søndag den 29. august 2010

Kommunikationskrise på SidneyLise

Selvom vi efterhånden begynder at kunne læse hinandens tanker en anelse sker det af og til, at vi har anfald af dårlig intern kommunikation. Et eksempel er denne sms-samtale, hvor vi ekstra vil lave mellemrum mellem hver sms, så man levende kan forestille sig, hvor langsomt det her egentlig forløb. Det markeret med fed skrift er selve sms'erne, mens skråskriften er tanker/behind the scenes.




AS: Hej søde, jeg kan se at du har haft ringet?


*Grundet forelæsning har Anne Sofie ikke mulighed for at ringe tilbage - det havde ellers reddet situationen*


I: Ja, men det var ikke vigtigt :)


*Isabel gider ikke ud i en lang udredning pr. sms, og bruger smiley til at dække over dette*


AS: Hvad drejede det sig om?


*Anne Sofie er tydeligvis nysgerrig, fordi hun keder sig herremeget til sin forelæsning*


I: Jeg har sendt dig en mail :)


*aka "Jeg gider stadig ikke at forklare over sms."*


AS: Jamen, jeg er ikke i nærheden af en computer. Kan du ikke sige, hvad det drejer sig om?


*"Kom nu please, jeg er dødnysgerrig! Bare et par stikord!"*


I: Jeg har talt med Merete :)


*"Okay, så fatter hun det forhåbentlig!"*


AS: Hvem er Merete?


*"Flot Isabel, vær da bare en anelse mere ukonkret! Hvem helvede er Merete?"*


I: Hende fra XXX.


*"FAT. DET. DOG."*


AS: Nåh... Hvad ville hun?


*"Ej okay seriously, skal jeg virkelig hive det ud af hende? Et par stikord, Isabel! That's all I'm asking for!"*


I: Tjek din mail ;)


*"Nu gider jeg simpelthen ikke mere. Er Anne Sofie debil eller hvad?"*


AS: Men jeg er jo ikke ved en computer?


*"Nu gider jeg simpelthen ikke mere. Er Isabel debil eller hvad?"*


I: Skal vi ikke snakkes ved i aften over Skype?


*Bemærk det totalt ildevarslende i den manglende smiley. Dette er ikke et tilbud.*


AS: Ja okay. Det her giver nok mere mening, når jeg har læst mailen.


*"Whatever, fint nok. Jeg gider ikke at diskutere mere."*


I: Vi snakkes i aften ;)


*"Hvidt flags smiley?"*


AS: Jep, vi ses :)


*"Hvidt flags smiley!"*



Og dette er præcis grunden til, at vi skal have ansat nogle sekretærer/advokater, når SidneyLise begynder at give afkast. Vi kan tydeligvis ikke kommunikere internt. Det skal dog siges, at situationen blev løst tilfredsstillende i sidste ende...

- SidneyLise

.

Ingen kommentarer: