mandag den 5. juli 2010

"Æv, den virker ikke..."

Da vi for nogle uger siden var til Modebloggerfest på Hornsleth bar kom Mikkel fra Fuck Sex We Just Want Clothes med følgende request: "Der skal være flere blowjobs på SidneyLise!". Først fattede vi hat af, hvad han mente, men så viste det sig, at han faktisk hentydede til en statue i København, der åbenbart forestillede nogle mennesker i hvad der kunne tolkes som en lettere kompromitterende stilling. Og siden vi har skrevet om sjofle statuer før mente han, at det var lige vores kompentenceområde.

Well, dette indlæg skal ikke handle om blowjobs. Det skal heller ikke handle (særlig meget) om sjofelhed. Det skal dog handle om statuer, for jeg besluttede at fejre min hjemkomst til København med en tur på Glyptoteket. Og der opdagede jeg nogle ret nice eksemplarer.

Først og fremmest faldt jeg over denne buste, som jeg synes har en forbløffende lighed med Thomas Helmig. Indtil videre er det ret meget 50/50 hvorvidt folk har kunnet se det eller ej, men jeg synes, at såvel håret som ansigtet er et ret tydeligt give away. Mon B.S. Ingemann i virkeligheden var Helmigs forfader? Det der med musik har de jo begge to sådan okay styr på:

Photobucket


Efter at have begloet Thomas Helmig faldt jeg over en lille føljeton - faktisk var det nærmest en lille, sød kærlighedshistorie. Mand og kvinde (som ifølge teksten på statuen skal forestille Adam og Eva) mødes. Mand og kvinde forelsker sig. Mand og kvinde skal til at hore:

"Let's get to it, Baby!"

Photobucket


Men desværre...

Photobucket


"Æv, den virker ikke..."

Bemærk her hvordan de begge kigger - han skamfuld, hun lettere opgivende - ned mod hans lem. Sådan æv. Man kan lige høre Evas stemme for sig: "Don't worry Adam. It happens to every guy!", mens hun i hemmelighed tænker: "Fuck, han er like den eneste mand på jorden?! Og den virker ikke?! Nooooo..." (og bemærk her hvordan Eva tydeligvis taler en underlig blanding af dansk og engelsk - ligesom SidneyLise).

Efter denne tur følte jeg mig kulturelt beriget - dog med en lettere ærgelse over, at jeg valgte at studere Litteraturvidenskab frem for Kunsthistorie. Et eller andet siger mig, at jeg havde styret på det studie...

- Anne Sofie

8 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Så er det vel også derfor Eva sådan lod sig besnære af slangen?

Joanna sagde ...

Jeg tror faktisk du har helt ret i at de talte dansk-engelsk. Du skal tænke på, at før Babelstårnet, fandtes der like kun et sprog.

Den Rigtige Kasper sagde ...

Èt ord: SIDEFAG!

bykathrine sagde ...

Der er da meget mere Peter Frödin over den end T. Helmig :)

SidneyLise sagde ...

Leoparddrengen: Måske. Det lyder sandsynligt.

Joanna: Og det ene sprog var sådan Sidney Lee/Lise wannabe engelsk. Det lyder plausibelt, synes jeg!

Kasper: Wow... en kombi af litteraturvidenskab og kunsthistorie - kunne det skrige mere af højskole?

Kathrine: Jeg kan faktisk totalt se hvad du mener! Hvis man ser bort fra håret er der faktisk Frödin-træk!

- Anne Sofie

Lise Jørgensen sagde ...

Den første statue inder også lidt om Martin Laursen.. Men kan godt se lidt TH også...

Tina sagde ...

Jeg kan nærmest KUN se en ung Helmig i den buste nu :p Hvor er det sjovt.
Og synd for Eva ;)

Sarah sagde ...

Fårk! Jeg ELSKER, nejnejnej jeg BEGÆRER det her indlæg.. jeg er absolut færdig af grin. :D