mandag den 4. oktober 2010

Folk, der bare skal lukke røven

Vi fik en request fra en af Anne Sofies studiekammerater for nyligt. Hun bad os om at lave et indlæg, hvor vi remsede alle de folk op, der skal lukke røven. Det vil vi så gøre nu.

- Folk, der rækker hånden op 30 sekunder før undervisningen slutter og stiller et laaaangt, ligegyldigt spørgsmål skal bare lukke røven.
- Folk, der namedropper underviserens bøger til timen, skal bare lukke røven.
- Folk, der bruger en masse fremmedord uden grund, fordi de tror at det får dem til at virke kloge, skal bare lukke røven.
- Folk, der taler enormt højt om deres sexliv imens de sidder i bussen eller på en café skal bare lukke røven.
- Folk, der kalder dem selv "forfattere", selvom de aldrig nogensinde har udgivet det mindste, skal bare lukke røven.
- Folk, der kalder dem selv "modeller", fordi de én gang har stået og struttet med bagdelen foran en amatørfotograf, skal bare lukke røven.
- Folk, der ikke kan finde ud af at bruge udtrykket "bogstavelig talt", og derfor siger ting som: "Folk følte sig taget i røven... bogstavelig talt." skal bare lukke røven.
- Folk, der er facere og prøver at give en dårlig samvittighed skal bare lukke røven.
- Folk, der er vores kærester og retter vores stavefejl skal bare lukke røven.
- Folk, der retter vores stavefejl generelt, også uden at være vores kærester, skal bare lukke røven.
- Mascha Vang skal bare lukke røven.
- Folk med slikhår, der tydeligvis arbejder i mediebranchen og sidder i en stillekupé, mens de prøver at lyde kloge og taler alt for højt i deres iPhones skal bare lukke røven.
- Folk, der er vores mødre og som er chokerede over vores sprogbrug på bloggen skal bare lukke røven.
- Fyre med loafers a la disse skal bare lukke røven.


- Folk, der er fornærmede over dette indlæg og skal til at skrive en lang sur kommentar om at vi slet ikke er sjove skal bare lukke røven.
- Folk, der prøver at skjule deres surhed bag humor ved at skrive "SidneyLise skal bare lukke røven" skal bare lukke røven (selv).


Er der flere, der skal lukke røven? Vi har helt sikkert glemt nogen!

20 kommentarer:

Miss Jeanett sagde ...

HAHAHAHHAHAHAHAHAHA

- I love you guys!!

Sofie & Christine: sagde ...

hahahahahahaha "maschs vang skal bare lukke røven" ! :D

http://sofieogchristine.blogspot.com/

K sagde ...

Folk, som omformulerer hvad underviseren lige har sagt, og tror det giver point på kontoen, fordi det gjorde i gymnasiet skal bare lukke røven!

Mads sagde ...

Mascha Vang er sjov <3

Hov, nu må jeg hellere passe på, før jeg også skal lukke røven.
Haha.

Ej, jeg er virkelig stor fan af det her indlæg. Det er sjovt. Og alle punkterne er bare så rigtige!

Frederikke sagde ...

Det der gør mig bare gal. Normalt ville jeg skrive "Din mor skal lukke røven" (Mest på grund af min forfærdelige humor), men det har I allerede gjort...

By the way! I ER sjove! :D jeg elsker jeres blog. Den får mig altid til at grine!

-http://frederikkewirstad.blogspot.com/

Uden Relevans sagde ...

Elsker den med Mascha Vang :)

Den Rigtige Kasper sagde ...

Folk, der ikke kan kende forskel på "sig selv" og "dem selv", skal lukke røven - især hvis de samtidig påpeger andres sproglige fejl :)

Anonym sagde ...

Ja!!! Folk, der - bare fordi de har det dårligt med dem selv - nedgører andre skal bare lukke røven! :)

Pip sagde ...

-13 årige piger der tror de er fulde og skal fortælle hele verden om det MEGET højrøstet.
(Ja jeg var på arbejde i Tivoli til The Voice dagen. *Suk*)
-Folk, der generelt bare taler højt i busser og togkupeer, hvor der ellers er helt stille. (Ja deres liv er selvfølgelig også meget spændende for alle os andre.. Love it!)

bitten sagde ...

Lene Espersen, der bare bliver VED og VED med at sige det samme i nyhederne! Eller I ved, de viser det samme klip med hende flere gange om dagen. Det er så irriterende. Jeg tror jeg kan hendes udtalelse ordret efterhånden.

Alexia sagde ...

Oh, i love it!

Nadia sagde ...

Jeg synes I mangler tre (har haft fornøjelsen af at møde dem alle inden for få dage):

Folk, der råber "PAS LIGE PÅ!" når de iført neonfarvet tøj, siddende på deres fancy racercykel, smadrer ind i een midt i et trafikkryds, fordi de er i gang med at overhale hvor det ikke er menneskeligt muligt.

Folk, der hviskende taler i telefon under en forelæsning, skal også lukke røven.

Folk, der siger: "du ser lidt syg ud - du burde spise noget tang!"
Faktisk skal alle der starter en sætning med "du ser lidt syg/sløj ud..." lukke røven.

Ahh nu har jeg det meget bedre.
Tak SidneyLise :)

Milla sagde ...

"Taget i røven - bogstavelig talt!" Sååååååå sjov!

Mai H. sagde ...

Må jeg lige tilføje:
- Mødre der kigger sigende på én og siger ting som "tror du virkelig det er en god idé at tage et stykke kage mere?" skal lukke røven
- (for hjemmeboende) mødre der smider "skyld"-kortet hver gang man ikke lige har ryddet op efter sig: "jeg arbejde fra 7-16, jeg vasker tøj, jeg gør rent, jeg laver mad, jeg...." skal lukke røven
- mænd der siger "mnøøh! Har du PMS?" hvis man bare er den mindste smule irriteret eller utidig, skal lukke røven
- Mænd der går i Denimskjorter sammen med jeans skal lukke røven (med lynlås).
- Mindre søskende der henkastet siger "Jeg er blevet nomineret som årets side 9 put i skolebladet" skal lukke røven.
- Piger der klager over deres udseende for at få bekræftelse skal lukke røven ("jeg er så tyk!". trunte, du vejer 55 kilo og er 168, du er ikke tyk!)
- Folk der ikke vil indrømme at de tager fejl skal lukke røven.
- Piger (og især drenge!) der siger "nej tak, jeg skal bare have en salat" når man er på KØD-restauranter skal seriøst lukke røven.
- Folk nedgør HM skal lukke røven.
- Folk der kun spørger en hvad karakter man har fået i sin aflevering, for at de selv kan blære sig med deres egen karakter skal lukke røven.
- ekspedienter der giver en dårlig samvittighed/er så påtrængende at man ender med at fejlkøb af værste kaliber skal lukke røven.

Det var vist også aftenens galde..

Astrid Mie Majgaard sagde ...

Tak - specielt den med stavefejl, gik lige i hjertet!

og tak for bloggen!

Astrid

http://www.my-raspberries.blogspot.com/

Lavendel sagde ...

hehe

Anonym sagde ...

SidneyLise - Det er jo genialt! Reddede min morgen!

Mai H - Den med mor "skyld"-kortet. Du har ret! De skal bare lukke røven.

thusspokeyasmin sagde ...

Hahahahahaha!!! Jeg elsker jer så meget. <3

Men jeg har også en lille én:

Folk, der ikke kan finde ud af at bruge "Det sagde hun også i går" på den rigtige måde, skal lukke røven.

signefejrskov sagde ...

Folk der selv har valgt en voksen uddannelse, og så bare opfører sig som små børn, skal lukke røven. (især når læreren skælder ud over uroen i klassen, og det er de enkelte personer der er snakke om, som prøver at spille hellige)

Tak for et godt indlæg, og meget af det er rigtig ;)

Thea sagde ...

Så enig med Mai H. ang. mænd & PMS.
"Nhøø, er det dén tid på måneden?" Har du overvejet, at du måske bare er røv-irriterende, og at det er derfor, jeg er sur?! ;) årh, de skal bare lukke røven.


I love you, SidneyLise. <33333