den jyske muld. Og så vidt, jeg kan spotte på promoen, skal de faktisk også arbejde og prøve at leve et mere... ja, simpelt liv. Wow. Men hey, jeg elskede "The Simple Life", så hvis "Sidney Lees rock'n'roll camping med venner" (nej, jeg gad ikke at google titlen igen) er ligeså godt, så vil jeg bare læne mig tilbage og more mig.



Og endeligt er dagen oprundet, hvor vi skal have et længe ventet gensyn med Amalie. Fra Paradise. Og jo, jeg skal se det, selvom alle er sådan: "Ej Anne Sofie, helt ærligt! Vil du støtte den slags?". Og svaret er ja. Jeg er faktisk vildt spændt på det! Og så kan jeg jo altid disse det bagefter og lade som om, jeg kun ser det som et sociologisk og psykologisk eksempel mediernes indvirkning på individet i vores samfund. Ja...

- Anne Sofie

P.S. Ser det ikke ud som om, der står "Sidney Leif" på Sidneys tanktop?

.

13 kommentarer:

Fru H-T sagde ...

Puha, jeg kan ikke få mig selv til at se det....men nu får jeg også myrekryb hver gang, der kommer pinligheder ud af alle deres munde :-S

Mads sagde ...

En af mine veninder har sådan et abonnement, hvor man kan se programmer på kanal 4, 5 og 6, før de kommer i tv, så jeg har set første afsnit af Sidneys camping tur.
Jeg røvkedede mig. Det var faktisk virkelig, virkelig kedeligt.

Og i øvrigt er det ret så tydeligt, at konceptet bag programmet bygger på 'The Simple Life', men producerne har ikke studeret inspirationskilden godt nok, for det når slet ikke højderne fra det show. Overhovedet. Sidney er bare ugidelig og fuld af sig selv, mens de andre leger, at de er langt mere ansvarlige og søde overfor andre mennesker. Paris og Nicole gjorde hinanden værre - og det gjorde programmet hysterisk sjovt.

Amalies verden har bare at være et fantastisk program. Ellers bliver jeg jo rent faktisk nødt til at få mig et liv det her efterår.

Gittøh~ sagde ...

jeg så Sidney lee showet i går aftes, og jeg må indrømme at jeg havde glædet mig og er vild med Sidney Lee og Casper Sennewald (left skinny)
Men Sidney skuffede mig rigtig meget med hans indstilling og med hans kiksede gammel-mands-frisure. (omg behold din bandana på eller bliv skaldet!)
Jeg synes ikke det er dét værd at følge med i :S
det er jo ikke engang sjovt for Sidney er så negativ.

Men jeg sidder alligevel klar til at se Amalies Verden (nem titel) om blot 5 minutter.
Jeg elsker Amalie :) jeg synes virkelig hun er charmerende fordi hun siger så mange dumme ting.
Charmetrold som helt sikkert kunne blive min bff.

TTYL

Julia sagde ...

Selvom jeg også er sådan lidt "ej, egentlig gider jeg ikke støtte Amalie!", men gu' skal jeg så se Amalies Verden - har jo næsten glædet mig ;)

http://jhaenel.blogspot.com/

Henning sagde ...

GID jeg kunne se "TV3, +, Puls, Kanal 4, 5 eller 6", så ville jeg aldrig gøre andet. Det godt nok ud til at være nogle spændende shows.
Hvem er den fladbarmede tatoverede pige til venstre - er der mon basis for frække scener i teltet?
Og jo, der står helt bestemt "Sidney Leif" på toppen.

SidneyLise sagde ...

Jeg tror faktisk, at producerne af "Sidney Lee på camping i Jylland med venner" har set "The Simple Life" engang, og så har de tænkt: "Nå ja, den er jo fra 2003, som om nogen kan huske det - så længe vi ikke kalder serien 'The Sidney Life', vil ingen opdage det..." - men ja, det er ikke særlig velykket. Men okay, hvornår har Sidney nogensinde været det...?

Men nu bliver jeg desværre nødt til at krybe til korset og indrømme, at jeg måske er blevet en anelse hooked på Amalies Verden. Især når Peter dukker op i næste afsnit og man kommer behind the scenes på hendes rædsomme God Morgen Danmark-optræden. Jeg glæder mig (men sig det endelig ikke til nogen....).

Hvad synes I om Amalies Verden? Er jeg alene om at have dårlig tv-smag?

- Anne Sofie

Mille sagde ...

Har lige set afsnittet...Hmm ved ikke hvem der er mest blank og patetisk...Amalie eller hendes mor ?!?!?!? OMG!

Julia sagde ...

Jeg er lige blevet færdig med Amalies Verden. Jeg må sige at det er noget som jeg nok også komme til at følge med i de næste uger. Crapy TV er altså bare underholdning. :)

http://jhaenel.blogspot.com/

Louise sagde ...

Min kæreste er hooked på skod TV, så selvfølgelig skulle vi se både Rock'n'roll Camping og Amalies Verden.

Allerede 5 minutter inde i førstnævnte stod jeg af - magen til kedeligt fjernsyn har jeg ikke set længe, så det kommer kæresten til at se alene.

Men Amalies verden derimod - det var da underholdning! Det skal jeg helt sikkert se igen i næste uge.

Marie sagde ...

haha du har da så meget ret.. hvad sker der for at sedney er den ye Paris eller prøver på at være det.. Det er sgu for grineren. Jeg så det også lige programmet her til aften og hold da op en klovn.. Men underholdende er det ;)
-Marie
følg min blog her ;)
http://www.mariebraends.blogspot.com/

Anonym sagde ...

Lol, hvor modent; 'Malke køer og andre klamme ting', for det er jo vildt klamt at vi sørger for din mælk. Puhaaa, noget føj. Tsk :)

SidneyLise sagde ...

Anonym: Jeg er selv jyde - mærk ironien ;)

- Anne Sofie

Anonym sagde ...

Ironien er ikke altid til at gennemskue i jeres indlæg, skal du vide ;)