mandag den 9. august 2010

SidneySyg

Okay, jeg indrømmer det. Jeg er en lille smule hypokonder. Jeg havde haft ondt i lænden i nogle dage, og havde dagene inden haft symptomer på blærebetændelse. Jeg begynder at blive bekymret. Googler ”blærebetændelse, lændesmerter, død”, mens jeg forestiller mig, hvem der ville komme til min begravelse og hvad de ville have på. Anne Sofie ville garanteret have en sort hat med slør på og uanstændig kort sort AA kjole. Det er egentlig okay.

Nå. Min kæreste spørger, hvor det gør ondt henne, hvortil jeg kigger bedrøvet på ham og svarer med et dybt suk: ”Indeni organerne. Jeg tror det er nyren”. Herefter googler jeg ”nyresvigt, organsmerter, hvor-længe-har-jeg-igen?” og kan næsten ikke rejse mig af selvmedlidenhed, men får kæmpet mig op, da jeg ikke har tænkt mig at dø i forvaskede blå gamacher og gammel T-shirt med påskriften ”I <3 Paris”. Eller faktisk ”I <3 P is”, da det andet er slidt af. Herefter forløber følgende ynkelige samtale:

”Ville du give mig en af dine nyrer, hvis jeg manglede en??” Sagt med tårer i øjnene.
”Ja, selvfølgelig! Men ikke hvis du havde én, det kan man jo sagtens leve med”.
”Men jeg vil gerne have toooooooooooo!!!”
Nu barnligt hysterisk.
”…”

Jeg tager til lægen og har åbenbart blærebetændelse. Herefter snakker jeg meget om min sygdom. Til alle. Da folk begynder at blive trætte af mig, sender jeg disse links (her og her) forfulgt af et: JEG KAN FAKTISK DØ, OG SÅ VILLE DU NOK HAVE DET LIDT DÅRLIGT OVER AT HAVE IGNORERET MIG.

Til dem der ikke gider åbne dem, handler det ene om, at Tycho Brahe muligvis døde af blærebetændelse i 1600-tallet. Det andet er om kaniner. De kan også dø af det.

Så ja, tak for alt, hvis dette bliver det sidste I hører fra mig.

- Isabel

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Dette indlæg kunne stamme ordret af min kæreste, når man lige ser borte fra Paris-t-shirten (han er en fyr). Plejer det ikke at være mændende, der elsker at lege hypokonder? ;)

S.U.S sagde ...

ISABEL! Bliv hos os. Det er endnu for tidligt at tage afsted til det hinsides.

Men øhm... Hvis nu det skulle ske alligevel.. og... øh.. tænkte lige på de der MIu-Miu sko... Altså.... hvis din famile ikke har plads til dem... og øh... altså.... jeg skal nok fjerne byrden fra dem.

//Katarzyna

Sarah sagde ...

Jeg ELSKER jer! Du MÅ IKKE DØØØØØØØØ ISABEL! (skreget med desperation i stemmen, og elementer af både vrede, afmagt og voldsom gråd)

Ditte sagde ...

arr hjælp jeg har os blærebetændelse:)

/Ditte
Modekolibrien.dk

ida sagde ...

Blærebetændelser DRÆBER! Jeg har selv stået i samme situation, jeg lå på dødslejet i flere dage, men blev på mirakuløs vis rask. Hold ud, de stærke af os overlever. (artohjerte!)

SARAHH sagde ...

Det regner voldsomt udenfor og jeg passer hund - og i morgen skal jeg starte på en skole, jeg ikke har lyst til - jeg føler med dig!
Men seriously, lad lige vær med at dø.

SidneyLise sagde ...

Tak for jeres trøstende ord. De varmer, mens sygdommen raser. Suk.

Anonym: Sjovt du siger det - min kærste skrev lige, at han havde "ondt i øret", efter jeg havde beklaget mig igen - så mente han nok, at det var hans tur igen :D

Kartazyna: Tak! Det var et venligt tilbud. Det er hermed skrevet i mit testamente.

- Isabel