tirsdag den 30. marts 2010

What's in Anne's bag?

Jeg elsker de der "Hvad har du i din taske?"-indlæg, der jævnligt dukker op på forskellige blogs og i diverse magasiner, men helt ærligt. Er jeg den eneste, der har bemærket, at de der folk bare ikke har noget som helst pinligt i deres tasker? Det hele er kildevand med blåbærsmag, økologisk tyggegummi og måske en enkelt müslibar hvis det går rigtig hedt til. Samt naturligvis en fancy telefon, iPod og en smart kalender, så man rigtigt kan se hvor vigtige de er. Jeg ved ikke med jer, men jeg tror altså, at de kendte kvinder/bloggere, der viser deres tasker frem hurtigt har screenet dem igennem inden og fjernet alle ultra-kraftige natbind og halvspiste marsbarer for i stedet at putte nogle mere street credibility-skabende ting ind. Eller er det bare mig, der tænker det?

For ligesom at gøre op med den tendens vil jeg nu vise, hvad der er i min taske. Jeg har nemlig ikke fjernet noget som helst - nej, jeg står ved, hvad jeg slæber rundt på til dagligt. Ja. Se her:

Photobucket


Og så lige en forklaring til de forskellige ting:
1. Min taske - Mulberry Bayswater; 2. Gammelrosa mp3-afspiller med gule hovedtelefoner; 3. Gammelrosa mobiltelefon; 4. En avocado - og nej, jeg har hverken kniv, ske eller rejer. Jeg gnaver af dem; 5. Et billede af mig bagfra - jeg bruger det som visitkort når jeg møder nye mennesker; 6. Min pung - den er gammel og brun og jeg skal have en ny, når jeg finder en; 7. En vikingehjelm. Man ved aldrig hvornår man får brug for en vikingehjelm; 8. En halvliters cola - hov hvordan er den endt der? Jeg drikker naturligvis ikke cola og den slags. Det må være Isabels...; 9. Mit månedskort - billetten til 5A, mit andet hjem; 10. Mine nøgler med to forskellige nøgleringe; 11. BodyButter med shea-duft. Jeg bruger den som håndcreme; 12. "Boyhood" af J.M. Coetzee - en selvbiografisk roman, jeg skal læse til Litteraturteori. Siden vi læser den der må den være vildt klog og dyb, men det eneste, jeg har observeret indtil videre er, at fortælleren konsekvent omtaler sig selv i 3. person, hvilket er superirriterende. Altså, som om det er noget specielt. Det gør jeg da også af og til...

Jeg ville egentlig tage billeder af mig selv med avocadoen bare for at bevise, at det faktisk er indholdet af min taske og ikke bare et billede, jeg har fundet på internettet. Men i stedet for at nøjes med det har jeg en bekendtgørelse:

JA, jeg er Anne Zofie fra Paradise Hotel. Det er mig, der danner par med Carlos og knalder med Peter. Nedenfor kan man se mine bidrag til Miss Paradise-konkurrencen - hvor de andre havde champagne og baderinge som accessoires havde jeg en avocado. Jeg fik i øvrigt en sikker 2. plads efter Tammie - havde jeg ikke været så uheldig at få kategorien "Tegn og Gæt med Venstre Hånd" havde jeg helt klart vundet.

Photobucket


Photobucket


Photobucket


Photobucket


Men helt ærligt altzå? Burde jeg ikke totalt have vundet den konkurrence?

Knuzzzz A-Z!

P.S. SidneyLise går på påskeferie, så derfor vil der komme lidt færre indlæg i den næste tid. Hav en god påske allesammen!

10 kommentarer:

Anne Lotte sagde ...

Inden I går på påskeferie, skulle I måske lige tjekke det her: http://msndk.starlounge.com/index.cfm?objectid=79819&imagenr=4&page=4
Rygtet siger, at Sidney Lee er blevet til Sidney Lise :-)

Hilsen Anne Lotte

Kasper & Tanja sagde ...

Haha! Du skulle SÅ meget have vundet den konkurrence. Når det gælder vurdering af avocadoer, (angående hvor hårde eller hvor bløde de skal være?), så stinker jeg altså bare. Du ser bare så pro ud! : (

- Tanja Katrine

scient.hybrid sagde ...

Jeg er med på at nogle må screene taskerne, for hvor er alle bonerne? Neglefilene, slikpapiret (evt. i flertal), det klistrede stykke slik der er faldet ud af sin indpakning på et tidspunkt, kuglepennen, læbestiften/pomaden man ikke har kunne finde, håndcremen, visitkortet, reklamen for et eller andet man har glemt hvad er.

Og dette er slet ikke min håndtaske (måske en gang i mellem)

SidneyLise sagde ...

Anne Lotte: Noooooooo! Hvad sker der for, at han totalt hugger vores image (langhåret person, der shopper) OG vores navn :( En eller anden burde skrive det som kommentar på artiklen :(:(

Tanja Kathrine: Tusind tak - jeg synes også selv, at jeg brillierer udi posingskunsten og efter dette shoot er mit forhold til avocadoer forandret for evigt. Den var i øvrigt hård. Avocadoen.

scient: Præcis!! Det er også det, jeg altid tænker, men det er der bare ingen, der vil indrømme! Folk vil ikke indrømme, at de er menneskelige! Og helt ærligt, ikke? HVEM tygger økologisk tyggegummi, når man kan få en klistret marsbar?

- Anne Sofie

Anonym sagde ...

Det er altså helt sindsygt så meget du ligner Charlotte Munck.. Du skulle vel aldrig være hendes long lost daughter?! Crazy !


- Hanna !!

SidneyLise sagde ...

Anonym: Haha, det tror jeg ikke. Jeg ligner nemlig min rigtige mor helt vildt. Dog kan det være, at Charlotte Munck er min hemmelige moster eller noget i den stil :D

Kittie sagde ...

Haha, jeg tror, ligesom dig, man fjerner alle de småpinlige ting - eller man lader dem blive i tasken, mens alt andet ligger spredt ud over bord eller gulv.

Klart, om du skulle have vundet den konkurrence! TCH!

God ferie (;

Anne sagde ...

Uuh, jeg har lige læst fortsættelsen, Ungdomsår, og den er FANTASTISK! Måske jeg skal lade det være ved det og ikke læse den første...? Men jeg vil i hvert fald klart anbefale toeren!
Og PS. Jeg ved ikke, om det er en uafhængig fortsættelse, eller om den handler om den samme person... Men så vidt, jeg forstod, var der ikke nogen, der omtalte sig selv i 3. person - med mindre han gør det så konsekvent, at han lyder som en almindelig 3. persons-fortæller. Men nu læser jeg jo heller ikke litteraturvidenskab eller noget...

SidneyLise sagde ...

Kittie: Tak, det synes jeg nemlig også. Og i lige måde :)

Anne: Jamen, sagen er, at man ved at den er selvbiografisk - at den handler om forfatterens egen opvækst i Sydafrika. Og i en normal selvbiografi er det jo oftest i 1. person, så man fortæller om det, man selv har oplevet i jeg-form.

Det underlige er, at han her ikke blot omtaler sig selv i 3. person, men at han nærmest krampagtigt omtaler sig selv som "he". Altså normalt, når man skriver om en 3. person er der jo et skift mellem navn og han/hun, men her er nævner han aldrig navnet. I stedet for "Peter havde aldrig haft en cykel. Derfor blev han drillet af de andre børn." er det her: "Han havde aldrig haft en cykel. Derfor blev han drillet af de andre børn.". Okay, det er svært at forklare på så lidt plads, men hver gang, det ville være normalt at skrive et navn, skriver han bare "han". Hvilket giver sådan et ret staccato-agtigt udtryk, da sproget bliver ret ensformigt, fordi man ikke varierer mellem formerne som man normalt gør, men nævner det samme ord igen og igen.

Okay, jeg har faktisk påskeferie. Jeg prøver liiiige at lægge litteraturteorien lidt på hylden. Men anyways... Jeg har aldrig hørt om fortsættelsen, så jeg ved ikke om den er skrevet på samme måde :)

- Anne Sofie

Anne sagde ...

Jeg forstår godt, hvad du mener. Og det lyder, som om den er skrevet på samme måde (jeg vidste bare ikke, at den var SÅ selvbiografisk).
Jeg synes faktisk, at det virkede ret godt, at han aldrig brugte andet end det personlige pronomen - men det er nok smag og behag. Hvis jeg havde tænkt på bogen, som en selvbiografi, havde jeg nok også fundet det lidt krukket, mens jeg læste den :)