torsdag den 12. august 2010

Trendsales is killing me.

Man opretter en annonce på Trendsales. Sælger et par nye sko, der har en nypris på 1200 kroner. De er ubrugte.

Teksten står cirka således:
”Sælger disse ubrugte XXX sko, str. 36. De er true to size, og måler 23 cm indvendigt. Kvittering og original kasse medfølger, hvis det ønskes. Bud fra 500 – bytter ikke :)”

Okay, tænker man. Hvad kan gå galt her? Intet! Men WRONG! Efter at de 15-årige DKBN-chicks har indtaget ts og sælger alt fra gamle kinasko fra Kvickly (nypris 29,95) til fuldstændigt udtrådte sneakers, som man ikke engang ville kunne give til genbrug uden at få lidt dårlig samvittighed, skal man altså høre på alverdens mærkelige spørgsmål. Og bare lige så det er på det rene, var jeg også på Trendsales da jeg var 15. Men jeg var stadig klog og unederen.
Spørgsmålene er som regel som følger:

”Bytte??????”
”hva er din mindstepris”
What? Tager man sig ikke lige ulejligheden at LÆSE hvad der står, inden man skriver?
”Bytte?????? Har mange lækre ting!!!!
”Beklager, men jeg bytter ikke” Vedkommende bruger desuden str. XL og 40 i sko, ses det i annoncerne. Suk.
”kan du ikke måle skoene”
Arggggg, I’m going to kill myself now!
“hej er meget intresseret. Byder 60 kr. inkl porto”
MMMMMMMMMMMMGGGGGRRRRRRRRRR JUST LET ME DIE!

Nå, men når man så giver op, fordi man får lyst til at kvæle sine potentielle kunder, kan man jo passende surfe lidt rundt og få sig et billigt grin på siden. Er der f.eks. nogen af jer, der mangler et par ”nye” sko? Så byd på disse uimodståelige sager!

Photobucket

Photobucket

- Isabel

25 kommentarer:

Michelle sagde ...

HAHA! Verdens sjoveste indlæg ;) Tak for grinet!! :D

Michelle - http://so-this-season.blogspot.com/

Anja sagde ...

Hahaha! De skulle vist bare kasseres de sko :O

Lika sagde ...

Præcis. Også derfor jeg har droppet ts fundstændigt. Jeg magter det simpelthen ikke.

Rebecca sagde ...

hahahahahaha lovely indlæg!! det er så sandt og også præcis så iiterende som du beskriver! thanks a lot!

Anonym sagde ...

Hvor er det nice jeg ikke er den eneste der går amok over brugere på Trendsales! Jeg var nødt til at holde en laaang pause da en bruger bad mig faxe et aftryk af min fod, så hun kunne se om mine sko ville passe hende... Haha.

Helle for ballerinaskoene i sølv.

Bex sagde ...

Det ligner jo at øverste par er befængt med skimmelsvamp. FØJ!
Trendsales er blevet super nederen. Men synes også sælgerne derinde er nederen, til tider. F.eks. gider jeg da virkelig ikke betale 300 kr OVER nyprisen for en BRUGT ting(?!)

Stine sagde ...

Ha ha, det må jeg sige ;) Men du mangler lige een ting i dit dybdegående indlœg: Er der nogen der byder på disse ting? ;) For så kunne det vœre, at der var håb om at komme af med sit gamle skrammel, hø hø ;)

www.6400happimess.blogspot.com

Sofie sagde ...

alt for velkendt. grrrr. ellers uimodståelige sko, hæh! :D

Michelle sagde ...

Hahahahahahahaahahahahaha!
Og.... HAHAHAHAHA!!!!

Nogle spørgsmål er altså simpelthen for dumme til at få svar!

Og de der flotte vidundere du har fundet, dem må jeg da bare ha! Jeg byder selvfølgelig 600 kr!

Anonym sagde ...

So true! Jeg gider slet ikke trendsales mere :)

Anonym sagde ...

Der er ikke meget modetøjs side over Trendsales længere, der sælges alt muligt latterligt ravelse (julepynt, havemøbler, grill...), samt selvfølgelig det du selv nævner gammelt udslidt tøj man ikke engang ville give til genbrug.

Lavendel sagde ...

Fniiis....godt gået, men hva' f' vilde mennesker??

Jekatarina sagde ...

Hahaha, har tit revet mig i håret af frustration over præcis det samme! Skrev også et indlæg om det sidste år. Damn, altså - hvor dumme er folk? Det er altså ikke alt man kan sælge. Nogle ting skal bare kyles ud eller gives til genbrug. Er det næsten nye varer eller mærkevarer, er der grund til at sælge det. Typisk så har de her mennesker med den slags annoncer 1000 annoncer inde på deres profil med alt fra aflagt og temmeligt brugt baby-tøj fra H&M til "flotte sofaborde" med klinke-plader på. Yay! Mine penge brænder i lommen! :D

Godt indlæg!

Gittøh~ sagde ...

haha jeg kan total godt følge dig.
Der er ikke noget mere irriterende end når folk ikke læser teksten!
Så svarer jeg altid: "læs hvad der står.. SO!" haha :D

Jekatarina sagde ...

Ej, ja - især det med nypris. Hvordan kan folk forlange at få nypris for en halvbrugt H&M-jakke? Bare det at jakken ikke kommer direkte fra butikken sænker varens værdi betydeligt. Det er der vist bare ingen der fatter derinde. At folk overbyder nyprisen på noget eftertragtet er så bare hvad det er. Det må de jo selv om. Men at sælgere tror de kan kræve nypris eller over nypris for noget brugt - det er bare for dumt, altså.

Sofiee sagde ...

Haha :D Jeg er SÅ enig! :D Trendsales gør mig også mere og mere frustreret! Især dem der byder 40 inkl porto for noget helt nyt man har skrevet prisen på længere oppe.
Ved ikke hvad dem der sælger skoene tænker på :D

Thilde sagde ...

Hvis det ikke var fordi at jeg pt er suuuper fattig, var jeg helt sikkert på! ;)

Anonym sagde ...

Endelig nogen som har det som mig! Hader det virkelig, og det er tit grunden til at jeg har lyst til ts-anmelde dem alle, for at stille idiotiske spørgsmål eller oprette dumme annoncer. Argh, sidder faktisk og bliver helt frustreret. Fede skeder.

En anden ting denne gruppe "mennesker" gør er, når folk opretter annoncer hvor de har et lager af f.eks. hunter gummistøvler, hvor der er en FAST pris (som i øvrigt er langt under butikspris), så har de kraftedme nerver til byder under og skrive "bytte". Gå nu væk!

Mange frustrerede hilsner,
S.

Ps. Tak, for et underholdende indlæg, og for at jeg kunne komme af med nogle aggressioner.

Anonym sagde ...

Er vi enige om at I alle er Trendsales-brugere, hvilke er dem I hater på?

laura Hermansen sagde ...

Men hvis i ikke bruger trendsales hvad bruger i så til at komme af med jeres tøj? Har vi nogle gode alternativer herhjemme hvor vi kan sælge vores helt nye brugte tøj? Og faktisk få noget for det? I love fashion, men altså...

Venligst
laura - laura@iren.dk

SidneyLise sagde ...

Laura: Jeg har desværre ikke et alternativ i ærmet. Vi må vist bare stoppe med at lave fejlkøb

- Isabel

Anonym sagde ...

hahahahahaha JA!
Fuck er helt stoppet med Trendsales fordi jeg får nederen på hver gang lige præcis de der beskeder kommer. De blir copy pasted over det HELE. og ja, Trendsales er virkelig blevet invaderet af ting man ikke engang ville gi til børn i Afrika. omg.

T.H. Lind sagde ...

Jeg er helt enig og er også ubeskrivelig træt af ts.
Men hvor går man så hen når man gerne vil handle med sine design ting?
Kunne godt bruge nogle fab forslag ;)

Anonym sagde ...

Meget enig - nogle der har erfaringer med ebay? Men der sørger Postdanmark vel for at fragten til udlandet æder fortjenesten?

Jeg har spurgt Trendsales om man ikke kan få lov til at blokere visse brugere fra ens profil eller laver en "ikke-favorit-liste" for at matche favorit-listen, men har ikke fået svar.

De kunne også lave et minimumsprisniveau, så man sikrede en vis kvalitet af de varer, der ligger derinde, fx ingen handler for under 100 kr. plus fragt.

Anonym sagde ...

Tak for et godt grin :) Kan kun tilslutte mig. Tråden er jo noget gammel, men måske er der stadig nogle, som ikke har fundet et værdigt alternativ til køb/salg site.
Jeg har netop fået tippet dinbazar.dk af en kollega, og det er so far en succes. Ny side, men det fungerer, nemt og billigt.