fredag den 3. september 2010

Spammails <'3

Jeg ved, at der er en del, der har modtaget denne spammail, og da min veninde og jeg begge havde modtaget den på vores yahoo-mail (det er som om filteret er dårligere der, end på hotmail?), måtte jeg altså lige dele dette charmerende forsøg, som en eller anden har gjort sig med Google Translate. Og du kan oven i købet blive rig!

"Fra: Mr.Patrick K. W. Chan
Administrerende direktшr & Chief Financial Officer Hang Seng Bank Limited

TIL ATTENTION
Det er forstеeligt, at du kan vжre lidt bange, fordi du ikke kender mig, men jeg har en lukrativ forretning forslag af fжlles interesse til at dele med dig. Jeg fik din henvisning i min sшgen efter de passer til min foreslеede forretningsforbindelsen.
Jeg er Mr. Patrick KW Chan & CEO Chief Financial Officer i Hang Seng Bank, jeg Obscured business forslag til dig. Jeg vil har brug for dig til at hjжlpe mig med at udfшre et virksomhedsprojekt fra Hong Kong til dit land. Det indebжrer overfшrsel af store summer af penge. Alt om denne transaktion er juridisk gшres uden problemer. Vжr bestrжbe sig pе at overholde diskretion i alle spшrgsmеl vedrшrende dette spшrgsmеl.
Nеr midlerne er med held blevet overfшrt til din konto, vil vi deler i forholdet bшr godkendes af de to af os foretrжkker jeg dig til at kontakte mig pе min private e-mailadresse nedenfor (patkwch@yahoo.com.hk), og endelig, efter at jeg skulle give dig mere information om denne operation. For det fшrste tvinge mig disse oplysninger: - 1.Your Fulde navn (s): - 2.Current kontakt adresse: - 3.Your nuvжrende Stilling: - 5.Contact telefonnumre
6 Din PRIVATE / CONFIDENTIAL e-mail adresse, hvis den er anderledes Please, hvis du ikke шnsker at svare, skal du fjerne denne besked og ikke jage mig.
Selv om intet vovede intet lжrt.
Din tidligst svar pе dette brev vil blive vжrdsat.

Kind Regards,
Mr. Patrick Chan"

Man kan lige forestille sig en mand med en tyk, russisk accent sige: "En stor penge overfyrsel med lukrativ forrrretning til dig, jeg tilbyder dig!!"

Men altså. Hvis I er interesserede, så synes jeg ikke I skulle gå glip af denne enestående mulighed for hjælpe med en stuuurt lukrativt projekt!

- Isabel

Og ps.: Ér der noget med det der yahoo/hotmail-halløj jeg skrev om ovenfor? Nu har jeg begge mails, og oplever langt mere spam på min yahookonto.

.

9 kommentarer:

Malene sagde ...

Hej!
Jeg prøver at komme igang med at blogge om alt og intet. Ville elske at få nogle faste læsere og håber derfor du kigger forbi! :-) Blog-hugs fra http://malenelindhard.blogspot.com/

bitten sagde ...

Husk, du må ikke jage ham! :D
Jeg har hotmail, og modtager aldrig den slags, så jeg understøtter hermed din hypotese.

Jekatarina sagde ...

Jeg oplever det altså også en hel del med min Google-mail. Får stort set mails om "forretninger", penge-nød, overførsler osv fra mystiske "Mr. Bogooh from South Africa, hver dag.'
Simpelthen så irriterende!

SidneyLise sagde ...

Malene: Ahøm apropos... Vi modtager rigtig mange kommentarer, der blot er skrevet for at reklamere, og dem udgiver af princip ikke. Nu blev denne lige udgivet for eksemplets skyld (og fordi jeg synes det var lidt morsomt, konteksten taget i betragtning), men det er blot til orientering.

Bitten: Haha, lad os jage ham sammen :D Okay, så er jeg ikke den eneste...

Jektarina: Ej, hvor belastende. Men der må jo være NOGEN, der hopper på dem, siden de bliver ved med at eksistere?

- Isabel

Line sagde ...

Jeg har haft både hotmail og yahoo. Jeg modtog også meget mere spam på min yahoo-konto end på min hotmail, men der kommer stadig rigtig meget spam til hotmails. Prøvede på et tidspunkt at gemme alle spammails, jeg modtog på en måned - det endte med godt over 500.

Nu bruger jeg gmail og modtager ikke noget som helst, hvilket er dejligt befriende :D

Kathrin sagde ...

Haha den mail har jeg også fået. Jeg bruger g-mail, men den er god til at sortere spam fra så det ikke ender i indbakken.

Simone sagde ...

Altså han har sgu overtalt mig! Tror lige jeg daffer ned i banken imorgen og indsætter småpengene fra sparegrisen!:)

- Synes også det sker med Hotmail, men har aldrig haft yahoo, så kan ikke rigtig veje dem op imod hinanden. Til gengæld er jeg ret glad for gmail:)

God dag til begge jer dejlige damer:)

Julie J. sagde ...

Jeg får slet ikke nogle af de der mails, men jeg har jo også gmail *blær* :P

AnnaN sagde ...

Jeg har yahoo-mail og får masser af spam. Mit handler så mest om diverse potensmidler.. Jeg ved ikke, om jeg skal føle mig krænket?? :P .. Det bedste er "Selv om intet vovede intet lært" .. FAIL. Det er lidt "Hvo intet vover intet vinder" gone wrong. Det er lidt fedt.