mandag den 6. september 2010

Blogsmag?

Vi fik følgende spørgsmål på Formspring tidligere i dag:

Photobucket


Det første spørgsmål er ret let, for vi læser begge to andre blogs end vores egen. Vi synes, at det er hyggeligt lige at kunne svinge forbi andre folks webhjem og se hvad der sådan sker for dem pt, og efterhånden føler man jo, at man kommer til at kende folk :)

Hvad angår anden halvdel af spørgsmålet er det vigtigste for os helt klart, at en blog er underholdende. Vi sætter pris på humor og selvironi, og der må gerne være lidt bid i. Der ingen af os, der er særlig interesserede i modestoffet (surprise surprise), så blogs der udelukkende fokuserer på mode uden nogensinde at have en mere personlig vinkel på det end hvorvidt noget er fedt eller ej, springer vi let og elegant henover. Til gengæld elsker vi blogs, der er vidtfavnende, så hvis en blog er en blanding af mode, mad og samfund generelt krydret med en personlig vinkel og et glimt i øjet er vi ret hooked.

Derudover inspireres vi af godt sprog og kreativitet - folk, der tænker udenfor boksen og leger med blogformatet. Der ikke er bange for at provokere lidt. Den slags finder vi nemlig underholdende.

Nå, men egentlig var grunden til at vi postede spørgsmålet her i stedet for at besvare det på Formspring ikke at vi selv skulle sidde og vrøvle løs over flere sider, men fordi vi faktisk synes at emnet er interessant. For hvad "tænder" folk egentlig på i blogmæssig sammenhæng?

Så derfor vil vi gerne give spørgsmålet videre til jer, kære læsere. Hvad gør en blog interessant for jer? Hvad vil I gerne læse og hvad springer I let og elegant henover? :)

- SidneyLise

.

13 kommentarer:

Miss Jeanett sagde ...

Jeg er enig med jer - bortset fra at jeg godt kan lide modeindholdet. Dog gider jeg ikke blogs hvor det er rent mode uden noget personligt - så kunne jeg lige så godt købe et modemagasin istedet.
En anden ting der er blog-"turn off" for mig er hvis man poster for mange indlæg på en dag. Jeg gider simpelthen ikke spammes i min google-reader med 4+ indlæg. Det synes jeg er mega træls.

Stine sagde ...

Det der fanger mig, er som I også skriver, personlighed (: Og evnen til at udtrykke den på en interessant og inspirerende måde (: Det nytter ikke, hvis man har et godt 'produkt' (indhold), men ikke kan 'sælge' den (format), og omvendt ;)

www.6400happimess.blogspot.com

Line sagde ...

Humor! Masser af humor! Og lidt selvironi. Og så nogle indlæg der har en mening selvfølgelig.. Gider ikke læse noget der er skrevet bare fordi bloggen skal opdateres x gange om dagen, hvis I ved hvad jeg mener? Og så har forfatterens skrivestil også meget med det at gøre.

(Min ord-bekræftelsesting er "borat" :D)

Joanna sagde ...

Jeg læser også andre blogs end min egen.

Jeg er lidt enig med jer, der skal være humor, kant og en spænden de personlighed til for at fange mig. Og pæne mennesker...

Laura sagde ...

Det er ret vigtigt for mig, at jeg føler jeg "kender" personen bag. Jeg læser mest modeblogs, men jeg gider ikke, hvis det ikke virker som om, der er et rigtigt menneske bag, og det kun er en robotstyret stilethæl der sparker catwalkbilleder ud.
Jeg godt lide de blogs, der ikke tager sig selv så højtideligt og godt kan lave skæg med dem selv og deres medie.
Og så er det meget, meget vigtigt at den er skrevet på en skæg måde! Og har orden på grammatik. Ellers kan jeg ikke læse det - det er også derfor, jeg ikke læser svenske blogs. Får sgu ondt i hovedet af det.

Ikke fordi jeg synes min egen blog er smaddergod (men jeg synes selvfølgelig den er ganske OK, ellers lavede jeg den jo ikke), men jeg kan godt lide at den er meget blandet og personlig. Det kigger jeg også efter hos andre blogs.

Anonym sagde ...

Kan i ikke komme op med en blog i læser? :). elsker jeres blog!

Anne sagde ...

Jeg kan lide lidt af hvert når det kommer til blogs. Jeg foretrækker dem som er personlige, spændende at læse = underholdende, dem som omhandler forskellige emner; mode, mad, musik, holdninger og sjove påfund. Jeg er åbent for lidt af hvert, så længe det ikke er gennemgående én ting. Jeg kan lide dem som inspirere og giver mig ny viden. Og man føler rigtig nok at man kender folk på deres blogge, men det er kun fedt at folk deler så meget med resten af os.

Jeg læser f.eks. Jeres blog fordi jeg synes I skriver på en interessant måde, er underholdende og skriver om de mest mærkelige ting, hvilket jeg finder ret sjovt. I virker som nogle virkelig rare mennesker, som ville være godt selskab til hver en tid. Så bliv bare ved med jeres interessante indlæg.

/anne

www.annechristensen.blogspot.com

Pernille sagde ...

Det ER vitterligt pudsigt, at vi begge skriver om dette emne i dag ;) Godt man ikke er ene om den slags tanker.

En blog fanger mig ved at have personlighed. Man skal kunne fornemme og "kende" personen bag bloggen og ikke bare føle man sidder og læser kolde fakta uden personlige holdninger.
For mig skal en blog adskille sig fra andre skrevne medier vha. personligheden!

Jeg synes, at jeres blog er et forfriskende pust i den ellers seriøse blogverden. Det er der brug for nu og da :) Læser ikke jeres blog dagligt, men de dage, hvor blogverden bliver for seriøs og kedelig, lægger jeg vejen forbi jeres og kobler lidt fra!

Den Rigtige Kasper sagde ...

Robotstyrede stilethæle lyder egentlig ret tiltalende, Laura. Stiletter? Hot! Robotter? HOT!!1!

Jeg ville være fast læser af robotstyredestilethæle.blogspot.com

mathias sagde ...

Jeg læser kun min egen. Fordi den ganske enkelt bare er awesome.

Mathias.

Anonym sagde ...

Personlighed og humor - ligesom I har;-) Så gør det egentlig ikke så meget, om det er en decideret modeblog, eller om der er lige så mange indlæg om alt mulig andet end "dagens outfit" eller et nyt køb. Og så gider jeg ike kilometervis af editorials og showbileder fra style.com - dem skal jeg nok selv finde, hvis jeg gider. Pointen i (mode)blogs for mig er netop at blive inspireret af nogle cool piger, der ikke nødvendigvis har modelmål eller et 10.000 kroners månedeligt shoppebudget.

Dominyka sagde ...

Jeg elsker blogs med humor og selvironi. Er ikke så meget for at læse en blog hvor der er skrevet suuuuper lange indlæg om livets filosofiske spørgsmål - så ville jeg hellere låne Freauds Psyko-analyse-bog på biblioteket.. Jeg elsker når bloggen er skrevet i en munter tone, hvor man kan høre at personen har smagt på det gode i livet. - Jeg elsker nu også at læse om mode - det er jo som gratis magasiner!! :-)

ciao
/dominyka

SidneyLise sagde ...

Tak for jeres svar! Det er virkelig spændende at høre, hvad andre folk synes er interessant. Og heldigvis er smag jo forskellig :)

Der var en, der bad os om at nævne en blog, vi læser, og vi elsker begge to Stinestregen (www.stinestregen.dk), der kombinerer fantastisk humor med et kreativt talent :) Derudover kan vi genkende Average Joannas idé om at stalke pæne mennesker - det gør vi også selv :D
Men det er generelt svært at nævne konkrete blogs, da vi læser så mange forskellige og virkelig kører efter "ingen nævnt, ingen glemt"-princippet.

Åh ja - og i øvrigt tak for dem, der har rost os! Det er virkelig rart at folk kan lide det, vi laver <'3

- Anne Sofie