lørdag den 10. april 2010

Fordoms Lørdag

Det er ikke længe siden Anne Sofie indførte Fordoms Fredag, så jeg har taget den skridtet videre og lavet en fordomslørdag, hvor alle mine fordomme om forskellige jobs vil få lov at komme frem i lyset. Og lad mig sige det sådan; jeg har mange fordomme. Om ALLE jobs.
Føler du dig personligt ramt, fordi din far er frisør eller din kæreste er arbejdsløs, så undskyld på forhånd. (Er det ikke sådan man plejer at gøre – at undskylde på forhånd, a la: ”Jeg er ikke racist, men…” Og så VED man bare at personen siger noget racistisk). Anyway:

Læger: har en helt uforklarlig egenskab, der gør at de ved alt. Om alt. Og alle, der siger noget andet er nogle fuckin’ hypokondere. De går med træsko og kan godt lide bandet ”Dalton”.

Journalister: kan godt lide sig selv, hårprodukter og skandaler. De kan ikke så godt lide gamle mennesker og deres største frygt er, at ende med at skrive for ”Esbjerg Nyt”. De er ofte utro.

Coaches: ville gerne have været psykologer, men fik aldrig gennemført gymnasiet. Mener, at de ved meget om andre mennesker, men det er kun fordi de selv er psykisk ustabile. Bruger ofte store armbevægelser og kan godt lide ordet ”indre åbenhed”. De er i gang med at tage et hypnosekursus på tre uger.

Dem Der Arbejder i Aldi: de er 45 år og vilde med gamacher, T-shirts med ’sjove prints’ og grønne Crocs. Deres livret er bøf med løg og lasagne. De er ret tilfredse med livet og har en mand, der hedder John og en stor hund, der hedder King, som begge bruger mest tid i sofaen. De tager tit til Møn.

Telefonsælgere: overivrige, sleske, og nærgående (det kan man åbenbart godt være over telefon – jeg ved ikke hvordan de gør det?!) De har ikke selv opfattet, at alle har lyst til at slå dem ihjel.

Frivilligt arbejdsløse: kan godt lide reality-tv og bestiller konsekvent mad fra Just Eat. Især fra den resturent der hedder ”Moe’s Texmex”. (seriøst, ikke fordi jeg nogensinde bestiller mad fra Just Eat, vel, men dén resturent er bare noooo!). Desuden er de glade for makrelsalat. Fra Netto. De spiser meget, som I nok kan regne ud.

Negleteknikere: well. Jeg vil bare lade denne video tale for sig selv:





Og I SKAL se den, selvom I er sådan nogle, der normalt ikke gider klikke på videoerne, fordi det er for besværligt. Klik så!

Jeg var for resten ved at skrive noget slemt om humanister, men så kom jeg til at tænke på, at mange der læser med sikkert er det (ligesom Anne Sofie), siden de har dårlig nok humor, til at finde vores blog sjov.

- Isabel

31 kommentarer:

Christine sagde ...

Fuuuuuuuuuuun - outgooooooooing - sexyyyyyyyyyyyy - cuuuuuuuuuute - fuuuuuuuuuuuuuun = getting my nails dooooone!

Mathilde sagde ...

Og ligesom ved Fredags Hugh Grant, er jeg SÅ glad for at jeg trykkede på videoen :-D Taaaak Sidneylise

E:J sagde ...

HAHAH! 'Oh, she say you look so pretty!'
Hvor er jeg glad for, at jeg så den video. :D

frede sagde ...

AhahahahahahahahahahAHAHAHAAAAAHAHAHA

Anonym sagde ...

Syntes nu ellers også godt fordomslørdag kunne indeholde noget i stil med: "Efter selv at have set Twilight, må jeg indrømme at en fordom er blevet brudt" Den var jo ret god ikke sandt? ;)

Så kan jeg lige linke til 3'erens trailer (og jeg VED jo du (Isabel) liiige skal se den) http://www.kino.dk/Film/T/TW/Twilight-Saga-Eclipse.aspx

<3 * Maiken

Anonym sagde ...

Ja, og CBS-folk er pisse fisefornemme, går i høje hæle, blazere, ejer en mac, går med en sort business taske og ser meget vigtige ud. Og nå ja, så kan de enormt godt lide at kritisere andre. Men i virkeligheden er de bare normale mennesker ligesom alle andre.

(Sorry, men når du disser andre må du forvente at få lidt igen)

Anonym sagde ...

Sidneylise.. I LOVE YOU! Jeg har læst alle jeres indlæg på få timer - og grinet mig igennem de fleste af dem.. Jeg er simpelthen vild med jeres blog! Og I fik mig til rent faktisk at se videoen (hvilket jeg aldrig gør, da det tager for lang tid!).. Og forresten er i mega lækre - wow!

Det var vist bare det:)

/ Louise

SidneyLise sagde ...

Christine: Haha, det er så american!

Og godt, at I så videoen folkens! Nu er jeg helt glad.

<3 Maiken: Jeg kan ikke lide Twiligt, hooost. Jeg har heller aldrig set den, ved du nok! ;)
(men 3'erens trailer ser faktisk spændende ud. Åh nej, det sagde jeg ikke!)

Anonym (2): Jeg har gættet mig lidt frem til, at du enten er læge, journalist, "coach", telefonsælger, negleteknikker, arbejdsløs eller kassedame i Aldi . Am I right?
Ps. så er jeg vild med, at du også undskylder lige efter det du har udtalt :D Du har totalt fanget pointen!
Pps: jeg har også fordomme om folk på CBS.

Louise: Tusind tak, hvor er du sød. Det varmer rigtig meget :)

Forresten, hvorfor er ALLE anonyme, når de kommenterer på dette indlæg?! Det tager jeg lidt personligt :D

- Isabel

Mathias sagde ...

Glæder mig til at høre noget om fordommene om bibliotekarer, som jeg selv læser til. "Skal man læse til det? Er det ikke bare nogen, som bare er der?", "skal man så ikke have knold i nakken?", "Man skal vel bare kunne alfabetet fra a-å", "Man laver jo ikke andet end at sætte bøger op" og "De er jo alle pisse sure og kan ikke lide brugere". Der er sgu mange, og man møder dem hver dag.

mvh
En kommende venlig bibliotekar.

Tjittjat.blogspot.com

Simone sagde ...

Haha, hvor er det en genial video :b

Den Rigtige Kasper sagde ...

Kære Isabel.

Det er kommet mig for øre, at du er blevet en ussel Twilight-fangirl. Det det betyder desværre også, at vi ikke længere kan være kærester. Jeg håber, at du forstår.

Kærlig hilsen Kasper.


PS: Anne Sofie er stadig single, ikke?

SidneyLise sagde ...

Mathias: Jeg har faktisk ikke fordomme overfor bibliotikarer. Det er måske fordi jeg kun har mødt søde af slagsen? Men jeg er sikker på, at det ville klæde dig med en stram knold, alligevel!

Kasper: Du kan ikke dumpe mig på min egen blog! :( :(
Shhhh! Jeg er altså ikke Twilightfan! Det er utroligt så mange rygter, der kan følge én når man er kendt. Som jeg jo er.

Bibliotikar-Mathias: Vil du date nu, hvor min kæreste apparently ikke vil? Så kan vi gå og sætte bøger op sammen! :)

SidneyLise sagde ...

Kasper: Hvis Isabel dater ham der Bibliotekar-Mathias vil jeg gerne date dig! Jeg har været i praktik på et bibliotek engang! Vi kan totalt slå Isabel og Mathias i biblioteks love!

- Anne Sofie

Anonym sagde ...

nogle gange ville det altså være lidt federe hvis i ikke prøvedeså meget.
undskyld

Den Rigtige Kasper sagde ...

Woohoo! Let's do it. Det ville også være totalt godt for mit eftermæle: "Den eneste mand, der nogen sinde kn...datede begge SidneyLiser".

SidneyLise sagde ...

Så vidt vi ved! Fornemmer jeg basis for en ny afstemning her på siden?

Har du datet SidneyLise?
1. Ja, jeg har datet Isabel.
2. Ja, jeg har datet Anne Sofie.
3. Ja, jeg har datet dem begge to.
4. Nej, men jeg ville gerne.

Og bemærk så lige, hvordan man ikke kan stemme noget som helst negativt... Jeg ser en del potentiale!

- Anne Sofie

SidneyLise sagde ...

SÅ, I TO!
Jeg må hellere svare på den ene kommentar, der er blevet totalt ignoreret, fordi min veninde og min kæreste flirter i kommentarfeltet. Og Bibliotikar-Mathias er væk :(

Nå, men til kommentaren om at vi prøver for meget;
Anonym: (du må altså gerne kalde dig dit navn en anden gang, det er ikke sådan at vi går og slagter dem, der ikke kan lide hvad vi laver...)
Anyway. Vi lægger utrolig meget arbejde og energi i vores blog, og vi har det selv skidesjovt imens vi gør det, heldigvis. Det er selvfølgelig ærgregligt at nogen ikke finder det interessant, men vi kan ikke gøre alle tilfredse, og det er heller ikke vores intentioner. Vi har det bare sjovt - og at nogle (dejlige) mennesker så finder os morsomme er jo bare dødskønt. Det sætter vi meget pris på!

Vi er dog altid åbne for konstruktiv kritik, men at du ikke bryder dig om hele vores blogstil kan vi desværre ikke bruge til så meget.
Jeg håber det var svar nok.

- Isabel

Ps. Anne Sofie, jeg synes du er lidt ufølsom, at date min kæreste sådan like et kvarter efter han dumpede mig.

Mathias sagde ...

Bibliotekar-Mathias siger: Mere fordom, mindre hykleri.

Og ja, jeg vil gerne være din kæreste, Isabel. Hvad kan du tilbyde? Kan du lave made, strikke(meget populært i blogosfæren) eller skyde med bue og pil?
Det jeg kan tilbyde dig: jeg kan samle en rubik's cube, lave origami trane og drikke øl... og nå ja, så har jeg en blog, som I er blevet faste læsere af. Totalt sejt. Nu vil jeg som nok en af de eneste drenge også melde mig under fanen hos jer :)

Maria sagde ...

Mmm. Fordom. Piger der læser på CBS kan ikke stave til "restaurant".

Uden Relevans sagde ...

Færre fordomme mere kærlighed til folket :)

Anonym sagde ...

Forkert, jeg er ingen af delene.
Jeg er ganske almindelig studerende, som bare blev lidt træt af, at du gør grin med folk på den måde, og derfor følte trang til at give lidt igen. Haha.

SidneyLise sagde ...

Mathias: Alene det med Rubriks Cuben slog benene væk under mig!
Jeg er til gengæld super god til at lakere negle SAMTIDIG med at jeg spiser, og det er virkelig noget folk plejer at spørge misundeligt til. Men hvad kan man gøre, når man bare er velsignet med talent? Ak ja.

Og tak for din nye fast-læser-titel ;)

- Isabel

SidneyLise sagde ...

Maria: Min kæreste påpegede det også, fordi han er sådan en sprog-nazists-humanist. Men jeg synes altså det ser pænere ud sådan. Ligesom at ærgerligt er SÅ meget pænere som "ærgeligt". Og guitar er bedre uden U, men det er vist også blevet helt legalt nu.

Anonym: Har du mødt en af mine gode venner, Humor? Jeg er sikker på, at I ville blive fine venner :)

Uden Relevans: Jeg elsker fordomme! Jeg har også fordomme om folk der går på CBS og folk, der skriver med andre på nettet. Og det er lidt uheldigt eftersom jeg pt gør begge dele :(

- Isabel

Anonym sagde ...

Jo tak, jeg har masser af humor, og jeg finder også mange af jeres andre indlæg sjove, men lige ved det her indlæg stoppede jeg op og tænkte, at der sgu også må være en grænse et sted.

Slut, punktum.

SidneyLise sagde ...

Årh, slap af. Jeg laver en joke om at folk, der arbejder i Aldi går i Crocs og at læger altid synes de har ret - det er simpelthen absurd at blive så forarget over.
Der er vist værre ting at blive harm over på internettet :)

Anonym sagde ...

Ja ja, det er godt du.

Morten sagde ...

@Anonym,

Isabel har svaret fint for sig selv, men jeg synes alligevel jeg vil knytte en kommentar.
Som jeg har forstået indlægget gør Isabel kun på overfladen grin med de nævnte professioner. Ved at udstille sine egne fordomme som hun gør, er indlægget egentligt selvudleverende og selvironisk, og målet for "hånen" i indlægget bliver derfor ikke de i fordommene nævnte professioner, men Isabel selv.

Tanja sagde ...

Hvis man kan blive træt af SidneyLise's indlæg burde man nok finde en anden, og måske mindre sjov, blog at følge...

Jeg synes i hvert fald i har fanastisk humor! Elsker at jeg hver dag kan få et lille break med en god griner fra jeres indlæg:) Keep it up piger!

Sofie B sagde ...

Hahaha... Jeg synes det er sjovt.. Jeg får helt lyst til selv at skrive mine fordomme ned..! Det er jo genialt - og selvironi er herligt! :)
Go søndag de damer.. :)

Mills sagde ...

Telefonsælgere er heeelt klar over hvad folk synes os dem.. Nu siger jeg dem... for jeg er heldigvis ikke en af dem mere!

Moe's Texmex, er det den på vesterbrogade i København??? For han har da en vildt god chili con carne (som ikke har så meget med chili con carne at gøre udover at det er stærkt)

SidneyLise sagde ...

Mills: Ja, jeg tror måske godt nogle af dem ved det... Men det virker ikke som om de alle synes det er et problem ;)

Ja, jeg tror det er den. Jeg bestilte på Just Eat, og det var simpelthen SÅ dårligt. Og bagefter opdagede jeg, at de havde en sur smiley. Way to go!
Men det kan være, at det er anderledes når det ikke er take-out.

- Isabel