fredag den 5. februar 2010

Vores pethate nr. 1

I dag vil - fordi det er fredag - gøre en undtagelse fra vores sædvanlige bloggerstil og dedikere et helt indlæg til en enkelt beklædningsgenstand. Det skal nemlig handle om den frække, fantastiske opfindelse, denimskjorten. Til mænd.

Photobucket
-
Photobucket



Lad os starte med et spørgsmål: Hvem i alverden har siddet og tænkt: "Hm... en fusion mellem et par cowboybukser og en skjorte? Sounds like a seller!" for derefter at gå ud og faktisk lave skjorter i cowboystof? Og hvem er de fyre, der gør gesjæften mulig ved at købe her denimskjorter? Og hvorfor køber de dem?

Vi har en teori om, at fyre der køber de hersens rædsler gør det, fordi de tror, at det giver dem succes hos damerne. Dette er måske en lidt... vovet antagelse, men SidneyLise har været i felten og iagttaget fyre iført denimskjorter og vi har kunnet konstatere, at de tit spottes i byen i færd med at bage på et eller andet sagesløst hunkøn. Vi kan endda bringe egne erfaringer ind med følgende citat: "Han virkede meget sød, men... HAN VAR IFØRT EN DENIMSKJORTE!!" Hermed ikke ment, at fyre iført denimskjorter generelt bager på alt og alle. Nærmere at denimskjorten er det hemmelige våben, der findes frem, når der virkelig skal scores igennem. En normal flink fyr ifører sig en denimskjorte og bliver til Mr. Lover Lover. I hans egen forestillingsverden, that is.

Nu sidder der nok nogle og tænker: "Ej, så er det ikke værre! Hvad er der egentlig galt med denimskjorter, sådan helt konkret?" og vi kan svare: Hvad er det IKKE galt med denimskjorter (til mænd!)? Det er skjorter made of noget - oftest tyndt og fesent - cowboystof, og af og til er der en lille ekstra goodie i form af nogle små lommer foran på brystet, kontrastfarvede knapper eller elastiske ærmegab. Og det bliver rigtig sexet når fyren sætter sin denimskjorte sammen med andet i denim - på et tidspunkt spottede vi en fyr iført denimskjorte, denimbukser, denimskasket og denimtaske. I fire forskellige vaske. Nej. Bare nej. Lad nu være med det! Please.

Lad os sige det kort og kontant: Denim hører til på bukser og ikke andre steder. Støvler i jeansstof? Nederen. Tasker i jeansstof? Nederen. Kasketter i jeansstof? Nederen. Bukser i jeansstof? Ja tak!

Flere billedbeviser nedenfor. Ad ad ad.

Photobucket


I øvigt: Hvis du er en fyr og er iført denimskjorte mens du læser dette, så tag den for Guds skyld af. Lige nu. Vi mener det. Seriøst. Save yourself.

- SidneyLise

23 kommentarer:

Katrine sagde ...

Arhhhj, jeg synes nu godt en fyr kan køre en denimskjorte med stil!
Men denim i denim.. der står jeg nu også af (;

SidneyLise sagde ...

Katrine: Er du tilfældigvis fra Texas? Der skulle de nemlig også være vilde med dem.
(Og vi burde egentlig have været politisk korrekte nok, til at skrive "smag og behag", men.. det går ikke. Denimskjorten skal dø).
Vi vil dog give dig ret i, at denim i denim er endnu værre!

- SidneyLise

Lise Jørgensen sagde ...

Ej - jeg synes denimskjorter er fede.. Også til piger, sådan en oversize denimskjorte er da nice..
Og jo, denimskjorte og jeans er også fedt.. Men denimtaske og denim sko - nej tak..
Men små denim jakker, er da også fine..
Jeg er ikke helt enig i jeres udtalelser, det er bare ikke alle der kan bære det, eller formår at gøre det på den fede måde..

Callie sagde ...

Jeg er så godt som enig, men nederdele i jeansstof er nu efter min mening acceptabelt. Dog nok ikke til mænd...

SidneyLise sagde ...

Lise: Nu var det hovedsageligt mænd i denimskjorter vi opponerede i mod - piger må jo alt, ved vi!
Men på den lyse side, kommer vi aldrig i klammeri om den samme fyr, kan man så sige :D

Callie: Nederdele i jeansstof er ganske okay! Men du har nok ret i, at mænd heller ikke skal begynde at følge dén trend, om end det kunne være et sjovt pift i gadebilledet, haha!

- SidneyLise

Jonas sagde ...

Ok, nu ejer jeg ikke selv en denim-skjorte...for den sags skyld ikke engang nogle denim-jeans. Men kan det virkelig være SÅ slemt? det er vel bare en blå-agtig skjorte. Og så dårlige ser de da heller ikke ud....det går vel ud på smag og behag.

82. grundstof sagde ...

Wuhu. jeg kunne ikke være mere enig, men jeg hader generelt også denim til alt, måske fordi jeg aldrig kan finde nogle jeans der passer.

SidneyLise sagde ...

Jonas: Klart, smag og behag og alt det der. Men vi forbeholder os også retten til at disse ting vi ikke kan lide her på bloggen - det betyder selvfølgelig ikke, at alle andre skal mene det samme ;)

- SL

Fie sagde ...

http://bluegoldthemovie.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/11/depp_people.jpg

whatever sidneylise, johnny d. kan bære alt! for JA, det er vist en denimskjorte han rocker på forsiden ;D

Sarah sagde ...

Arhj! Jeg plejer ellers altid at være ubetinget enig med jer, men denim-skjorter til mænd er da herre frække! sådan en let opknappet til solbrun mand.. aaahhhh, JA tak!

SidneyLise sagde ...

Fie: Han er SÅ hot! Men hvor mange mænd kan også lige bære halskæde? Han kan og må alt - selvom han helt klart bare burde tage det hele af og gå nøgen.

- SL

SidneyLise sagde ...

Sarah: Men hvorfor så ikke en almindelig skjorte (med opsmøgede ærmer, mmm!) Hvorfor lige denim?!

Men vi elsker Jer alligevel, selvom I godt kan lide denimskjorter, allesammen.

- SL

SidneyLise sagde ...

Og i øvrigt. Stay tuned for vores næste pethates: Fyre, der spiller guitar og fyre, der har undercut. Og fyre, der hedder Christian.

- SL

Karoline sagde ...

Hader hader denimskjorter - det eneste der slår det, er mænd i sælskindspels.. WTF!

Pernille sagde ...

Jeg elsker denimskjorter til piger (har just selv købt en..altså en skjorte), men engang havde jeg kysset en søøød fyr og da jeg skulle beskrive, hvordan han så ud..

"Øhm.. han havde denimskjorte på.." måtte jeg brødbetynget sige. Synes det er så underligt til mænd.

Anne Sofie/O sagde ...

Ahr, Chicks - I plejer sgu da at gøre jeres fodarbejde ordentligt? Denimskjorten er en oldsag ligesom de gode gamle 501'ere - det var nemlig oprindeligt arbejdskluns til menigmand.

JEG synes det lugter af forsmåede piger, der er blevet brændt af lækker Vesterbro fyr i denimskjorte og undercut, som spillede dem helt saglige med sin skønsang. Måske hed han Christian? :p Meeeeeen det er også bare et vildt gæt. (ellerrrr...)

Men jeg synes altså det er ret fedt - både til drenge og piger.

Hvis der endelig er noget der skal denim-dø, så er det da netop denim-minien. Det skriger da om noget tacky-ness og "Hej! Jeg er fra Ishøj og fryser lidt. Må jeg låne din Scott-jakke og en rød cecil?".

Bum bum.

- AS

SidneyLise sagde ...

Karoline og Pernille: Vi er så meget på bølgelængde her! Denimskjorter ER nemlig underlige og fimsede - hvis man går efter det look, hvorfor så ikke bare købe en normal blå skjorte? Hvorfor skal der pinedød være den lille hage, at den er lavet af denimstof? Altså, hvorfor? Vi forstår det stadig ikke!

AS: Det der med forsmåelsen ved vi slet ikke hvor du får fra. Naturligvis er ingen af os nogensinde blevet droppet af en fyr eller har været forsmåede. Det her er rent objektivt had til fyre med denimskjorter og undercut, der spiller guitar og hedder Christian. Objektivt, siger vi dig. Objektivt!!

Men ja. Bortset fra ovenstående er vi enige med dig - denim-mininederdele skal også udraderes!

- SL

Henrik Silvius sagde ...

Haha, jeg skal nok få Jer overbevist! Men det er simpelthen fantastisk at I kan få en fyr iført denimskjorte (dog ikke nu) til at grine hysterisk! Keep the good work - jeg læser helt klart med iført lasen eller ej!

Flisbeth sagde ...

Okay, I har jo givet mig et MEGA dilemma!

Jeg var totally imod denim skjorter, da min ellers jeg-har-god-stil kæreste for nogle måneder siden kom hjem med en, ohh skræk, denimskjorte!!

Jeg gik i baglås og sagde: "Den tager du bare ikke på, kammerat". Han tog den på i byen og har aldrig fået så mange tilbud fra piger(Med ja, oversize acne-stil, wedges og høj knold - I kender typen og har opfundet den;-)

Nåh, men så blev jeg jo i tviiil og tænkte: "Ej, er det alligevel fedt? Han er jo egentlig meget sød i den - men ligner han ikke Rasmus Seebach? Og er det en god eller dårlig ting?"

Og nu hvor jeg havde bestemt mig til at hoppe med(et år forsinket) på bølgen, så siger I, mine modeguruer(fedte fedte), at det er no go??

Helt ærligt - what to do??

SidneyLise sagde ...

Henrik: Tusind tak! Det er vi virkelig glade for - dog ikke så glade som hvis du havde smidt rædslen ud, men stadigvæk... Det er en begyndelse ;)

Flisbeth: Jo, nu skal du høre. Du sætter dig ned sammen med din kæreste, kigger ham dybt i øjnene og siger: "Hør her, Karl Åge. Jeg elsker dig meget højt, men den der skjorte skal dø. Jeg er ligeglad med, at den giver dig mange tilbud i byen - det er intet bevis for at det er god stil. Faktisk er det nærmere et tegn på, at der er noget galt med nutidens ungdom. Derfor, kære Karl Åge, tager vi to nu hinanden i hånden og klipper den denimskjorte i to dele. Den ene del krøller vi sammen og sætter ild til. Den anden klipper vi ud i småbitte cirkler og så lægger vi dem på en rugbrødsmad, putter remoulade og ristede løg på, og så spiser vi dem. Er det forstået, Karl Åge? Og så lader du i øvrigt det der undercut vokse ud igen og lægger guitaren langt væk."

Se, kære Flisbeth - det er faktisk ret let at omgåes den slags problemer. Man skal bare hive fat om nældens rod.

Mange kærlige hilsner

SidneyLise brevkasseteam

P.S. Rasmus Seebach er skummel. At ligne ham er ikke en god ting.

Lasse sagde ...

EJ nu bliver jeg helt ked af det! Jeg sværger til denimskjorter! Og jeg har altså en kæreste i forvejen, så jeg bager ikke på piger, når jeg tager den på :-) Jeg synes de er nice!

sidseloglasse.com

SidneyLise sagde ...

Lasse: Men men men... Når du skal have en romantisk aften med kæresten er det så ikke denimskjorten, der bliver kørt i stilling? Ha, knew it! Denimskjortens hemmelige tiltrækningskraft!

Luna sagde ...

SidneyLiser!!!
se dette billede :
http://kanal5.se/image/image_gallery?uuid=ac917db8-3610-450d-b08d-245e2268fa2c&groupId=3722068&t=1272625601566

og sig lige én gang til, at denim skjorter ikke fungerer til mænd.

/ SidneyLuna