tirsdag den 17. august 2010

Stop med at gå i rulamsjakker >:(

Okay, nu siger vi det bare lige ud, ikke? De der rulamsjakker som bliver hypet rundt omkring og cirka overalt lige pt, ikke? De er jo pissegrimme.

Havde man vist dem til nogen for et par år tilbage havde ingen (udover vores bedstefædre) fundet dem spændende, men nu er det like fashion og så er alle sådan "uh, must have!!!". De minder mest af alt om noget som Chip fra Nøddepatruljen eller Balou fra Luftens Helte ville gå med.

Faktisk hører vi Luftens Helte kendingsmelodien hver gang, vi ser nogen iført rædslen. Og af og til nynner vi den også (stille). Prøv at se Balou i slutningen af videoen.



Og Chip gennem hele videoen. Vil I måske gerne se sådan her ud? Nej? Så tag dem af!



Det her er ligesom for et år eller to tilbage, hvor alle cravede læderveste over denimskjorter og rendte rundt og lignede tyske truckere en hel sommer.

Altså wtf people?

31 kommentarer:

Sacha sagde ...

Haha...

Sofie sagde ...

slam slam slam ;) jeg synes nu de ser dejlig varme ud, og er det egentlig ikke det vinterjakker skal være ;) at de så også er pænt dyre er selvfølgelig en mindre detalje, men altså.. i har nogle sjove principper :D i kan heller ikke lide mænd i denim-skjorter? det har jeg stadig ikke forstået. haha.

men vil meget gerne give jer ret i, at det er lidt forfærdeligt så meget hype der er omkring en skide jakke.

Belinda sagde ...

Hehe.. det var dengang disney sjov var værd at se ;)

Ved ikke helt om jeg er enig mht rulamsjakkerne, men vi har jo alle lov til at have en mening :)

mia sagde ...

hørt!

Patricia sagde ...

TAK, endelig var der nogen der sagde noget!

Tina sagde ...

Haha, reality check! :D Kan i øvrigt godt lide dette indlæg er tagget med "politik".

Jacob Packert sagde ...

Hvad skal vi gutter så gå med til efterår/vinter?

Og by the way: må lige kaste lidt credit i jeres retning for c'est-halløjet. I er jo famous.

/Jacob

Kamilla sagde ...

Pjat med jer piger! Der er da intet mere sexet - især det hvide bomuldsplante-lignende for oven ;)

Sofie sagde ...

Jeg kunne ikke være mere enig, jeg forstår ikke hvorfor det er mode! :-)

Sarah sagde ...

Agree, agree, agree. Jeg elsker når andre folk også kan se når moden går for vidt - og at folk følger den alt for blindt.
Jeg er heller ikke til dem :(

- Sarah.

SidneyLise sagde ...

Det er rigtigt livsbekræftende, at der er så mange der er enige med os om, at rulamsjakkerne hører til på diverse piloter/disneyfigurer, i stedet for på mennesker. Det får os til at tænke på, at DK's ungdom ikke er helt tabt endnu...

Sofie: Men vores denimskjorte-hetz virkede jo. Se lige hvor få der går med rædslerne nu i forhold til i vinters! Det er jo charity work, vi udfører!

Tina: Mærkatet er valgt, fordi emnet ligger os rigtig meget på sinde... :)

Jacob: Jamen, det er nemt nok. Hvis I bare unlader rulamsjakker, denimskjorter *host* og generelt at følge enhver grim tendens blindt, så har man faktisk ret stor frihed i forhold til SidneyStyleGuiden. Og tak - btw! Rart med lidt fame anerkendelse...

- Anne Sofie

Callie sagde ...

Jeg. Elsker. Jer. Intet mindre!:D

Helt ærlig, de ser dødvarme og behagelige ud, men smukke er de altså ikke...

Dejligt nostalgiflip med videoerne i øvrigt! Det var dengang, de kunne finde ud af at lave kendingsmelodier. (Bom bom bom, bom-bom bom-bom bom bom... Tak, den sidder nu fast resten af aftenen!)

//Callie

SidneyLise sagde ...

Callie: Ja, behagelige. Ligesom dynejakker. STILL - DON'T DO IT :D

Haha. "Åhhhijaaaay, åååihhjayy bom bom bom" (jeg sidder og synger lige nu).

- Isabel

Linebine :) sagde ...

jeg kunne ikke give jer mere end ret, jeg skal aldrig iføre mig en af disse grimme jakker ;)
og luftenshelte er sku en fed sang (: nu synger jeg den også, "pas på min ven, wiiihihue" :b
//Linebine.blogspot.com

Nadia Hearts Music sagde ...

OMG, dette blogindlæg er SANDHEDEN om rulamsjakker. Tak SidneyLiser!

Sigrid sagde ...

ææv, jeg havde jo lige tænkt mig at købe en.. men så skulle i lige go and disse den... hm... Jeg synes de er lidt cool... men helt klart ikke tidsløse..

Celine sagde ...

AWSOME! godt med lidt kritik til modefænomener, for selvom det er morderne er det ikke alt der er lige pænt... tror det handler om tilvending ;-) tak for et smil på læben!

- Celine // celineleon.blogspot.com

En Hittehønes verden sagde ...

HAHA!!!

C.H.R.I.M.S. C.R.A.M.S. sagde ...

MOTHER FUCKING HØØØØØRT!

Tuggie sagde ...

Thumbs up :D

Har været dybt forundret over den tilsyneladende fantatisme med rulamsjakker

Anonym sagde ...

Jeg kan egentlig så godt lide jer to .. derfor ærger det mig, at bloggen efterhånden er blevet (eller måske et eller andet sted altid har været) enormt selvhøjtidelig.

Der er en sarkastisk/sjov/kritisk måde at gøre grin med ting man ikke bryder sig om/forstår/finder interessante/whatever og så er der en lidt selvfed måde .. og jeg må desværre sige, at jeg synes i er tippet mere over i det selvfede, fremfor den bidende sarkastiske kritik, som jeg føler var jeres oprindelige mål bag bloggen (correct me if i'm wrong?).

Det virker som om, at i prøver at skjule svinere og fordomme bag humor, men man sidder med en fornemmelse af, at humoren kun er et skalkeskjul og I i virkeligheden mener, at alle andre er idioter mens i to derimod har genopfundet den dybe tallerken.

Og som sagt så ærger det mig, at det er den følelse jeg får, når jeg læser jeres blog, for et eller andet sted tror jeg, at i er nogle rigtig hyggelige og søde piger .. Det kan jo også være, at jeg tager helt fejl, og at I i virkeligheden er nogle værre kællinger ;D
- i så fald kan i ignorere dette indlæg.
Men det tror jeg nu ikke i er .. måske i bare prøver for meget?

Nå, det blev langt, og eftersom at jeg er anonym, er der sikkert ikke en levende sjæl der tager mit indlæg seriøst.

Mette F sagde ...

Åhh Luftens Helte, det var tider, der burde være mere Chip og Chap på tv - og nu har jeg en ny sang på hjernen, tak! Har gået med bamse og kyllings Jodlesang på hjernen den sidste uge, luftens helte er meget bedre! :)

SidneyLise sagde ...

Anonym med kritikken:

For det første vil jeg lige sige, at vi altid tager konstruktiv kritik seriøst, især når det tilmed er så sobert formuleret som du gør. Din besked er meget lang, og jeg er ikke selv god til at fatte mig i korthed, men jeg vil prøve så godt jeg kan.

Det er en virkelig svær balancegang at køre en blog som vi gør - vi balancerer hele tiden mellem selvironi og selvhøjtidelighed, mellem positivitet og kritik. Angående selvhøjtideligheden(/selvfedmen) så ER vi glade og stolte over bloggen, og når vi f.eks. kommer i C'est (hvilket er like ENORMT for at par provinspiger som os), vil vi gerne have lov til at vise det på bloggen, i stedet for at gemme det væk under falsk beskedenhed. Der er jantelov i blogosfæren, men det kan simpelthen ikke være rigtigt, at man ikke kan have lov til at være stolt, når man opnår noget, der er stort for en selv.

Angående kritik er det jo en glidebane. Efter Fashionministeriesagen har vi holdt os tilbage for at give kritik - netop fordi vi var bange for, at det ville blive opfattet som du gør nu, og vi fik mange beskeder fra folk, der savnede vores kritiske sans. Her et år efter er vi begyndt så småt halvt at indføre det igen og det er ikke med formål at svine. Vi synes selv, at vi gør det på en sober måde (endda uden at vise billeder af konkrete jakker, så ingen skal føle sig ramt).

Det sjove ved det her er, at vi faktisk også bliver punket, når vi er positive overfor noget - et par gange er vi blevet beskyldt for at være "købte", fordi vi skrev positivt om en ting, vi havde fået foræret (selvom vi faktisk elskede tingen), og folk skrev ting som: "Jeg savner at I er uafhængige :(".

Altså, når vi hverken må være kritiske eller positive kan du godt se, at det ikke er så skidenemt at lave en blog med indhold, ikke? Det er ikke for at virke sur, men det er bare lidt frustrerende, at vi tydeligvis har så lidt bevægefrihed inden vi kommer til at støde nogen. Vi kunne selvfølgelig bare lade være med at udgive kommentarerne og ignorere folks holdninger, men det er bare heller ikke helt vores stil. Vi VIL jo gerne gøre det godt og vi vil gerne indgå i en dialog med vores læsere.

- Anne Sofie

P.S. Og nu håber jeg ikke, at ovenstående var for selvhøjtideligt - det er lidt svært at skrive om sig selv uden at det bliver lidt selvhøjtideligt...

Mathias Trudsøe Trock sagde ...

Men de ser jo helt vildt seje og maskuline ud. Troede ellers at I elskede maskulinitet, men måske tager jeg fejl?

Jakkerne er tilmed dejlig varme, og det undrer mig derfor at I allerede har spottet den på folk? Så koldt har det heller ikke været endnu! (Okay, jeg har luftet min een gang, men det var en jeg fandt frem fra gemmerne... sidst brugt for 7 år siden)

I stedet for Balou (- Chip og Chap er seje nok!), så tænk på Tom Cruise i Top Gun!

SidneyLise sagde ...

Siger du, at vi er mandige, Mathias? :D

Vi har ikke som sådan spottet dem, men hvis man åbner et hvilket som helst modeblad er de plastret til på hveranden side, deraf kritikken.
Ja, måske? Men han er også en mand! Det her er jo til kvinder.

- Isabel

Mathias sagde ...

Nå okay, så er jeg med igen. Troede at I mente til mænd. Ligesom jeres aversion med denim-skjorter. Det virkede også bare oplagt når både Balou, Chip og Chap er mænd. Så det er fint nok til mænd... ikke? IKKE?

btw. kan I redigere mit efternavn væk? Autofill tog det med... har først opdaget det nu :/

Mai sagde ...

Først: Deler 100 % jeres mening hvad angår rulamsjakker, tænker også lidt at den enorme vattede krave må blokere ens hørelse..

Så: Anne-Sofie og Isabel, i har den fedeste blog nogensinde! Det er altid den sidste blog jeg læser fordi jeg gemmer det bedste til sidst ;)

Jeg synes aldrig at i har mistet jer selv, er blevet for selvfede/selvhøjtidelige, kritiske eller for positive! I er bare jer selv, og i viser jeres mange sider, det ville da også være kedeligt hvis bloggen hele tiden kørte i den samme rille :)

Jeg synes i skal have lov til at brede jer over hele spektret, det kan sgu da ikke passe at det skal være lige så svært at tilpasse indholdet i et blogindlæg som det er at finde et koblingspunkt (med krampe i foden).

SidneyLise sagde ...

Mai: Tusind tak - det betyder rigtig meget for os, at der kommer sådan et indlæg også. Det er virkelig rart at høre, at der er nogen der ikke synes at vi har mistet os selv eller forandret os til det værre.

Dit indlæg reddede lige vores dag!

- SidneyLise

Anonym sagde ...

Nu I er igang, kan I så ikke også fortælle folk, at de skal stoppe med at bruge flere tusinde kroner på de er (butt ugly) Acne Admire sko??? FYY!

Johanne sagde ...

elsker den er tagget med politik Og har nu luftenshelte sangen på hjernen de næste par dage.... :-D

Alexia sagde ...

Hahahahaa!! Fantastisk! <3