fredag den 5. marts 2010

Nej, i USA er der mere stil over det...

Jeg læste på Politiken.dk, at valgkampen officielt er skudt i gang her i landet. Min første tanke var: "Var der ikke lige valg for 3 mdr. siden? Damn, de er godt nok i god tid, hva'?", men ved nærmere gennemlæsning viste det sig, at der åbenbart er tale om et rigtigt valg denne gang. Ala Folketing! Og at Lars Løkke og Hellepigen har været ude i en debat for ligesom at markere, at nu er det dem, der skal kæmpe og vinde det her shit. Okay så.

Nu læser jeg jo Litteraturvidenskab - et studie, der internationalt hedder "Comperative Literature", fordi det netop handler om at sammenligne litteratur fra forskellige lande og perioder. Og muligvis er det fordi, jeg har været opgaveramt i hele denne uge, muligvis er det fordi, jeg har haft influenza imens, sandsynligvis er det en kombination, men i hvert fald satte jeg mig for at benytte litteraturvidenskabelige metoder på dette blogindlæg. Jeg besluttede mig for at sammenligne med, hvordan de gør i USA.

Og her vil jeg gerne henvise til overskriften på dette indlæg. Efter at have youtubet lidt blev jeg nemlig virkelig bitter over, at vi åbenbart har en helt anden mentalitet når det kommer til at føre valgkamp her i landet. Hvad har vi? Vi har roser og flyers og paneldebatter og røvkedelige overvægtige mænd i fyrrerne med dårligt siddende habitter og stramtandede lyshårede kvinder - også i fyrrerne - der ser kunstige og uhyggelige ud. Gah... Ved I hvordan man fører valgkamp i USA? Sådan her:



"Giuliani, take it to the streets
Obama, shake it to the beat!"

Sådan noget burde man virkelig overveje at lave i Danmark, synes jeg. Faktisk vil Isabel og jeg gerne melde os frivilligt til at promote et eller parti eller en eller anden politiker til det upcoming folketingsvalg. Ingen af os har en politisk holdning længere (faktisk har vi på trods af vores korte stemmeretsperiode nået at stemme på tre forskellige partier - hver!) og vi har indset, at den eneste, man kan stole på, er Dronning Margrethe. Derfor er vi nu blevet monarkister og ønsker enevældet genindført. Dog vil vi nu være ligeså populistiske som størstedelen af de politiske partier og sætte os selv til salg til dem, der byder højest. Uanset hvem. Vi har kun tre ultimative krav:

1. Vi vil have et link på deres hjemmeside.
2. Vi vil have lov til at kravle rundt på Folketingets talerstol i hotpants og tubekjole, mens vi synger "I like my men like I like my coffee" eller noget andet relateret til den kandidat, vi promoter.
3. Vi vil have en rulle Odense råmarcipan - hver.

Så derfor: Vil I gerne have SidneyLise som "Lars Løkke Ladies", "Søvndal Girls" eller "Skaarup Skanks", så send os en mail!

- Anne Sofie

P.S. Er kandidaten lækker kunne vi godt overtales til at lave noget ala det nedenstående. Vi er ret lune på idéen om at poledance nede i metroen iført Manu Sareen t-shirts.

9 kommentarer:

Christian sagde ...

"Skaarup Skanks" :D

louise w. petersen sagde ...

haha hvor er i altså SKØNNE! :)

www.lovethemclothes.blogspot.com

Leoparddrengen sagde ...

Jeg synes da ellers det er ret spændende med den danske valgkampsmodel, hvor politikerne, m som k, hænger oppe i trætoppene (fortrinsvis nåletræer) og råber af hinanden.

Det er godt nok ikke noget jeg nogensinde har set, men jeg bor jo også i byen, og har således aldrig oplevet valgkamp i de danske skove, hvor jeg kan forstå at overvægtige mænd og stramtandede damer hænger i fyrrene - det tror jeg jeg vil tage ud og opleve næste gang!

Julie - StressStories sagde ...

Genial pointe! Stemmer for Løkkes Ladies :-)

Camilla Laursen sagde ...

læser du litteraturvidenskab??? perfekt! det overvejer jeg virkelig at studere, når jeg en gang er færdig med gym, men jeg kender absolut ingen, der kan fortælle mig om studiet.

millemilla.blospot.com

SidneyLise sagde ...

Leoparddrengen: Jah, men nu er jeg jo også fra Jylland... der hænger endda valgplakater på halmballerne og køerne.

Camilla: Ja, jeg er på andet semester pt. og læser det i København. Hvis der er et eller andet, du har lyst til at vide, kan du bare sende mig en mail på sidneylise@hotmail.com, så kan jeg sagtens fortælle dig mere om studiet? :)

Christian, Louise og Julie: Tak! Jeg er selv lidt lun på netop de to også - så jeg sidder og venter utålmodigt på at blive kontaktet med et tilbud om at blive maskot for Venstre eller DF :):)

- Anne Sofie

Simone sagde ...

Hvor er det en fed sang (:

Simone sagde ...

I er fantastiske piger- jeg tror i ville gøre jeg ultimativt godt som promotion-piger for enhvert parti ;)

Anonym sagde ...

Åh ja, Obama Girl. Hun kan få min stemme til enhver tid !
Det kan SidneyLise Girl nu også - med mindre de repræsenterer et HELT forkert parti.