søndag den 13. juni 2010

Altid for tyk? Uforpligtende rådgivning.

Jeg indrømmer det gerne: Jeg har læst til eksamen den sidste 1½ måned, og uanset hvad Isabel siger om dans med halvnøgne mænder og lignende, har jeg altså brugt størstedelen af min tid på at sidde ned og spise (og læse en anelse også). Og det har resulteret i, at jeg har taget ca. ½ kg på. Hvilket jeg egentlig synes er ret okay i betragtning af forholdet mellem mad indtaget og bevægelser udført.

Anyways kommer jeg en dag ned til min postkasse, hvor jeg ser, at der ligger en lille blå seddel: "Vi søger personer som seriøst vil tabe sig.". Jeg beslutter mig for ikke at tage det personligt, og lader sedlen ligge i min postkasse (det er en af mine små særheder - jeg gider ikke at tømme min postkasse særlig tit, medmindre det er decideret breve). Der ligger den så i ca. 4 dage før jeg endelig tager mig sammen til at smide den ud.

Men så sker der det uhyggelige, at dagen efter, at jeg har smidt førstnævnte seddel ud, ligger der en ny med samme budskab: "Vi søger personer som seriøst vil tabe sig." Og det rejser så en række spørgsmål:

- Hvordan ved de her folk, at jeg netop dagen inden havde smidt deres seddel ud?
- Har de mon holdt øje med mig?
- Hvis ja - skal jeg så have det dårligt med min krop siden de to gange har opfordret mig til at søge rådgivning for overvægtige?
- Hvor kommer de her sedler egentlig fra?
- Og hvorfor vil andre folk have mig til at tabe mig?
- Kan det ikke være ligegyldigt for dem, hvad jeg vejer?
- Medmindre det er et baghold?
- Åh gud, måske er der nogen, der vil slå mig ihjel!

Photobucket


Jeg ringede til Isabel og fortalte deprimeret om de to sedler. Og jeg fik det lidt bedre, da hun sagde:

"Du får i det mindste kun sedler angående overvægt. I går fik jeg følgende ind af min brevsprække: Er du ensom? Ked af det? Træt af livet? Er du psykisk syg? Har du social angst, så ring XXXXXXXX - uforpligtende rådgivning. og nok har jeg siddet alene i min lejlighed og læst til eksamen de sidste fire dage, meeeen... Åh gud! De holder øje med os!!"

Og det leder os frem til næste punkt: Der er tydeligvis nogen, der stalker SidneyLise, siden de ved, at Anne Sofie har taget på og at Isabel har været uden kontakt til omverdenen i den sidste tid. Men hvem...?

- Anne Sofie

16 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tror ikke I behøver bekymre jer om stalkere.

Derimod bør du nok vende blikket mod dine naboer. Jeg tror nemlig de er endnu mere ugidelige end dig, når det kommer til at smide uønsket post ud.

Er der langt til skraldespanden, kan man jo altid bruge én af de andre postkasser :)

Nielsen

Amanda sagde ...

Haha! Fedt indlæg.. Uhyggeligt måske? :D

Uden Relevans sagde ...

Det er herbalife sælgere, en form for pyramidespil der går ud på at hverve nye sælgere ved at sælge kosttilskud under påstand af at det er slankende.

Anonym sagde ...

det er mig, muhahah

Emma Lovise sagde ...

Hvor sjovt! Men også skræmmende at der er nogen som holder øje med jer! ;)

Amalie Nicoline sagde ...

wow scary!!

Den Rigtige Kasper sagde ...

Øh, har I glemt det live webcamfeed, som I fik installeret, da I startede bloggen?

http://www.livejasmin.com/freechat.php?performerid=BeautyDuo

Rikke'M sagde ...

Pas på det ikke udvikler sig til et helt skræk-gyser-agtigt scenario :0 They're indeed watching you......

( Lad være med at gå ned i kælderen med ordnene "I'll be back", jeg forudser grufulde konsekvenser )

BigBrother sagde ...

Det er mig muuuhahahaha....
Jeg holder øje med jer nu, AS, stop med at bide i din kuglepen og I læg isen fra dig!!! Og tag så begge to at reager på mine sedler.

På forhånd tak

BB

LIPSWISHKISS sagde ...

1/2 kg - det er imponerende (at det ikke er mere). Har selv formået - engang - at tage 3 kg på under en måneds eksamensskrivning.. :S

Lena sagde ...

Kunne i ikke prøve, begge to, at sige ja til alt i bliver spurgt om i en uge. Og så skrive om hvilke oplevelser det bringer jer? Kunne være så underholdene at høre om :D

The Cherry Punch sagde ...

Hey, sjov interessant blog i har:) tror sikkert jeg bliver en fast læsere på jeres blog!:)

-Rana

Den Rigtige Kasper sagde ...

Haha, Lena. Tror du ikke bare, at det bliver noget ala: "...og så var der ENDNU en, der spurgte, om jeg ville knalde!".

Din og min sagde ...

Ej hvor underligt!! Men fedt indlæg!

Rikke B. sagde ...

Jeg har altså også fået den med overvægt - to gange endda, henholdsvis i Aalborg og Viborg. Tror bare det er underlige rundebeskeder, men det er lidt underligt, indeed.

btw, så er mit "bekræftelse af ord"-de der underlige bogstaver, denne gang ordet "Haters" lol :D

SidneyLise sagde ...

Tak for jeres kommentarer allesammen! Hvor er I uhyggelige, jer der holder øje med os! Måske er det derfor, vi altid bliver spottet? Det vides ikke...

Kasper: Eeeew, nu har jeg en sexside i min oversigt over besøgte hjemmesider. Thanks a lot :(

Lena: Det tør vi slet ikke. I betragtning af de forslag, der kommer på bloggen alene, vil vi hellere sidde denne omgang over...

- Anne Sofie