fredag den 30. juli 2010

Midlertidig celebrity feeling

Nu er det hersens blogging ikke noget, der giver den store fame (i modsætning til hvad vi fik fortalt da vi startede), men i går havde jeg et øjeblik, der fik mig til at føle mig virkelig Jackie Navarro-agtig.

Jeg skulle med et tidligt tog fra Kbh mod Aalborg (ferie feeling, oh joy!), og var i mit allermest anonyme antræk: Hestehale, briller og et gigantisk tørklæde - jeg manglede bare kasketten, så var jeg totalt undercover. Jeg sidder og læser i en bog, da jeg pludselig hører ordet "SidneyLise" blive nævnt.

Jeg kigger op og ser en pige tale i telefon skråt overfor mig - hun sidder og taler om noget, hun har læst hos os! Total optur, selvom jeg undrer mig over at hun snakker om os, når jeg sidder ca. 1 meter ved siden af. Indtil det går op for mig, at hun naturligvis ikke ved, at jeg er mig - jeg er jo undercover.

Prøv lige at forestille jer, hvor optur dét er! At faktisk kunne lytte til andre menneskers samtale om en selv, men uden at de ved, at man er... sig selv. Et øjeblik overvejede jeg i bedste teenagekomediestil at løsne mit hår, fjerne brillerne og sige: "Jeg er glad for at du kunne lide vores indlæg!"
"Anne Sofie?!"
"Ingen ringere."
"Jeg forguder dig! Du er ligesom mit idol over dem alle!"
"Tak tak. Det er altid en fornøjelse at møde mine fans."
"Du er endnu sejere i virkeligheden end på bloggen."
"Hehe... I know!"
"Må jeg få din autograf??"
"Så lad gå da!"
"I dag er den bedste dag i mit liv!"

Jeg smilede lidt selvtilfreds ved tanken. Indtil jeg opdagede at pigen faktisk havde taget sin jakke på og skulle af ved næste stop. Men jeg er overbevist om, at havde jeg afsløret min identitet ville ovenstående scenarie med garanti have udspillet sig præcis sådan!!

- Anne Sofie

P.S. Isabel er pt. i Berlin og jeg sidder i et sommerhus way ude på landet med en yderst tvivlsom internetforbindelse. Derfor er det endnu uvist hvordan indlægsfrekvensen i den næste tid vil blive - det tog mig 2 timer at lave dette indlæg og det er endda uden goodies som sjove skriftfarver og billeder...