mandag den 10. maj 2010

Date or dump?

Jeg stenede tv i går morges, da jeg faldt over et fantastisk koncept på MTV. Programmet med titlen "Date or dump?" gik kort sagt ud på, at man skulle sende en sms med ens eget navn samt navnet på ens kæreste/date/crush og så ville MTV-guruerne for 15 kr pr. sms spytte en dom - i form af et par dårligt formulerede sætninger i bunden af skærmen - ud over ens forhold. Smart nok - hvad skal man med mavefornemmelser, når man har MTV?

Jeg satte mig til rette med rundstykker og Cocio, og glædede mig til at følge prognoserne for fremmede menneskers kærlighedsliv. Hurtigt tikkede de første navne ind: "Mathias og Heidi", og dommen var følgende:

Heidi burde være i en hundekennel; hun har et fjæs som en ged.

Det første, der slog mig, var sjovt nok, hvad en ged havde med en hundekennel at gøre - semisprognazist som jeg er (jeg sagde "semi" - lad være med at udpege mine kommafejl, Kasper!) syntes jeg, at det var en ulogisk sammenligning at trække. Først derefter blev jeg forarget over, at man åbenbart tiltaler folk sådan på landsdækkende tv, men jeg er jo en gammel snerpe på 22, så hvad ved jeg om unge menneskers omgangstone nutildags? Desuden KUNNE det jo være, at det var en enkeltstående begivenhed, så jeg så videre.

Næste levende billeder var Peter og Annie:

Det ser ikke godt ud Peter, hun er en billig poptøs.

Jeg begyndte at overveje, HVEM der egentlig sad bag skærmen og skrev prognoserne? Jeg kom frem til konklusionen, at det sandsynligvis var en forbitret kvinde, der lige var blevet forladt og som ville have Mathias og Peter for sig selv.

Herefter startede det, jeg vælger at kalde "Jens-sagaen". Jens er nemlig lidt af en cyberwhore, som tydeligvis er meget vild med en pige ved navn Lea. Desværre med nedslående resultat:

I kunne være det perfekte par, hvis du ikke var genert. Jens, kom væk fra Lea.

Og så er det, at man ikke kan lade være med at blive lidt irriteret over, at ovenstående sætninger HELLER ingen mening giver. Hvis Jens er grunden til, at forholdet ikke vil fungere, fordi han er genert, hvorfor skal han så forlade Lea? Hvad med at kæmpe for det?

Jens var tydeligvis heller ikke tilfreds med det budskab, for kort efter kom endnu en sms med "Jens og Lea". Denne gang med følgende resultat:

Det kunne godt gå, hvis du var mindre umoden. Lea vil ikke være din elsker.

Endnu en verbal lussing til Jens. Genert OG umoden! Ouch! Herefter lod det til, at Jens mistede modet lidt i forhold til Lea, for så dukkede "Jens og Cecilie" op med et ligeledes nedslående resultat:

Se dig selv i spejlet og vær lidt realistisk. Cecilie er sød, Jens du er lidt bitter.

Og det tror da pokker. Jeg ville også være bitter, hvis jeg var Jens og blev svinet til uanset hvilke piger, jeg forsøgte mig med. Og nu havde han allerede brugt 45 kr på det her.

Et nyt twist kom dog på banen herefter:

Han kender dig ikke, han ved ikke, hvad du hedder. Cecilie vil have mere gang i den, glem det, Jens.

Er Cecilie i virkeligheden en mand? Er det derfor, Jens er bitter? Følg med i næste sms, hvor Jens tydeligvis er blevet lidt afskrækket af denne nye info, og derfor opsøger sin gamle flamme, Lea:

Måske går din drøm snart i opfyldelse. Lea har ikke samme drøm.

...

Derefter hørte man ikke mere til Jens. Jeg frygter lidt, at han har begået selvmord ovenpå de nedslående meldinger fra MTV's særdeles anonyme og noget forbitrede kærlighedspanel. Jeg sad og overvejede, hvor god en forretning, det mon er for MTV, det her? Hvem gider at sende sms'er ind, hvis man alligevel kun får at vide, at man er bitter og ligner en ged?

Men ligesom jeg tænkte det kom den første og eneste positive melding:

Du er der næsten. Kenneth og Malene elsker hinanden.

Nåååå... Kenneth og Malene <3 Så lever kærligheden alligevel i bedste velgående! Jeg overvejer lidt, om MTV mon var blevet så irriterede over deres særdeles anonyme, men tilsyneladende meget forbitrede kærlighedspanelperson (der måske var blevet droppet af en person ved navn Jens (jeg har i øvrigt en veninde sammen med hvilken jeg har en teori om, at alle folk, der starter med J er rædselsfulde mennesker, så måske?)) og havde erstattet vedkommende med en anden med et noget mere optimistisk livssyn... Egentlig var det et job, jeg godt gad at have, nu jeg tænker over det. Anonym kærlighedspanelperson. Mon de tager folk ind...?

- Anne Sofie

P.S. I sidste uge var jeg faktisk gået væk fra min tradition om bittermandage*, men i dag er den tilbage i fuldt flor. For folk, der eventuelt er gået glip af mine tidligere beklagelser, er der et recap her:

Bittermandag 1 - Brok over Twitter

Bittermandag 2 - Brok over facere

Bittermandag 3 - Brok over Facebook

*det faktum, at Anne Sofie sjovt nok laver forbitrede indlæg hver mandag. Og det er ikke engang med vilje...

21 kommentarer:

den fine frøken sagde ...

nej nej, stakkels jens! x-D

LifeOfJules sagde ...

Ej hvor skræmmende! Jeg sad og stenede over præcis samme ynkelige Jens, der må ty til medier for, at få styr på sit liv, imorges da jeg så MTV.

Jules

Simone sagde ...

Hold da hest, hvor jens sagaen spændende! Mere drama end selv det mest intense afsnit af Beverly Hills!! Kan ikke tænke på andet nu, end hvad der mon blev af jens?!
Det er forresten okay at være bitter om mandagen!! :D

/Simone/fashionmanifest

Joanna sagde ...

Nu føler jeg mig truffet, og har glemt hvorfor...

Nåhjo, folk der starter med J, er altså ikke rædselsfulde.

Leoparddrengen sagde ...

Du har vist for meget tid om søndagen?

Anonym sagde ...

hahahaha, virkelig underholdende indlæg. reddede min bitre mandag. :)

Johanne sagde ...

Mit navn starter med J.........
:-D

Anonym sagde ...

Har lige grædt af grin. Fuck det er nice! :D
Stakkels Jens..
- Rebekka

Kasper B sagde ...

Den der lille bitre-kommasnigert, var den til mig eller til ham, der kalder sig den rigtige Kasper?

Det kunne være, vi skulle få nogen til at aflure (og evt. forbedre) love-algoritmen -- og så lave en gratis version på MB...

SidneyLise sagde ...

Den fine frøken, Simone, Anonym: Ja, det er nemlig supersynd for Jens! Jeg sad og fik virkelig ondt af ham!!

Jules: Haha, det må næsten have været en genudsendelse. Eller også er han bare virkelig, VIRKELIG desperat, hvis han sidder der hver gang, det program er på :D

Joanna og Johanne: Jamen... Jamen... Der er bare statistisk set rigtig mange folk med J, der er rædsomme mennesker. Øhm... Jeg kan ikke rigtigt redde den... (hvilket mine mange punktummer vidner om...)

Leoparddrengen: For du er altid superbeskæftiget søndag morgen mellem 9.45 og 10.10? (at jeg derefter så "The City", "Brooke Knows Best" og derefter to afsnit af "Hogan Knows Best" nævner vi ikke...).

Kasper: Det var faktisk en hilsen til alle Kasper'e, der er nævenyttige kommanazister. Jeg synes, at vi skulle lave sådan en "Date or Dump" funktion på Modebevægelsen. Så ville jeg være kærlighedspanel!

(i øvrigt skal jeg i morgen fremlægge en tekst om Roland Barthes' "Virkelighedseffekt" aka "De ubetydelige tegn". Jeg aner ikke, om det er det, du beskæftigede dig med, men litteratur og tegn i forening er nok til at få mig til at tænke "Bergholt!"...)

- Anne Sofie

SidneyLise sagde ...

Gud, hvor er det bare den længste kommentar, jeg nogensinde har skrevet...

- AS

Leoparddrengen sagde ...

Søndag morgen mellem 9:45 og 10:10 plejer jeg at sove - eller skælde ud på unger fordi de ikke giver mig lov til at sove.

Og hvad med at fremlægge en analyse af "De Fires Tegn" (Sherlock Holmes, sir Arthur Conan Doyle) istedet for det der Virkelighedseffekt. Det vil alle sikkert synes er mere muntert.

SidneyLise sagde ...

Leoparddrengen: Et modspørgsmål kunne også være: De har vist for meget tid om mandagen siden du svarer 7 minutter efter at jeg skrev ;)

Jeg tror ikke, at mine undervisere ville være begejstrede over den idé, dog.

Leoparddrengen sagde ...

Bestemt - til det hele ;)

Kasper B sagde ...

Nørd mode-on

Roland Barthes har jeg beskæftiget mig lidt med. Hvilken tekst er det, du skal fremlægge? Er faktisk i gang med The Fashion System, men den virker en lille bitte smule dated her i 2010...

nørd mode-off
Glæder mig til at se hende den blinde i videoen... Persilje laver maveøvelser og selvfølgelig er I med, hvor det sner!

Ida Ø. sagde ...

Skræmmende ! Jeg har lige set 'Love Match' på MTV , og der kom der to gange Jens+Lea . Denne gang roste de altså Jens til skyerne :D

SidneyLise sagde ...

Kasper B.: Det var "Virkelighedseffekten". Jeg har dog fremlagt den nu. Ham Barthes snakker meget udenom, gør han. Han er irriterende.

Ida: Haha, men i det mindste er Jens altså ikke død! Han lever og sms'er i bedste velgående. Jeg gad godt se hans telefonregning...

- Anne Sofie

Laura sagde ...

Jeg keder mig pænt meget ligenu og ligger og ser MTV, hvor der også kører sådan noget "se hvor meget I matcher" og Jens optræder i kombinationer med Lea, Cecilie, Annie og Kirstine. Han har sgu nok at se til, ham Jens.

SidneyLise sagde ...

Utallige gange er det blevet antydet og suspekted, men nu er beviserne utvetydige: Jens er en hore.

Mathilde sagde ...

Jeg sad også en dag og undrede mig over denne Jens, som bare blev ved med at skrive ind for bare at få ødelagt sin selvtillid mere og mere! Hvor er det rart (eller skræmmende?) at vide, at man ikke er alene :)

SidneyLise sagde ...

Ak ja, det såkaldte Jens-syndrom...