fredag den 23. juli 2010

Anne Sofies øre-næse-teori

Nu er jeg normalt hardcore humanist, men jeg tror faktisk at jeg har gjort en banebrydende medicinsk iagttagelse.

Jeg har nemlig observeret... wait for it... en 100% sikker sammenhæng mellem udseendet på folks næser og ører! Hvis man har en lille, rund næse vil ens ører også være små og runde. Er ens næse stor vil ens ører ligeledes tendere til at være store. Er næsen spids vil man have elverlignende ører!

Siden jeg opdagede det har jeg gået og stirret manisk på min omgangskreds' organer, og jeg siger jer! Den holder stik hver gang!!

Exhibit A - Scarlett Johannson



Som man så nydeligt kan se her er frk. Johannson udstyret med en relativt lang næse, tenderen til spids, med et lillebitte knæk på næseryggen. Se så hendes ører. Relativt lange, tenderende til spidse med et lille knæk på! Sammenlign så med...

Exhibit B - Anett Louisan



Her har vi til gengæld en påfaldende lille næse, der akkompagneres af påfaldende små ører. Næsen er meget neutral - hverken særligt rund eller særligt spids - ligeledes ørerne.

Exhibit C - Prinsesse Madeleine (lidt royal feeling)



Egentlig ville jeg have taget Letizia af Spanien fordi hun har (havde) en ret markant næse og derfor peger al evidence på, at hun også har ører, der sandsynligvis er store og spidse - sandsynligvis med et knæk et sted og muligvis markante øreflipper. Dog har hun altid håret foran ørerne (like altid - undtagen til sit bryllup, hvor hun havde et slør foran), hvilket egentlig bare bekræfter min teori om, at hun har markante ører frem for små, søde muslingeskaller.

Men se så Madeleine (som det var svært at finde et ordentligt billede af, fordi alle de første søgninger af hende viser hende i bikini eller i nedrignede toppe. Det viser vel meget godt, hvad der søges på generelt...). Hendes næse og ører har nærmest identisk form! Ret smalle med en en afrundet, men dog markant, spids!

---

Helt ærligt, folkens? Kan I ikke se det? Er det her ikke totalt banebrydende på alle måder? Teorien passer like altid! Og hvis den ikke gør, så er det fordi vedkommende har fået et nosejob... Passer den på dig?

- Anne Sofie

13 kommentarer:

Roxanne sagde ...

Hehe, det har jeg snakket med min søster om før:-)

Uden Relevans sagde ...

Klart den gør!

Tanja sagde ...

Det er en af de fascinerende detaljer ved vores anatomi ;) men desværre ikke en nyhed. Og ja, den holder stik ved langt de fleste.

Amanda sagde ...

Den passer ikke helt:)
jeg har noget af en günther med skihop og det hele - ikke specielt diskret eller noget. Er tilgengæld udstyret med så små ører at jeg ikke kan få lavet huller i ørerne - hverken for oven eller neden, da både øreflip og resten af øret er så småt.
Thanks god.

Frederikke sagde ...

Oh.. Du har SÅ MEGET RET!
Bare se Tina Dickow for eksempel, hun har en meget lille, spids næse og det samme med hendes ører!

http://i2-images.tv2.dk/s/64/14962064-6185c41cd287cc25f2e1f6284b87486c.jpeg

Simone sagde ...

Shiiit manner! Kan virkelig godt se du har gjort en banebrydende opdagelse Anne Sofie(du er altså også så klog)!
Må lige studere fjæset ved lejlighed, for har altid fået afvide, at jeg har en stor næse(lige) og har baby ører! Måske jeg skulle sende et fotografi til eksperten?!:D

Hav en fantastisk dag, weekend, uge!

Knus
Simone/fashionmanifest

Anonym sagde ...

Der er sgu nok noget om det! Jeg er lidt ala Scarlett Johannson med knæk på næsen og også ørerne!

Det er rart med det der biologiske, der får det hele til at passe sammen :) Fandme ikke sjovt med kæmpe næse og bitte små ører.

Sidsel Hansen sagde ...

God teori, men passer ikke like altid.. Måske på celebs, men ikke på mig, haha!
Jeg har en bred næse inkl. skihop (yes yes, fancy pancy) - Og små alfeører.

Jeg tror teorien passer bedst på famous people, Anne Sofie :D

Anonym sagde ...

Har Scar Jo ikke også fået ordnet hendes næse?? Så falder teorien jo lidt til grunde der også....

nadialavard sagde ...

Uha ja, den passer sgu ikke altid. Min mor har en lille nuttet rund næse, men alfe-/elverører med knæk alle vegne.
Men den passer på mig *glor på mig selv* jow, det tror jeg, den gør.

Binka sagde ...

Arh, tror den passer på mange, MEN min kæreste har stor spids næse og små runde ører :P

Brigitte sagde ...

Jeg har små søde ører, men en næse der ligner alt fra en fodbold til en pik (so i'm told)

:-) sagde ...

haha, passer hvis meget godt på mig:D
-Sidneylise? I ER ALT FOR GENIALE!:D