tirsdag den 13. juli 2010

Har du puttet creme på?

Kender I det, når man, forfærdet, finder ud af, at man minder for meget om en af sine forældre? Som pige typisk sin mor. Det skete for mig forleden.

Jeg har for vane, uanset problemet og omfanget af samme, at sige til folk at de ”skal putte noget creme på”.

”Ejjj, jeg har fået et myggestik. Det klør mega meget!”
”Har du puttet creme på?”


”Av, jeg tror mine sko har givet mig skarvemærker!”
”Ej, hvor irriterende. Har du puttet creme på?”

”Neeej, hvad har du dog lavet med din arm? Tror du ikke vi skal putte noget creme på?”

For nogle dage siden ringer min mor for at høre om jeg stadig lever (ja, hun bliver lige overrasket hver gang, fordi jeg bor på Nørrebro). Nå, men der sker så det, at jeg selvfølgelig beklager mig over et eller andet (hvad har man ellers mødre til?) I dette tilfælde fortæller jeg, at jeg har brændt mig på ovnen, efter en heftig slåskamp med en umulig lasagne. Min mors reaktion kommer prompte: ”Uha, det lyder ikke godt. Har du puttet creme på?” Jeg skal lige til at svare nej, men at det gør jeg med det samme, så går det op for mig, at jeg er en TRO KOPI af min MOR! Jeg bliver helt febrilsk, og svarer noget i stil med ”Ja, eller jeg mener nej! Nej jeg skal ikke have creme på!! FARVEL MOR!” Hvorefter jeg går ud og smører creme på såret, mens jeg næste ikke kan se mig selv i spejlet.

Det værste er næsten, at alle dem, der gennem tiden har påstået at jeg minder om min mor, hvilket jeg naturligvis hårdnakket har benægtet, har fået ret.

- Isabel

5 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Kan være du skulle blive bager? Så kan du drive din bager-assisten til vanvid, ved hele tiden at spørge om høn har kommet creme på (på spandauerne og de overskårne).

Sarah sagde ...

HAHAHAHAHAHAH :D

Love it!

Anonym sagde ...

Lige noget helt andet (selvom jeg godt kan se det gruopvækkende ved at finde ud af man faktisk minder alt for meget om sin mor)
Men er helt tosset med fallos-hornene i har fået på jeres billede oppe i toppen ;D Meget sidneylise agtigt !

Anonym sagde ...

denne besked er hervendt til anne sofie.

er du vimmer hvor du ligner Lena som vandt det europæiske melodi grandprix! så lige reklamen, og synes godt nok der er stor lighed :-)

SidneyLise sagde ...

Anonym: Haha, det har jeg hørt en del gange :D Jeg har nærstuderet billeder af hende, men sjovt nok ligner vi kun hinanden in motion. Jeg kan sagtens selv se det i f.eks. hendes musikvideoer, men på billeder ser vi ikke særlig ens ud. Men tak :D

- Anne Sofie