torsdag den 4. marts 2010

Da I smeltede mit hjerte

(advarsel: skoshopping)



Jeg har haft udset mig en kjole fra H&M i et stykke tid, men flere rationelle stemmer fortalte mig, at jeg da lige skulle vente lidt og tænke mig om. Nu er det normalt ikke et begreb jeg gør mig særlig meget i, men jeg besluttede alligevel at følge deres råd, hvilket skulle vise sig at være en fatal fejl. Ind i H&M kommer jeg glad og kigger forventningsfuldt rundt – men hvor er kjolen? HVOR ER DEN? Jeg løber desperat rundt, indtil jeg finder en ekspedient med dårlige ekstensions: ”Den der kjole! Den der kjole, der ligner lidt denne her, men så alligevel overhovedet ikke, og så har den en lynlås der, og er grønlig, hvor er den?” *kigger desperat rundt* ”Nåå den. Den er udsolgt. Desværre...” ”HVAD? Nejnejnej. Har de den i andre H&M’er? Kommer den igen?!” ”Njaa.. den er væk i de H&M jeg kender. Ved ikke lige om den kommer igen… måske”. ”NOOOOOOOOOOOO!” Jeg sender alle de værste tanker til de, der mener, at man lige skal tænke sig om – for ved I hvad? Ting bliver udsolgt! Man går glip af ting, når man tænker!

I min sorg vandrer jeg rundt og synes alt hvad jeg ser er grimt, ikke engang Karen Millen butikken gør mig glad. Jeg går med bøjet hoved ind i Zara, kigger rundt på alt det kedelige tøj, der hånligt kigger på mig med et: ”Jeg er ikke den kjole du ville have. Jeg er bar en sørgelig stribet kjole i dårligt, brandbart stof fra Zara. Hahaha”. Suk. Men pludselig ser jeg et par sko, der ensomt er hengemt i hjørnet af butikken. Jeg kan mærke min puls stige en smule, mens jeg med hurtige skridt går hen mod dem. ”Hvis de er en størrelse 36 er det her ment to be. Hvis de er en 37, så er jeg officielt hånet ud af shoppeverdenen”, tænker jeg. Jeg samler dem langsomt op og ænser ikke andet omkring mig, mens jeg vender dem forventningsfuldt om og til min store glæde ser, at forelskelsen er gengældt – de vil være mine! De passer mig perfekt og mens de sidder på mine fødder, fortæller de mig, hvor sørgeligt der er der i butikken og at de meget gerne vil med mig hjem og bo. Jeg kan selvfølgelig ikke nænne at efterlade dem i deres elendighed, så mit gode hjerte beslutter at købe dem. Og således slutter en lykkelig kærlighedshistorie.


De er faktisk en smule Chloé-ish, hvilket altid har været et af mine yndlingsmærker. Jeg håber de bliver gode venner med min pudderfarvede Chloé Paddington taske, når sommeren kommer.



For resten købte jeg roser på Kultorvet inden jeg tog hjem. Blomster er bare verdens bedste accessorie - jeg overvejer at købe dem altid, fordi det ser så overskudsagtigt ud at rende rundt med en buket under armen. Jeg minder skræmmende meget om Charlotte fra SATC...

- Isabel

12 kommentarer:

Liv sagde ...

Haha, hvor skønt at i fandt hinanden :)Kærlighed ved første blik er så romantisk.

Katrine sagde ...

De er jo fantastiske :O
GIV MIG DEM i en str 39 :( buuuuuuuuuuuh!

Simone sagde ...

Haha skægt at du lige nævnte det med Charlotte til sidst - for det var lige præcis hende, at jeg kom til at tænke på :b

Annette sagde ...

Ærgeligt med kjolen. Men godt at skoene gerne ville have dig som ejer :)

Charlotte Amalie sagde ...

De sko er virkelig cool! Jeg håber du bliver glad for dem.. Den farve er virkelig god.

- Charlotte Amalie

SidneyLise sagde ...

Liv: Ja, vi bliver så glade sammen, det er jeg sikker på!

Katrine: Jeg kunne godt forestille mig, at der sad et par ensomme 39'ere i butikken, der gerne ville med hjem - så siger jeg ikke mere...

Simone: Ja, men jeg finder ret ofte ligheder mellem mig selv og hende. Ikke at jeg er frigid og pladderromantisk, nejnej.

Annette: Ja, men skoene og jeg er også et godt match. Selvom de ville have passet SÅ fint til kjolen også. Arg!

Charlotte Amalie: Tak, det er jeg sikker på jeg gør - og ja, farven er jeg også ret forelsket i! :)

- Isabel

Lene sagde ...

Fiiiine sko! :) Og dejligt, at der er sådan nogle søde piger derude, som kan give ensomme sko et nyt hjem ;)

Hvad er det for en kjole, og hvorfor laver du ikke et søge-indlæg på bloggen? Jeg kender godt det der med at være rationel ift. shopping - dårlig kombo, kan ikke anbefales!! :/

Katrine sagde ...

Uuuh! Hvorfor bor jeg dog i det mørke Jylland :(

SidneyLise sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
SidneyLise sagde ...

Lene: Ja, ikke? Jeg føler mig også meget hjælpsom ;)
Jeg har desværre ikke noget billeder af kjolen, og jeg ved ikke hvor meget en beskrivelse vil hjælpe? Men den er lidt "parka-agtig" med to snore og så har den en lynlås hele vejen ned i midten og er fra TREND-linjen.

Katrine: Zara burde altså også lave en netshop! Det kunne være skønt at kunne lure på alle tingene derinde, og så kunne alle provinsfolkene (inkl. mig for nogle måneder siden) også være med :)

- Isabel

Katrine sagde ...

Ej ja, det burde de virkelig!
Overvej lige, hvor ekstra stor omsætning de kunne få, det kan da kun give ekstra overskud :L
Zara-folk har bare at læse med her: ÅBN EN WEB-SHOP, PLEASE!
(nu forventer jeg, at det sker! Hvis ikke.... så.... bliver jeg sur)

SidneyLise sagde ...

Hej, jeg håber det er okay, at jeg svarer dig her :)

Jeg så dem i Zara i København for nogle uger siden, og der havde de også en str. 36 tilbage.

Held og lykke med jagten ;)

- Isabel