onsdag den 28. april 2010

To baby or not to baby

Hvis I fik at vide, lige nu og her, at I var gravide, hvordan ville I så reagere?

Jeg snakkede med nogle veninder om det forleden, og de fleste af dem var bare all for abort. Ikke at de var ligeglade, eller ikke skænkede det en tanke, men det var ligesom den eneste mulighed i deres øjne. Men… Jeg kom til at tænke på, hvad nu hvis man FIK babyen? Så ville alt ens frihed jo være ovre, man ville være mor , man skulle skifte ble, stå op om natten og stoppe med at drikke sig fuld i rosévin med Anne Sofie på fire ud af syv dage om ugen… Men der ville vel også være fordele? Nu har jeg desværre overskredet grænsen til at være med i De Unge Mødre, så nogen reality-star ville jeg ikke blive. Men stadig! Man kunne style babyen i verdens sødeste tøj og baby-converse og give den et sødt navn, der ikke var Noah-William, og man kunne altid få plads i bussen. Selv i 5A! Og weirdos på gaden ville stoppe med at lægge an på én – for det kan godt være at de er dødligeglade med vielsesringe, men de er ikke ligeglade med babyer! Og man ville aldrig skulle gå ude på brostenene i sine stiletter, fordi mødre med barnevognene fyldte hele fortovet, for så kunne man bare selv anskaffe sig en ordentlig tank af en barnevogn og fylde endnu mere. Så faktisk. Faktisk ved jeg ikke helt om jeg ikke ville vælge babyen. Minus at skulle føde, stå op om natten og skære ned på alkoholen. Men ellers?

Jeg så også den sødeste baby på en café forleden, som jeg havde lyst til at tage med hjem. Hvilket måske endda ville være en bedre løsning, for så kunne man aflevere den igen, når den blev sulten eller skulle skiftes. Jeg diskuterede muligheden med Anne Sofie, men hun mente at jeg skulle anskaffe mig en hundehvalp i stedet. Pfff, det er jo ikke det samme! Man kan jo ikke give en hundehvalp baby-converse på!


Århh, se lige hvor søde de er! Jeg overvejer at købe et par, bare som pynt. Men det ville måske være lidt freaky - lidt i stil med dem, der køber deres brudekjole lang tid før de finder ham de skal giftes med. Så ville jeg ikke være en Bridezilla, men en Babyzilla!

Min anden veninde har det dog ret svært med babyer. Et udsnit af hendes (jokende) kommentarer om babyer:
”Are all babies this fat??” (på café, hvor der var fyldt med babyer)
”Omg, that one i sooo annoying!” *peger på baby, der græder*
”Seriosly, if I had a baby, I would put some perfume on it – is it me, or are they always smelly?”

Jeg håber ikke hun får en baby inden for nærmeste fremtid. Jeg er sikker på, at hun ville give den en iPod i ørerne med Britney på, mens hun stoppede den i mavebluse og satte dens hår med hårspray, og det er nok ikke så smart. Men vi har en anden veninde, der virkelig burde få en – hun er så sød og ordentlig og bor sammen med sin kæreste på Østerbro (bare DET indikerer jo at man skal have en baby. Østerbro, altså). Så vi har planlagt at hun skal have en om et år, og nu er vi i gang med at finde et navn til den.
Hvad synes I hendes baby skal hedde? Vi er lidt henne i noget Alberte. Det skal i hvert fald ikke være for posh. Det bliver forresten en pige, har vi besluttet :)

18 kommentarer:

Lasse sagde ...

Jeg ville blive virkelig chokeret, hvis jeg fandt ud af, at jeg var gravid!

Tenna Gaarde Nissen sagde ...

Hvis jeg opdagede at jeg var gravid, ville jeg første grine - det der panikagtige jeg-ved-ikke-hvordan-jeg-ellers-skal-reagere grin. Og så ville jeg ellers bryde ud i fuld psykose. Alt efter omfanget og længden af denne, ville jeg så bagefter gøre det eneste rigtige: Ringe til min far, da alle jo ved at ens far er det eneste rationelle menneske/mand man kan lave en pro- og con-liste sammen med... Og så ellers tage den med oprejst pande derfra (Altså den der abort jeg ville vælge)

// Tenna (26år, på forhold i 7.år og som stadig synes babyer stinker, både reelt og i overført betydning!)

Tenna

Cecilie sagde ...

Er der noget galt for, at du sætter en nøglering i de babyconverses, så kan du jo bare genbruge dem når du finder en baby?! ;)

Jeg er overbevist om, at hvis jeg bliver gravid er det a). et uheld eller b). den sidste i hele min venindekreds og derfor er jeg faktisk ikke særlig meget for, at sige mit (perfekte) babynavn, for jeg ved, at én af de andre nok skal bruge det før mig, ligesom Rachel i Venner!! ;) Men imellem os to; mit er Ella.

Anonym sagde ...

Jeg ville få barnet, af den simple grund af jeg aldrig ville kun få en abort og jeg er kun 18 år.

mathias sagde ...

Hvis jeg fik af vide, at jeg var gravid, så vil jeg begynde at se Arnold Schwarzneggers 'Junior' som en dokumentarfilm.

Sofie sagde ...

Jeg elsker baby all-stars! :)
tror bare jeg giver et par til min niece, i stedet for at få et barn.

Anonym sagde ...

Jeg tror de fleste piger helst vil have en pige først og drenge helst vil have deres første fødte skal være en dreng.

Mine venner og jeg diskuterede en gang emnet og en af mine venner spurgte mig seriøst om jeg ikke end gang for min mands skyld ville få en dreng først. Der er flere ting forkert med den forespørgsel (hvis kommende mand nogensinde skulle være dum nok til at spørge), det kan man stadig ikke bestemme og hvis man kunne bestemme det, så er det mig der skal føde den klamme unge, så måske den første skulle være en pige for min skyld.

Anyways, Freya er nok min favorit og hvis uheldet skulle være ude, så er Sebastian yndlings drengenavnet.

Kittie sagde ...

Min lillebror på 3 har små conversesko (jaja, ikke ligefrem baby-converse, men stadig... små sko!) og tit og ofte sidder jeg bare og glor på de små, nuttede fødder...

Jeg vil ikke have en baby. Og hvis jeg fik en, ville jeg sælge den til højestbydende lige på stedet, uetisk eller ej.

Gittøh~ sagde ...

hvis jeg fandt ud af at jeg var gravid er der kun 1 ting for mig at gøre:

ABORT.

Jeg er 19 år, men stadig.
Jeg syns babyer er noget af det klammeste i hele verden og vil hellere bade i en sø med krokodiller eller lege med tigere og dæmoner end skulle røre en baby!
Føj siger jeg bare!
respekt til de der tør at røre sådan en tingest.

Miss Jeanett sagde ...

Hvis jeg blev gravid nu (nuuuuuuu), så ville jeg få det. Men jeg har også fast kæreste på 8. år (ja, i læste rigtigt) og er næsten 26, så det ville nok gå.

Chrims crams sagde ...

du kunne også bare give din hundehvalp sko på?
http://best-dog-kennels.com/wp-content/uploads/2009/02/dog-shoes.jpg

Anonym sagde ...

haha, sikke et chok jeg fik da der stod "vi er lidt henne i noget Alberte." - da jeg selv hedder Alberte!
jeg har kun gode erfaringer med navnet - super godt og får også tit komplimenter for det, hehe.
det er også et navn man sjældent hører på min årgang (nu er jeg 16). der er helt vildt mange som hedder alberte iblandt de nyfødte babyer - så måske er det ikke så fedt hvis hun ender i klasse med 3 andre alberte'er - just saying!

Anonym sagde ...

Hun skal da hedde Pil! Med en bror som hedder Bue. :D

SophyLou sagde ...

Hvor er din blog bare fin.
Helt sikkert fast læser frem over.

Kig meget gerne forbi
www.sophy-lou.blogspot.com

Anonym sagde ...

jeg ville helt klart kalde barnet Naomi - Men jeg er også lidt freaky(:

Emme sagde ...

Jeg må skuffe jer - men får ikke plads i 5A! Nogen gange lader den være med at stoppe ved stoppestedet, når der står en med barnevogn.

(mor til 1)

Talfeen sagde ...

Hvad med Viktor? Anton? Emanuel?

Marguerite? Clara?

Jeg ville få barnet. Det er et lille menneske inden i maven, ikke en eller anden klat!

Men det er lidt snyd, for jeg stod jo faktisk i situationen som 22-årig og valgte min baby til, da der pludselig var to strejer på testen.

SidneyLise sagde ...

Hvor er i sode - tak for Jeres kommentarer! Jeg er pt i Frankrig (derfor de manglende ae, oe, aa) - og har indtil videre fundet ret mange babyer og minihunde jeg vil adoptere.. Saa maaske kommer jeg hjem med en hel stak :D

- Isabel