onsdag den 17. marts 2010

Gum and the City

Vi har efterhånden gjort det til vores kendetegn, at vi udgiver et indlæg hver morgen mellem kl. 7 og 8 (de er naturligvis tidsindstillede og sandsynligvis skrevet et par dage før, men altså...), og det kan af og til være lidt svært at leve op til. Med jævne mellemrum rammes den ene eller begge SidneyLiser nemlig af skriveblokade, og i dag er det så mig.

For nyligt så jeg et afsnit af Sex and the City (ikke, at jeg ser den slags normalt - det er typisk mere Isabels form for underholdning. Jeg ser Smagsdommerne, Deadline og Viasat History), hvor Carrie havde skriveblokade og endte med at skrive nogle mere eller mindre desperate klummer. Blandt andet om sokker. "Men are like socks. This column socks. Socks and the City". Og jeg bevæger mig nok lidt hen på samme plan i dagens indlæg. Jeg vil nemlig skrive om tyggegummi.

Jeg synes selv, at jeg har gjort en banebrydende iagttagelse indenfor emnet Psykologi og Ernæring. Nemlig, at mange mennesker har et signaturtyggegummi. Et signaturmærke eller -smag. Ofte begge dele. Og fordi jeg jo selv altid praler af mit fantastiske menneskekundskab vil jeg nu fortælle, hvad DIT signaturtyggegummi siger om DIG (kunne dette indlæg være mere "Vi Unge"-agtigt?):

Mint: Du er meget traditionel og går altid efter det sikre. Du læser nok til bibliotekar, sygeplejerske eller folkesundhedsvidenskab. Du har en Fjällräven-rygsæk. Og du stemmer socialdemokratisk. Måske har du pagehår.

Spearmint: Grundlæggende er du traditionel, men du prøver lige at tage det en tak op med det der "spear", som er den pimpede udgave af den normale mint. Det smager som tandpasta, men pakken er fancy, og det er det, der gør det for dig. Du stemmer radikalt og læser nok et eller andet, der lyder smart. Som f.eks. litteraturvidenskab eller visuel kultur.

Lakrids: Du er nok en mand. Generelt er det lidt fimset at tygge tyggegummi, så derfor prøver du at gøre det mere maskulint ved at vælge den sorte pakke. Det er ligesom at tage et kampskib med i karbad. Du kan dog også være en pige, der bare godt kan lide lakrids. Og du stemmer borgerligt, bare fordi det også er sådan lidt voksent og ansvarligt, og det vil du gerne udstråle.

Wildberry: Du er lidt af en rebel og en enspænder. Du kan godt lide at være anderledes end alle andre, og er måske endda lidt psykopatisk anlagt. Havde Adolf Hitler tygget tyggegummi havde han nok valgt Wildberry. Du læser måske kemi, filosofi eller kunsthistorie. Og stemmer Nihilistisk Folkeparti.

Exotic Fruit: Du er sådan lidt en happy go lucky-type uden at ville stå rigtigt ved det. Hvis du ville det havde du nemlig taget Hubba Bubba, men Exotic Fruit er trods alt bare en tak mere seriøst. Du er tjener, skuespiller eller arbejder for Amnesty. Og du stemmer SF eller Enhedslisten.

Hubba Bubba: Du står ved, at du er lidt af en dulle, og går rundt med en lyserød glimmer t-shirt med teksten: "Sexy Bitch". Du er altid tan, går med høje sko og læser på CBS. Du har måske en blog, hvor der er billede af dig selv i headeren. Du stemmer på dem, der er pæne.

Citron, mint og vanille-crossover: Du har bare en underlig smag generelt...

Og endelig en lille sang om emnet. Jeg finder den selv meget velvalgt. Se i øvrigt pigen på stilbilledet - typisk Hubba Bubba-type:



- Anne Sofie

P.S. Se i øvrigt, hvad jeg faldt over. Hvem i alverden køber tyggegummi over Amazon?

15 kommentarer:

louise w. petersen sagde ...

wow!! tygger spearmint, stemmer radikalt og læser noget så fancy som design- og kulturøkonomi!! You're GOOD! ;)

www.lovethemclothes.blogspot.com

Leoparddrengen sagde ...

Hvad så hvis man slet ikke tygger tyggegummi?

Anonym sagde ...

Hahahhahahahhah! Jeg græd af grin da jeg læste denne artikel! Det var virkelig sjovt - og PASSEDE!!!!
Lav flere af denne slags!! Det må I love mig!

Kit sagde ...

FLERE TESTS! Sidneylise goes Vi unge - Girls - Mix. you name it! Jeg er så åbenbart en 'mand' og stemmer borgerligt øv.

Majbritt sagde ...

Hvad så, hvis man tygger på dem alle sammen (altså ikke på én gang :D)

Janni C. C. sagde ...

Den passer ikke helt på mig :b
Jeg stemmer ikke borgerligt, og er heller ingen mand :b
Men ellers meget skægt vil jeg mene ;)

Anonym sagde ...

HAHAHAHAHA, passer så godt! Jeg ER voksen og ansvarlig!

Sofie sagde ...

Den holder sgu ikke på mig...

Simone sagde ...

Jeg er vidst også blevet mand - hmm, det husker jeg ellers ikke noget om... Eller også er det bare fordi at jeg ELSKER lakrids :b

K sagde ...

Jeg tygger på dem alle - på én gang. Oh my God, what does that make me?.. :S

Tine sagde ...

Hahaha super fedt indlæg! Mere af de andre xD
Og min far tygger lakridstyggegummi - Nægter at tygge andet xD
Jeg selv tykker spearmint og wildcherry og jeg er vel også en blanding af de to xD Psykopat og traditionel! Er det muligt? :P

Thea sagde ...

Genialt indlæg :) Synes faktisk det passer meget godt på mig (spearmint)..

Anonym sagde ...

håhåhå- i de er nye "Vi unge" ;)
skøn artikel

hvad med at lave en brevkasse ;D

Anonym sagde ...

Ej altså! Og her troede jeg jeg var total anderledes og sej :P Men men, minten er nu rigtig nok. Sygeplejerske, fjällräven, pagehår og socialdemokratisk.. Yes yes :P

SidneyLise sagde ...

Tusind tak for jeres kommentarer - vi synes også klart, at vi skal have indført noget mere "Vi Unge" herinde på SidneyLise. Lad os se, om vi kan lave noget "Hvad siger din neglelak/hund/morgenmad om dig?"-agtigt igen i fremtiden. Det er så rart at komme ud med sine fordomme :D

Haha, det lader generelt til, at Spearmint vist nok var ret spot on, mens Lakrids var lidt ved siden af. Eller også er der bare mange folk, der kan lide Lakrids. Det er også en oplagt mulighed.

Haha, det er da en genial idé at lave en brevkasse!!!! Det vil vi klart gøre. Bare kom med nogle spørgsmål :D

- Anne Sofie