fredag den 20. august 2010

Mit eksistensgrundlag er truet!!!

Af og til er det virkelig nyttigt at være på Twitter - i går fik jeg nemlig et tip om, at American Apparel åbenbart har en masse gæld (91 millioner dollars for at være mere præcis), og prognoserne siger, at de står til at gå fallit indenfor det næste års tid.

*tavshed mens vi lige lader nyheden sive ind et øjeblik*

DET ER JO ABSOLUT RÆDSOMT!!! HVAD SKAL JEG GÅ MED HVIS AMERICAN APPAREL IKKE FINDES?!? ALT MIT TØJ ER JO DERFRA!!!!

*træk vejret dybt*

Okay, jeg er et voksent og konstruktivt menneske. Derfor er der kun én vej at gå, hvis man vil skabe noget synlig forandring i verden og få sin mærkesag ud til de store masser uden at bevæge sig udenfor sin varme stue. Man opretter en gruppe på Facebook!!!



Meld jer ind i min gruppe, hvis I også synes at det er like alt for dårligt, at American Apparel er lukningstruet! Men som 99,9% af medlemmerne af samtlige "Bevar"-grupper på FB alligevel ikke rigtigt gider at lette røven nok til faktisk at gøre noget, der gør en reel forskel. Så meld jer ind og støt min mærkesag! Lad os kæmpe i fællesskab!

- Anne Sofie

P.S. Og så har vi tilmed bryster som profilbillede derinde...

9 kommentarer:

Søren Storm Hansen sagde ...

Du kunne også benytte lejligheden til at komme videre i dit liv. Og jeg citerer fra artiklen i Hoffpo:

"Hipsters are from a certain time period. The stereotype of a hipster is not something people aspire to anymore. Do you want to be a hipster? Nobody wants to be a hipster."

Der er kun en ting værre end at være nobody - at være nobody med en gruppe på Facebook.

Sofie sagde ...

Det er fandeme noget crap.

Anonym sagde ...

Gys!!!
Hvis de går fallit, så håber jeg at der kommer en sorg/støtte gruppe for alle os, så vi kan stå sammen i den svære tid...

L sagde ...

Søren du kan da selv være en nobody, bare fordi en blog ikke falder i din smag, og emnet måske ikke ligger dig på hjertet, så kan det da godt være vigtigt for nogle.

Og jeg synes ikke i er nobodies. Jeg tjekker jeres blog hver dag, keep up the good work.

Søren Storm Hansen sagde ...

@ L

Du har da fuldstændig ret, jeg kan selv være en nobody. Jeg mente nu ikke, at Anne Sofie er nobody, men min kommentar var vist ikke så velformuleret, så jeg prøver igen:

Anne Sofie begræder, at American Apparel er lunkingstruet, og den information har hun, så vidt jeg kan forstå, fra denne artikel fra Huffington Post: American Apparel Faces Bankruptcy, Dov Charney Speaks

I den artikel citeres den adm. direktør fra American Apparel for, at mærket henvender sig til Hipsters, som ifølge Wikipedia er "young, recently-settled urban middle class adults and older teenagers with interests in non-mainstream fashion and culture, particularly alternative music, indie rock, independent film, magazines such as Vice and Clash, and websites like Pitchfork Media".

Og det er der altså, ifølge samme artikel, ingen, der ønsker at være mere. Det er temmelig yesterday.

Altså: nobody vil være hipster/gå i American Apperal. Når Anne Sofie sværger til American Apparel må hun derfor være nobody.

Og så opfordrer jeg Anne Sofie til at benytte lejligheden til at komme videre, frigøre sig fra dette mærke og træde i karakter.

Det var ironi men nok ikke så elegant formuleret, så jeg forstår udmærket din kritik.

Så lad mig gøre det helt klart: jeg mener ikke, at Anne Sofie - eller Isabel - er nobodies. Jeg tror faktisk ikke, jeg ville nedlade mig til at betegne nogen som nobodies. Og hvis jeg gjorde, ville jeg, som du siger, selv være en nobody.

Jeg holder meget af SidneyLise, og - som du - tjekker jeg hver dag. Desuden har jeg stor respekt for dig, fordi du forsvarer dem, du holder af.

L sagde ...

Søren:
Okay jeg kan godt se hvad du mener, men som du selv siger så ved mindre man vidste hvad du mente så ser det ud som om du mente at Anne Sofie var en nobody. Hvilket vi så begge er enig om hun ikke er. Dog synes jeg stadig indlæg nr 2 er lidt kringlet skrevet, meeen jeg forstår hvad du mener.

Nå jo og ps, Jeg så faktisk dig Anne Sofie i fredags på Nørrebro holde i en hånd med et hankøn! (jeg kunne ha sagt hej, but jeg sad i en bil såå)

SidneyLise sagde ...

Søren: Men hvordan skal jeg komme videre? jeg litteraturstuderende med hornbriller og dermed inkarnationen af hipsterkulturen!!!! Jeg føler mig afvist som menneske!

L: Søren har vist bare semidårlig humor, tror jeg. Men tusind tak for alle de søde ord om bloggen, og om at jeg ikke er en nobody. Det er jeg glad for, at der trods alt er nogen, der synes :D

Haha, nu overvejer jeg lidt, hvorvidt vi overhovedet var på Nørrebro - så må det vel næsten have været lige ved Søerne? Anyways, tillykke med at have været den første blogperson, der har spottet min kæreste :D

- Anne Sofie

P.S. Tusind tak til de 21 mennesker, der har meldt sig ind i min støttegruppe! Det betyder meget i denne hårde tid.

L sagde ...

Anne sofie: Well jeg tror det var nørrebro, for, men det var en gade jeg ikke kan huske hvad hedder, det var ikke mit ærinde der skulle gøres der, men min far der skulle ind i en jagt/sports/fiske forretning og købe sko med gore tex. oh yes vigtige sager! Desværre var der ingen "fangst" i form af sko. haha. dårlig nattehumor.

Tillykke med kæresten! (ej lød dumt, men det er da rart at have sådan en)

SidneyLise sagde ...

Haha, jamen så har det nok været lige omkring Søerne, selvom jeg heller ikke ville kunne nævne en konkret gade.

Og mange tak ;)

- Anne Sofie