søndag den 14. februar 2010

SidneyLise fejrer Valentinsdag

Normalt er vi jo ikke de store romantikere her på bloggen. Vi har en etiket, der hedder "Sex" og et der hedder "TV", men intet der minder om "Kærlighed" eller "Følelser". Eller "Tanker" for den sags skyld. Men fordi det er Valentines Day i dag vil vi for en gangs skyld gøre en undtagelse og lave et meget romantisk og piget indlæg med klichébilleder og musik (så hvis du er en af de der smarte mediefyre, der kun læser med på grund af Fashionmionisteriesagen bliver dette et kedeligt indlæg for dig).

coffee art heart swirls Pictures, Images and Photos


For at starte med lidt historie er Valentinsdag sjovt nok opkaldt efter en fyr, der hed Valentin.Han var ifølge nogle kilder en præst, der i smug viede unge par, der egentlig ikke måtte blive gift og derfor blev han så selv henrettet. Død i kærlighedens tjeneste. Han blev begravet d. 14. februar og det er derfor vi fejrer Valentinsdag i dag.

Tilbage i nutiden har jeg personligt altid syntes, at Valentinsdag var lidt noget fis. Måske skyldtes det egentlig mest, at jeg aldrig nogensinde fik nogle gaver af andre end mine veninder og så var jeg ret bitter over det, og så "gad jeg da slet ikke at fejre sådan noget pjat, hvis det skulle være på den måde!". En enkelt gang fik jeg nogle hjerteformede chokolader af fyren, jeg var dødeligt forelsket i på daværende tidspunkt. Dem lagde jeg i en skuffe på mit værelse og gemte i årevis nærmest som en horcrux - indtil jeg fik nogle helt identiske chokolader af en anden fyr nogle år senere (I kan godt høre, hvor vildt et kærlighedsliv, jeg havde i mine teenageår, ikke?). Det var på en gang ret sjovt og lidt nederen.

Nå, men anyways kunne jeg efter sådan ca. 18 mislykkede Valentinsdage fejre en virkelig blæret en i 2008. Der var jeg nemlig i Venedig med min daværende kæreste og vi boede på et lillebitte hotel med lyserøde vægge, antikke møbler og en himmelseng (med lyserødt sengetøj). Og nedenunder kan jeg præsentere et billede af Anne Sofie anno 2008 med semikikset tøjsmag og en eksklusiv afsløring af min rigtige hårfarve.



Jeg har før snakket om min dårlige musiksmag, men her er faktisk en god undskyldning for at flashe min yndlingsromantiske sang i tre forskellige versioner. For nogle år siden var der en tysk tv-kanal, der lavede en liste over de dårligste ballader nogensinde og der var den her virkelig højt placeret på listen, fordi de mente, at det var urealistisk at ville stå sammen med nogen på et bjerg og bade med dem i havet. Jaja whatever, arrogante tyskere uden ambitioner. Jeg ville gerne stå på et bjerg.







Er den nederste ikke herlig? Jeg er personligt lidt forelsket i der, hvor de råber "FAITHFULL".

- Anne Sofie

P.S. Fortæller det i øvrigt ikke lidt om bloggen, at vi totalt boykotter Fashion Week (måske fordi vi ikke bliver inviteret til noget, men altså...), mens Valentingsdag får sit eget indlæg?

11 kommentarer:

Anonym sagde ...

Grunden til i ikke bliver inviteret er nok fordi i ikke blogger så meget om mode?

Brigitte sagde ...

Fuck jeg elsker den sidste! Tror jeg er lidt forelsket i ham gutten 46 sekunder inde i sangen.....og se nu hvad ham der valentin og hans dag har fået mig til; at skrive "elske" og "foelsket" i samme sætning, oh my shizzle, og det eneste min kæreste havde med til mig var en liter kakaomælk, økologisk dog. Ved ikke hvad jeg skal ligge i det?

Leoparddrengen sagde ...

Må jeg så ikke, får at gøre Valentinds Dag lidt bedre, tilbyde et Leopardhjerte?

(Undskyld hvis jeg allerede har gjort det, kan virkelig ikke huske hvor jeg har kastet det i grams efterhånden!)

Anne Sofie sagde ...

Jeg ELSKER den sidste! Den er fluks hugget og spreder nu kærlighed på min facebook.

I er sgu gode, piger. Uhøjtidelige, men seriøse på den intelligente måde. I like it. I really do.

- AS

Kasper sagde ...

Sys det samme som AS. Altså det sidste. Hav en god V-dag!

SidneyLise sagde ...

Anonym: Men vi er jo så geniale på alle mulige andre måder at vi burde have fået en invitation. Vi kunne have bragt nogle helt andre sider frem af Fashion Week. Lækre designere eller noget i den stil...

Brigitte: Haha, jeg elsker dem også - jeg er helt solgt over de der uhyggeligtudseende mænd, der synger "Truly Madly Deeply" med britisk accent og ølkrus i hånden - ja tak!
Haha, kakaomælk er da også romantisk - og økologisk fortæller at man er bevidst om verden omkring sig og den slags. Det er jo hjerteformerede chokolader i flydende form!

Leo: Det har du gjort et par gange, ja. Men tak alligevel :)

AS og Kasper: Tusind tak - det betyder enormt meget for os. Og det er virkelig et stort kompliment, når det kommer fra jer. Og god Valentinsdag til jer også!

- Anne Sofie

Leoparddrengen sagde ...

@SidneyLise

Hellere ét hjerte for meget, end ét for lidt tænker jeg ;)

Gittøh~ sagde ...

Det er ikke så mærkeligt at du ikke har modtaget chokolade fra drenge på Valentinsdag, da det kun er pigerne der skal give chokolade til dem de holder af den dag. : )

hvorimod White Day (14 marts) er den dag drengene burde give chokolade.
Sådan er det i asien i hvert fald.

Emma Caroline sagde ...

ej Anne Sofie,
det var virkelig ikke pænt af dig...
Jeg havde glemt hvor fantastisk den sang var!
Så nu kører den på repeat og alle bliver sure på mig :(


Jeg synes også det er for dårligt at I ikke er blevet inviteret til noget.
De andre blogs skriver jo bare det samme om modeugen, hvor I derimod kunne byde på noget (helt!!) andet!

tsk tsk.. simpelthen ikke godt nok..

Christina sagde ...

Den sidste video er fantastisk!

Sidder her på en kedelig mandag og foregiver at skrive speciale, og så popper den der lige op så man pludselig smiler over hele fjæset.

Er især vild med en af de tunge drenge, der står nede bagved: Han mangler halvdelen af tænderne i overmunden, men alligevel skråler han med i bedste popstjerne-stil. I LIKE IT!

Tak fordi min mandag lige blev lidt bedre!

SidneyLise sagde ...

Gittøh: Uh, tak - nu har jeg endnu flere dage, jeg skal huske på og være frustreret over ikke at få nogle gaver :D

Emma Caroline: Hvilken version hører du så? :D Ja, jeg synes også, at det kunne have været sjovt med en alternativ dækning af modeugen, men åbenbart synes firmaerne noget andet... :(

Christina: Selv tak - den er virkelig fantastisk den video, så jeg er bare glad for at dele den!

- Anne Sofie