tirsdag den 3. august 2010

Undskyld, at mine spidser spalter…

Jeg var for en uges tid siden i Magasin for at købe en ny foundation, og passerede derfor Mac-standen. Den Utroligt Sminkede Dame kom hen til mig, og lavede en hurtig scanning, hvorefter hun plastrede min hud til med farven 05 vanilla og sagde, at jeg havde en meget fin hud, men at jeg skulle huske at bruge fugtighedscreme BÅDE morgen og aften. Jeg nikkede troskyldigt. Derefter kiggede hun mig dybt i øjnene og vrængede så på næsen, på en måde så man tænker: ”Shit, har jeg brugt en forkert farve foundation? Er min hun orange? Ligner jeg Sidney Lee?” Men det var ikke tilfældet. I stedet trådte hun et skridt tilbage og studerede mig nøje. ”Du har virkelig flotte lange øjenvipper”. Pyha. Et kompliment, tænkte jeg lettet, lige indtil hun fortsatte: ”Men hvor gammel er din mascara? Den klumper SIMPELTHEN voldsomt meget.” Øh bøh. Det vidste jeg ikke helt, og så begyndte jeg at undskylde. Jeg havde været i svømmehallen med den! Jeg havde ikke lige fået make-uppen af aftenen før, og så videre i samme dur.

Da jeg gik derfra (med foundationen), begyndte jeg at spekulere på, hvorfor vi altid skal undskylde os selv, især foran eksperter indenfor hvadever det nu er. Det er det samme hos frisøren, når hun opdager, at man selv har klippet sit pandehår med en køkkensaks, eller når hun finder ud af, hvor længe siden det er, man sidst har set en frisør: ”Ejjj, dine spidser, *dybt suk* de er SIMPELTHEN bare suuper spaltede!” (Øh ja, det er ligesom derfor, jeg er kommet og betaler dig 500 kroner for at fikse det?!)

Anyways. Jeg gider ikke undskylde min klumpede mascara og mine spaltede spidser længere. Så kan de lige så godt også undskylde, at de har brugt leggings som bukser/har for små bluser på/ikke kan stave og alle andre ting i hele verden. (Okay, jeg smed min klumpede mascara ud lige bagefter, og jeg går trofast til frisøren, så snart jeg ser en spaltet spids. Men i TEORIEN mener jeg ovenstående).

- Isabel

10 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Det er godt nok nogle vilde salgsmetoder de der Mac-folk bruger. Bliver endnu engang glad for at jeg er til PC og Windows, der har jeg da aldrig været ude for sådan noget!

mathias sagde ...

Det var da en højst besynderlig Apple forretning, du var gået ind i :)

Mvh
Mathias

Amanda sagde ...

Haha x)
Ja, hvorfor undskylder man?
Det er ligesom når du får en bøde og siger tak? oO

Malene sagde ...

Ha ha.

Med chance for at lyde ond, så er de her kommentarer altså sjove.

Jeg går ud fra det var kosmetik-afd. du var i? Ellers er det endnu sjovere at skulle undskylde sin klumpede mascara...

Anonym sagde ...

MAC er et make-up mærke drenge ;)

Du har virkelig ret, man burde jo ikke undskylde fordi man netop betaler for at få det fikset!

Leoparddrengen sagde ...

@Malene

Det er da ikke ondt!?


@Anonym

Hvis Mac er makeup, kan jeg bedre forstå jeg aldrig har kunnet få højreklik til at fungere, for ikke at tale om at prøve at finde @-tasten!

Malene sagde ...

@Leopard-drengen:

Nej ville såmen ikke lyde ond med min kommentar. Det var bare sjovt at Mac blev forvekslet. Havde slet ikke overvejet den vinkel på historien - og det billede det skabte var sjovt. Og ville kun "drille" venligt over forvekslingen

SidneyLise sagde ...

Haha, Mac. Jeg tænkte pure make-up, da jeg skrev indlægget. Men klart, der er jo også den der computer-thing.

Malene: Arh, det var i hvert fald i det meget søde ende af drillerier - men nu har jeg også en veninde fra Amager, så det sætter tingene så dejligt i perspektiv.

- Isabel

Anonym sagde ...

Har fulgt lidt med i jeres blog, den er virkelig genial! Følger troligt med fra nu af :)

Thumbs up herfra ! :)

Sigrid sagde ...

ÅÅÅÅH, jeg er bare SÅ enig, men for mig er det tandlæger!!! "NÅ!" siger min gamle bøjletandlæge, som åbenbart stadig skal være en eksistens, man skal forholde sig til i laaang tid ind i sit liv "så du har ikke fået ordnet den splint du knækkede af plus 1 eller whatever???" OG så rynker han nemlig på brynene... Har prøvet at forklare ham, at det ikke er fysisk muligt at se for almindelig mennesker, at jeg har mistet den fucking splint.. :( jeg hader tandlæger, men tak for indlægget.. Jeg hader i hvert fald ikke Sidney-Lise!!! :-)