mandag den 26. april 2010

XX foreslog, at du bliver fan af...

XX blev fan af Totalt Ligegyldig Fanside om Ligegyldige Ting på Facebook og foreslog, at du også skal være det.

Klik på nedenstående link for at se flere detaljer og bekræfte invitationen:
http://www.facebook.com/totalt-ligegyldig-side-om-ting-der-ikke-interesserer-mig-i-den-mindste-grad-og-i-hvert-fald-slet-ikke-nok-til-at-jeg-gider-at-have-min-indbakke-oversvømmet-af-mails-hvor-folk-foreslår-at-jeg-bliver-fan-af-alt-muligt-gøgl.html

Tak,
Facebook-teamet


Ovenstående er et eksklusivt indblik i, hvordan min email-indbakke ser ud lige pt. Jeg har i løbet af den seneste uge fået ikke mindre end 16 invites til forskellige fanpages af alt fra diverse gymnasiebands, jeg aldrig har hørt om, til Garfield (okay, den accepterede jeg så, men alligevel).

Og nu bliver jeg nødt til at spørge: Har Facebook lavet en ny funktion, der gør, at man automatisk sender emails rundt til folk, når man foreslår sider til andre? Eller er der faktisk 16 mennesker, der har siddet og tænkt: "Hm... i tilfælde af, at Anne Sofie og de andre sagesløse folk ikke selv skulle kunne finde ud af at tjekke deres Facebook-profiler vil jeg da liiiiiiiige sende dem en invite i indbakken, så de kan blive rigtig glade, når de ser at de har fået post og så er det bare en invitation til at blive fan af min venstre lilletå eller noget andet ligegyldigt. Haha!"

Lyder jeg indebrændt?

Man kan vel se det som noget positivt, at jeg har så få problemer i mit liv, at jeg kan blive virkelig irriteret over spammails. Især når det er de samme mennesker, der sender en invites igen og igen:
"Bliv fan af mit gymnasieband!"
Afvis
"Bliv fan af mit gymnasiebands optræden på mit gamle gymnasium!"
Afvis
"Bliv fan af mit gymnasiebands nye hjemmeside!"
Afvis
"Bliv fan af mit gymnasiebands nye logo!"
Afvis
"Bliv fan af min bedste vens gymnasieband!"
...

Jeg har en slags intern FB-krig kørende med en person fra min venneliste. Han sender mig nemlig ugentligt invites ala ovenstående, og på et tidspunkt blev jeg så irriteret og barnlig, at jeg er begyndt at sende ham SidneyLise-invites, hver gang han sender mig en. Så nu er det sådan her:

"Bliv fan af mit gymnasieband!"
Afvis
"Bliv fan af SidneyLise!"
Afvis
"Bliv fan af mit gymnasiebands optræden på mit gamle gymnasium!"
Afvis
"Bliv fan af SidneyLise!"
Afvis
"Bliv fan af mit gymnasiebands nye hjemmeside!"
Afvis
"Bliv fan af SidneyLise!"
Afvis
"Bliv fan af mit gymnasiebands nye logo!"
Afvis
"Bliv fan af SidneyLise!"
...

Jeg har vel sendt ham omkring 5 invites efterhånden og jeg bliver ved indtil han indser, hvor irriterende det er. Hvis ikke dette snart giver pote overvejer jeg at køre det tunge skyts frem og oprette flere fansider: "Bliv fan af SidneyLises header!", "Bliv fan af SidneyLises optræden i Aftenshowet!", "Bliv fan af SidneyLises bryster!", og så skiftevis sende invites til dem allesammen!

Det lader i øvrigt til at være en generel opfattelse blandt vores læsere, at jeg er den modne SidneyLise. Dette kan vi vidst roligt få dementeret efter dette indlæg...

- Anne Sofie

P.S. Det er altså helt tilfældigt, at jeg altid virker super indebrændt og bitter i mine mandagsindlæg. På trods af, at jeg er fan af Garfield.


10 kommentarer:

Sarah sagde ...

Hej AS :)
Nu er det jo sådan at man kan slå de dejlige E-mail notifications fra.
Hvis du ikke lige er opmærksom på det, så kan jeg lige afsløre vejen til frihed: Account -> Account settings -> Notifications - og så skal du bare fjerne flueben fra alle de ligegyldige ting. Det er fantastisk.
Men kender det alt for godt!
Pisseirriterende. Jeg havde en, der oprettede sider, for SELV at spamme dem med links til sider, så han kunne tjene penge på det. Det var satme irriterende.
Men håber at ham der fatter hintet.
God mandag, ladies.
- Sarah :)

Katrine sagde ...

Du kunne også bare slette krydset i "Send notifikationer til min email når jeg modtager en invitation til en side" eller, hvad der nu står :P

Pernille sagde ...

Jeg kender det alt, alt for godt! Har en ven fra folkeskolen som nu læser Statskundskab og ja ja, det er da meget spændende sikkert.
Til gengæld sender han mig nærmest ALLE deres invitationer til forelæsninger med gamle grå professorer, temadage og fælles tv-debat-kiggeri.

Fat det nu: Jeg læser til sygeplejerske og sidder i et andet land. I could not care less about your crap! :)

Martin sagde ...

I dine indstillinger på FB kan du selv bestemme, hvorvidt du vil modtage mails når nogen inviterer dig til et eller andet ;)

Majbritt sagde ...

Du kunne også bare ændre i indstillinger, så du ikke får mails fra Facebook :)

Den Rigtige Kasper sagde ...

Men så var det jo, at du lige kiggede her: http://www.facebook.com/editaccount.php?notifications

SidneyLise sagde ...

Tak, hvor er I bare nice allesammen! Så fik jeg det ændret - jeg havde egentlig slået det fra engang, men det må åbenbart være røget på igen efter at de ændrede et eller andet i layoutet.

Thanks anyways :)

- AS

Kasper sagde ...

Hvad mener du med at du vil oprette fansiden "Bliv fan af SidneyLises bryster!"? Altså, én udover den eksisterende?

Jasparknowsbest sagde ...

Der mangler faktisk en fanside til SidneyLises bryster...

SidneyLise sagde ...

Kasper og Jaspar (navnene siger allerede det hele, ikke?): Så synes jeg, at I skulle tage at oprette en. Så skal Isabel og jeg nok melde os ind og støtte vores egne bryster...

- AS