onsdag den 9. juni 2010

Sofus-allergi

Jeg synes katte er så søde. Og bløde. Og fine. Men jeg er dødallergisk overfor dem - som min ven, der har pollenallergi, sagde: "det må være ligesom et kæmpe pollentræ, der kommer gående mod én. Eller som om folk har pollentræer i hjemmet". Og det er det egentlig lidt!

Jeg var hjemme hos min veninde forleden, der ejer en nuttet sort katze, som elskede at være der hvor jeg var. Den var også en rigtig pige, for den gik med ud på toilettet, og så sad den der i sin kattebakke mens jeg pudsede næse og åd allergipiller.

Til sidst løb mine øjne så meget i vand og min næse blev så stoppet, at jeg gav op.
"Neg ntror nikke neg nkan nåle Nhofus"
"Hvad siger du?"
"Neg ner nerllergisk noverfor Nhofus!!"

Jeg har egentlig altid haft katteallergi, så jeg burde have lært det efterhånden. Men kender I ikke det - ligesom hvis man ved at noget er rigtig dumt, så gør man det alligevel? Okay, det er sort of mit livsmantra.
I lørdags var min kæreste og jeg ude og så stødte vi også på en virkelig søøød kat, og så kunne jeg ikke dy mig for at ae den. Og jeg er sikker på, at den gerne ville adopteres af mig :(

Photobucket

Photobucket

Anyways. Nu har jeg besluttet at jeg vil have et kæledyr, koste hvad det vil. Jeg havde engang en skildpadde, der hed Niki, men den var en rigtig primadonna, der kun ville spise kogte bønner, og intet andet. Så hver dag skulle jeg (okay min mor) koge bønner til den, for ellers nægtede den at spise.

Så hvilket kæledyr skal jeg have?

- Isabel

Ps. meget vigtigt:

HVAD SKER DER FOR VEJRET? Det er freakin' JUNI! Og det REGNER! HELT VILDT!
Jeg fik faktisk at vide, at et par af mine venner, at de var ret trætte af, at mine samtaleemner altid var enten vejret eller andre folks manglende skills inden for nutids-r. Hvilket MÅSKE også er rigtigt, men stadig! Det er JUNI og jeg havde HALSTØRKLÆDE på i dag! Og STØVLER! Og jeg mener, nutids-r fejl er rent faktisk så udbredte at det må være en FOLKESYGDOM. Hallo...? Halllo.... venner?

Okay, de gik. *jeg går hjem og skriver om det på bloggen, for så har folk læst det (altså hørt på mig) inden de når at opdage, hvor irriterende det er. Håhå. I'm so clever*

21 kommentarer:

Gittøh~ sagde ...

ej den kat ligner rigtig meget min egen kat der hedder Madonna!!
http://i872.photobucket.com/albums/ab285/Piratkaptajn1991/Mine%20dyr/443162307.jpg


iih men der er mange mange dyr i verden.
selv har jeg ørkenrotter, tamrotter, heste, høns, hund, kat, vandrende pinde og fisk.

Vandrende pinde er i øvrigt et godt bud :)
de kræver bare et akvarium med nogle planter i og lidt sand/jord i bunden og noget vand en gang imellem.
+ så er de rigtig søde og sjove at kigge på, og de danser !

Leoparddrengen sagde ...

Det beklage jeg, at du ikke tåle katte - det betyde sikkert, at du heller ikke tåle leoparder :( - det må være slemt!

Men jeg foreslå at du anskaffe dig slange istedet - den fælde ikke, skifte kun ham.

Leoparddrengen sagde ...

Iøvrigt - nutids-r er ikke hvad nutids-r var; er enig i at nutids-rs tilstand er trist.

Nina sagde ...

jeg ved godt, at dette ikke rigtig vedkommer indlægets tema.. men hvordan i alverden skal dit hår forståes på det øverste billede? helt opppe i toppen af billedet kommer der ligesom en helt uafhængig tot hår, som falder ned over din nakke? hvem gror dén på?

Nanna sagde ...

Jeg kan altså heller ikke døje nutids-r fejl!

Litzy sagde ...

Jamen ingen problem - du skal da have en kat. Sphynx ville være mit bud.
Og den er da så gakket at den lige er dig ;0)

SidneyLise sagde ...

Gittøh: Nøj, den er nuser. Men vandrende pinde? Irrrk, det tror jeg simpelthen ikke jeg ville synes var særlig nuttet. Så hellere en kat, jeg ikke kan tåle :D

Nina: Øhm. Jeg har nu spurgt det, hvordan det skal forstås, men det svarer ikke rigtig. Det falder vel bare "tilbage" fordi jeg bukker mig ned?

- Isabel

Nina sagde ...

jamen.. (du behøver ikke svare, hvis det ingen mening giver - meget sandsynligt) men hvis du ser heelt oppe i venstre hjørne, hvor der er asfalt, og så følger kanten til højre indtil du støder på noget mørkt.. det 'noget mørkt', er det ikke hår? det kommer fra en helt vildt underlig retning. ud af det blå. so confused!

SidneyLise sagde ...

Nina: Joeh? Det er fordi det "folder" på midten, når jeg bukker mig ned og så falder-ish ud til siden?

Sidsel Hansen sagde ...

Jeg HADER af princip alle, der ikke finde ud af at bruge nutids-r. Nej, du styre ikke.

Nu til kæledyr: Jeg har et klaver :) Go for it!

Anonym sagde ...

Aargh! Manglende nutids-r is driving me crazy! Det er en virkelig simpel regel! Ligesom ligge/lægge-reglen.
Der burde være en lov mod det!

Sara sagde ...

Iv, katte. Min kat har sovet i 24 timer efterhånden og vil næsten ikke spise noget. Jeg er lidt bekymret altså.
og til dyr! Er det kun katte du ikke kan tåle?

Jeg har overvejet en rotte.
1. den må være i de fleste lejligheder
2. Den er et flokdyr og kan passe sig selv med en ven. + at den har mange "hunde"-træk har jeg hørt. Den kan blandt andet genkende dens ejer, og alt muligt. Haha :)
3. den bliver 1-2 år. WIN! - ej det lyder modbydeligt men så binder man sig da ikke så meget.
4. Den er altædende, undt. salt. Meget SU-venligt.
5. Hvis man vil skræmme folk så kan man gå rundt med den i ærmet, alle steder og påstå at den er et "terapidyr". -min veninde har en og den forlader hende aldrig og kan snildt kravle rundt inden under trøjen + at den holder sig når man går rundt :)!
6. De er super renlige.

- ellers kan jeg også anbefale en kat som du jo ikke kan tåle. Jeg har haft alle mulige dyr, men har efterhånden måttet erkende at jeg er bedst til dem der er renlige og ikke for afhængige :) ellers synes jeg du skal få dig en kajkage permanent :)

Cecilie sagde ...

PIGER, PIGER, har I set det her??

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1359852.ece

SidneyLise sagde ...

Anonym: Præcis. Jeg prøver altid pædagogisk at sige, at folk skal bruge "spise/spiser" reglen. Fx: "Jeg promovere denne CD" = "Jeg spise denne CD" = NEJ VEL?
"Jeg spiseR denne CD" ergo "Jeg promovereR denne CD" = <3

Sara: Uh, ej en rotte er altså et mega sejt dyr. Men jeg synes deres haler er lidt underlige. Måske skal jeg have en dværghamster?

Cecilie: JA, desværre! En anden læser viste os det :( :( Vi er knuste.

- Isabel

Leoparddrengen sagde ...

For at være alvorlig et øjeblik, så findes der jo en katte-race som de fleste med allergi kan tåle: Sphynx.

Men grunden til at de er tålbare er, at de på grund af en mutation er hårløse. Og derfor også er ekstra sårbare og kræver en del pleje.

Personlighedsmæssigt er de sikkert meget katteagtige, men udseendemæssigt... ikke så meget.

Det er ikke noget jeg selv ville gå efter - men jeg har så heller ikke allergi.

Amalie N sagde ...

man kan altså få allergivenlige katte... google det!! - jeg har selv mega meget allergi, og jeg har stadig kat.. der skal bare støvsuges, INGEN GULVTÆPPER, også skal den bøstes tit udenfor (for at fjerne hårene)
men ja... så kan du jo bare anskaffe dig en kat uden hår :D hæhæ


hilsen amalie

Sara sagde ...

Jah, det synes/syntes jeg også. Men den er faktisk meget sød i virkeligheden den hale. Hrmm.. dværghamstre er pænt kedelige i forhold til rotter synes jeg. De kommer overhovedet ikke i nærheden af dem intelligencewise. Tænk på alle de labyrinter du kan bygge til dem, og vandbassiner hyggeligt! Jeg siger overvej det en ekstra gang :D http://www.sxc.hu/pic/m/p/pu/puellakas/940675_pet_rat.jpg

Anna sagde ...

En hudløs kat med paryk på!

Anonym sagde ...

Et næbdyr!

Amalie N sagde ...

@ anna .... NICE

Mille sagde ...

En fritte - der er gang i den!