torsdag den 18. marts 2010

Når man lever sit liv gennem cyber-space

Det er vist en meget gængs regel, at folk på internettets chatfora er nogle perverts med hang til upassende billeder og ”hej frække *ss*” kommentarer. Ikke fordi vi nogensinde selv chatter med folk på internettet. Men you know.

Forleden fik jeg dog tilsendt et link til Chatroulette, som er en side, hvor ens webcam automatisk starter, og så bliver man smidt rundt mellem forskellige weirdos, der også har deres webcam tændt, ved at klikke ’next’ efterhånden som man bliver træt af dem. Jeg havde smidt mine solbriller på, for undercover at undersøge fænomenet, som selvfølgelig kun var et socialt eksperiment. Jeg chatter ikke med folk på internettet. Seriously.

På Chatroulette kan man opleve mange forskellige (mere eller mindre spændende) typer. Blandt andet er denne mand(?) iført en fedtmulelignende maske og hånddukker blevet spottet på siden:



Den første, der skriver til mig er en underlig type, der har gemt sit hoved bag en maske. Jeg panikker, da han skriver "Hi!" og gemmer mig for skærmen, mens jeg desperat trykker 'next'. Han forsvinder. Pyh.
Derefter sker der det meget uheldige, som faktisk ender med at få mig til at bruge hele 20 minutter på Chatroulette. Der kommer den ene sørgelige type op efter den anden – de ligner alle sammen nogen, der ikke har været uden for en dør i 10 år. Og så er det jeg tænker: ”Hvis du klikker ’next’ LIGE når du har set ham, så får han endnu værre selvværd og så går han ud og tager 75 panodiler og hænger sig selv bagefter – og så er det DIN SKYLD!” Så jeg snakker med de her weirdos i mindst fem minutter og prøver at sige søde og høflige ting til dem, mens de bare svarer ”Are you model beutiful???” og ”were u fromm…” Det hele er faktisk meget tragisk, og hver gang jeg skal til at lukke ned, kommer der en ny selvmordstruet type op på skærmen som jeg ikke nænner klikke væk.



Så nu er jeg blevet sådan en, der sidder på Chatroulette. Sådan én, der chatter med fremmede på internettet. Jeg kan vist ligeså godt få indført følgende i mit sprog: *sf*, *ss*, ”hehe”, ”hello beautiful”, ”wanna fuck?” og ”you so pretty”. Forresten frygtede jeg hele tiden, at møde en jeg kendte. Kan I se det for Jer? "Hej ANNE SOFIE!! Hvad laver du her?!" "Ikke noget!!! FARVEL!" (og ja, Anne Sofie er åbenbart min eneste ven. Jeg kategoriserer mig mere og mere som en Chatroulette-type...)

Ps. I skal ikke gå derind, hvis I er under 18. Der er mange… ehm… Lem. Og det ved I slet ikke hvad I er, før I bliver 18. Så hvis du er under 18, så lad faktisk helt være med at læse dette indlæg. Bortset fra det, så skal I altså se denne video (og den må man gerne se, hvis man er under 18):





Pps. Jeg ved at Kapster2 også har været derinde. Så ham og jeg må være de eneste u-sørgelige mennesker derfra. Eller. Jeg er så kommet i sørgelig-kategorien nu. Så Kapster2 kan få lov til af få titlen for sig selv.

- Isabel

15 kommentarer:

2300 Happiiiness sagde ...

Hvor sjovt! Jeg lavede igår et indlæg omkring min tur rundt på Chatrouletten. Det vrimler godt nok med mærkelige mennesker derinde, men jeg synes nu mest jeg mødte nøgne mænd og kvinder - ikke nogle sjove nogen med dukker osv..typisk, at jeg kun skal se samlejer, det andet er da sjovere :-D

cravionista sagde ...

HAHA fed fed video, genialt!
/C.

WeeWee Magazine sagde ...

Haha, fedt indlæg og sjov video der til sidst(:

Har selv prøvet chat roulette en gang for sjov sammen med nogle veninder(:

/www.weeweemagazine.blogspot.com

:D

Cecilia sagde ...

Man kunne jo også være heldig og møde ham her http://tinyurl.com/ybrabzt ...han var der så ikke da jeg kiggede forbi.

Es sagde ...

Ej, come on! Chatroulette.com is the shit! :-)

esmanic.blogspot.com

Camilla Laursen sagde ...

jeg har også prøvet chatroulette med et par veninder, og ja .. de fleste er virkelig nogle sørgelige mennesker. syntes ikke, vi var SÅ sørgelige igen, da vi jo var flere om det og havde det ret sjovt med det - men der var jo mange, der sad alene (på en weekendaften), virkede lidt sørgeligt ......

men vi skrev faktisk med en mega sej franskmand :)

Chrims crams sagde ...

haha fik mig lige et godt grin over videoen:D

Kasper sagde ...

Der gik en rystelse igennem mig, da mine øjne løb over ordene "Pps. Jeg ved at Kapster2 også har været derinde. Så ham (...)"

Ikke at jeg lavede noget jeg ikke tør stå ved derinde (jeg sværger!), men det var netop temmelig grænseoverskridende i forvejen, så at støde på nogen man kender, eller blot semi-kender, ville eddermame have været ufedt.

And on that note... sig mig, er det ikke Anne Sofie med fedtmulemasken??

Rikke sagde ...

Den dude er da for genial! :D virkelig sjov video.. men puha, chatroulette...så hellere undvære at shoppe i et par år!

Litzy sagde ...

Cool :D
Har godt nok hørt om chatrouletten men endnu ikke våget mig derind.
Ku være man skulle gøre det en lørdag man føler sig lidt sørgelig :P

MiaMia sagde ...

hahaha.. alt for sjov video :)

Katrine sagde ...

Åh det er simpelthen for sjovt :D
Har ikke lavet andet hele dagen... apropos sørgelig hæ hæ! Men jeg mødte faktisk en dansker der :D
Og der var en med solbriller, der lignede Anne Sofie :O

anders sagde ...

hovhov, jeg er heller ikke nogen tragisk type, og jeg har oss tjekket chatroulette :p

Har endda også brugt over 20 minutter, men som den eneste i verden åbenbart, stødte jeg ikke på et eneste underliv

Sara sagde ...

Haha! Ihhh det er det bedste indlæg jeg har læst længe (red. nogensinde).
Og gud hvor var den sidste video sjov! det gjorde da helt ondt. :D

SidneyLise sagde ...

Tusind tak for alle Jeres kommentarer! Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er den eneste, der har siddet på Chatroulette :D

Kasper: Gud jo, du siger noget! Det er da uden tvivl Anne Sofie bag fedtmulemasken :D

- Isabel