mandag den 28. juni 2010

Den sønderjyske riviera

Som nævnt i et tidligere indlæg har SidneyLise været så heldige at få lov til at låne et supercool D5000 spejlreflekskamera af Nikon, men smarte som vi er, fik vi det lige et par dage inden Isabel tog på Roskilde Festival og jeg bevægede mig mod Jylland med en overfyldt pink kuffert (og sådan et kamera fylder altså et ondt år). Så derfor er vi faktisk ikke i stand til at prøve det før vi begge er tilbage fra ferie. Ups.

Til gengæld havde Nikon en overraskelse, da jeg kom for at låne spejlrefleksen, nemlig deres nye minikamera Nikon CoolPix S3000. Og det var ikke til låns - det var en foræring! Dette lille vidunder kunne jeg lige klemme ned i min overfyldte kuffert og tage med til Sønderjylland.

Jeg har ingen forstand på kameraer what so ever, men alligevel besluttede jeg mig for at tage min sølvfarvede nyerhvervelse i hånden og spadsere ned omkring den sønderjyske riviera (*host*) og prøve mig lidt ad med zoomfunktioner og den slags. Og nedenfor kan man så spotte resultatet:

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


(Jeg vil ikke benægte, at jeg muligvis gik bare en anelse overboard (høhø) med zoomet på det sidste billede)

Nu er vi tidligere blevet kritiseret for at være for positive overfor ting, vi havde fået foræret (siger "Sunglassesshop.com" jer noget?), men jeg kan altså ærligt sige, at jeg synes, at det er et rigtig godt kamera, især hvis man har det med at blive intimideret af tekniske ting (og det har jeg - jeg har altid haft fædre, stedfædre, brødre og kærester til at fikse alt teknisk for mig). Det er småt og handy, det tager billeder, når man trykker på knappen (og man skal ikke indstille alt muligt inden), og indtil videre er jeg sluppet helt for rystelser og lignende. Derudover kan man indstille farver (jeg forudser allerede sepia-farvede stemningsbilleder på bloggen fremover) og billedstørrelser, så man kan lægge dem på Photobucket uden at det tager et ondt år. Hvilket det gjorde at lægge disse op, fordi jeg ikke havde opdaget funktionen inden jeg tog dem.

Men anyways... Det er et ret nice kamera. Og hvis man er interesseret i at høre om alt det tekniske, så er der en ret uddybende forklaring her.

- Anne Sofie

P.S. Nu er der nok nogen, der finder dette indlæg kedeligt og uSidneyLise-agtigt. Men hey... vi har ferie, og Isabel og jeg er adskilt med flere hundrede kilometer. Fugleflugt. Cut us some slack.

Photobucket

11 kommentarer:

Gittøh~ sagde ...

jeg ELSKER Nikon og køber faktisk selv et Nikon D90 spejlrefleks i næste uge :D!

super heldige er I med de nye kameraer! (selvom den ene er til låns)

SidneyLise sagde ...

Åhr, hvor cool! De er også virkelig gode, de kameraer :)

- Anne Sofie

Ida sagde ...

Åh gud, der har mine forældre også sommerhus!

SidneyLise sagde ...

Ida: Haha, hvor er det sejt! DK er ret lille alligevel :)

- Anne Sofie

Karen sagde ...

Sønderjylland er soooo the new black!

SidneyLise sagde ...

Karen: It soooooo is! Det er den danske version af The Hamptons!

- Anne Sofie

Ida sagde ...

Jeg skal derned om to ugers tid <3

SidneyLise sagde ...

Ida: Nuuuuuuhj <3<3<3<3

- Anne Sofie

Anita sagde ...

Jeg bor i Sønderborg.. vældig fin by:)
Spændende at have en sidneylise på besøg. Lidt beæret er man vel;)

SidneyLise sagde ...

Anita: Jeg har boet der i 2 år, så æren er helt på min side :D

- Anne Sofie

Mette! sagde ...

Jeg bor i Sønderborg! Ret så cool du også har boet der AS:)
Husk at skriv på bloggen næste gang du smutter til Sønderborg! Så vil jeg kigge efter dig:D

- Mette<3