lørdag den 24. april 2010

Hvorfor det er vigtigt at være klog OG lækker

Intens eksamenslæsning/skrivning, frembringer af og til hallucinationer om lange ferier på Hawaii med drinks i kokosnødder, hængekøjer under palmer og brune stænger. Desværre er virkeligheden lige omvendt: alt for meget kaffe og cola og ingen tegn på brunhed. Overhovedet. Det nærmeste jeg kommer på sommer og sol er den skrivebordslampe, der sørgmodigt lyser mit bord op om natten og en bøtte is fra fryseren, der kalder sig "Tropical Sunrise". Yeah right. Den smager af plastikmango.

Jeg har efterhånden læst fire millioner tekster til min opgave (som skal afleveres på mandag, uh!) og nu er der sket det uheldige, at jeg er begyndt at vælge teorier ud fra teoretikerens udseende og appearance. Lige i øjeblikket har jeg kastet min kærlighed på Jürgen Habermas, der virker som en utrolig rar mand, og som altid har en ting eller to at sige (hint; den belærende finger på billedet). Desuden er han platinblond og tanned, og det vinder man jo altid på!



Jürgen <'3

Michel Foucault er også en mand af kaliber, så han når en stærk andenplads, på grund af hans utrolig gode smag i brillestel. Derudover er jeg vild med, at han knytter hånden på hovedet, når han tænker. Det virker sympatisk.



Han er vist også far til Sidney Lee, hvilket bestemt giver en lille pil opad.



Det er naturligvis lidt et problem at skulle forsvare mit valg af teoretikere i opgaven. Jeg er ikke sikker på, at de godtager et: "Teorien er valgt, idet teoretikeren fremtræder på et æstestisk højt niveau og ydermere viser tegn på god smag. Der tages dog højde for at teoretikerens udseende kan have ændret sig gennem tiden".
Det kan også være, at de er så trætte af at rette opgaver på det tidspunkt, at de kun ser orderne "valgt, teoretikerens, ydermere, gennem tiden" og ikke opdager hvad der står?

Nu sætter jeg mig i hvert fald ind til min lille lampe og resten af min plastikmangois, inden jeg begynder at støvsuge, i ren mangel på flere overspringshandlinger (det er slemt nok, at Anne Sofie og jeg har fået Skype og nu kan plapre løs for free!)

- Isabel

5 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Øv, efter din beskrivelse af Jürgen Habermas var jeg klar med en kommentar om the Sidney Lee of science hvorpå du ødelægger det ved at sige at stakkels Foucault er far til gul'roden...

Men hvis du gerne vil tage kegler og fremstå intellektuelt stærkt, kan du sige at du vælger Foucault fordi hans navn gør det så godt i Umberto Ecos Foucaults Pendul - det er hårdere namedropping end Kafka!

Kasper sagde ...

Sidney Lee-linket er jo genialt set -- min første indskydelse var John Malkovich -- se fx her:

http://thelasthonestman.files.wordpress.com/2009/12/john-malkovich-pic.jpg

Når det er sagt: Respekt for at vælge Habermas & Foucault på BA-niveau!

Smager mango ikke altid en lillebitte smule af plastik/kemi?

Go' weekend!

Kasper

ps -- megakonspirationsagtigt får jeg haber frankfurt som captcha-kode...

Kasper sagde ...

@Leopardrengen -- rigtigt! Særligt hvis Isabel fremhæver, at det er en helt anden Foucault (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pendule_de_Foucault.jpg)

SidneyLise sagde ...

Arg, hvorfor er i så intellektuelle! Det er her jeg mangler nogle "hehe, sys' da oss' han virker sød <3<3<3".

Men bortset fra det, så jo, Kasper, Mango smager altid lidt af plastik :(

Og nu vender jeg tilbage til Foucault - jeg kan høre ham kalde!

- Isabel

Sofie B sagde ...

Don't mention Habermas! Han er både grim (underpartiet er piv skævt) og dum.. og så siger han en masse fis om en systemverden og en livsverden! Ad.. Jeg har glemt ham den 19. maj! forhåbentlig.. :)