mandag den 8. februar 2010

SidneyBoys

I øvrigt brugte Frøken Kusine og undertegnede halvdelen af søndagen på at diskutere, hvilke typer vi mon vil blive gift med senere hen (newsflash til fyrene derude: Vi piger TALER om den slags - og nu ved I det, selvom det bestemt er weird og lidt creepy). Og jeg vil gerne præsentere jer for Jonas, 25 år og landskabsarkitektstuderende. Han bor på kollegium, spiser hjemmelavede speltboller med kalkunfiletpålæg og hvidløgsmayonaise til frokost og hører Beatles. Han ser sjældent tv, men når han gør er det National Geographic, Animal Planet og den slags. Hvis han skulle beskrive sig selv som en frugt, hvilket han skulle på introturen til sit studie, ville han være selleri. For "selleri er en billig og fornuftig spise".

Føler du, at du kender Jonas nu? Så vil jeg gerne introducere dig for Jonas' ven Marc. Marc er 23 år og læser HA.jur på CBS - faktisk har han bygget ret meget af sin identitet op omkring, at han går på CBS. Han læser Berlingske og Børsen, og drikker café latte af glas. Marc bliver klippet præcis hver tredje uge, og så bruger han meget tid på at beundre sig selv i spejlet og plukke de små hår omkring hans brystvorter. Og han bruger hudplejeprodukter. Hans mest brugte sætning er: "Hey, har du din Facebook åben? Jeg skal lige vise dig den tøs, jeg scorede i går!" (Marc har faktisk en kategori på sin FB-liste med piger, han har ordnet).

Udover Jonas og Marc kender vi faktisk også en fyr, der hedder Jesper, men hans personlighed er ikke så udbygget endnu. Vi ved faktisk ikke andet om ham end at han læser pædagogik, drikker meget kakaomælk og så er hans bedste ven GamerGod87, som han har mødt gennem World of Warcraft. Og så har han altid tv'et kørende i baggrunden, fordi han godt kan lide lyden af folk, der snakker. Det giver ham følelsen af, at han har venner.

Det var i øvrigt en utroligt stenet søndag.

Endeligt er en ny leg begyndt at gå på omgang i min vennekreds. "Hvis nu du var en sang... hvilken ville du så være?". Min studiebuddy mener selv, at han ville være noget klassisk og bombastisk som "The Ride of the Valkyries", min kusine er en afslappet Beatles-sang som "Oh Darling" og min roomie er temasangen fra "Langt fra Las Vegas". Sjovt nok er der bred enighed om, at jeg ville være "We're going to Ibiza" med Vengaboys. Og jeg tror nok, at hvis Isabellert var en sang, ville hun være "Sminkedukkesangen".

Apropos Isabel, så skyldes hendes midlertidige fravær på bloggen, at hun stadig er uden net i sin nye lejlighed. Derfor kører vi pt med en Anne Sofie-overrepræsentation, men magtbalancen skulle meget gerne tippe igen ligeså snart, at hun får skaffet sig internet et sted. Og så kommer der nok et forbitret indlæg mod mig, fordi jeg har sammenlignet hende med "Sminkedukkesangen". SidneyFight part 1. Stay tuned!

- Anne Sofie

P.S. Hvis nu DU var en sang? Hvilken ville du så være?

21 kommentarer:

Elle sagde ...

Et Beatles medley af Strawberry Fields Forever, Something, While My Guitar Gently Wheeps og Happiness is a Warm Gun. For lige at nævne nogle få. Skal vi bevæge os lidt uden for Beatles genren (vilket jeg egentlig ikke bryder mig om..) så ville jeg være Sweet Child Of Mine af Guns'n'Roses eller Hotel California med Eagles. Eller titel-sangen til True Blood.

Rikke B. sagde ...

"Knalde med alle" ifølge min veninde - skanky, yes. Men det synes jeg ikke selv :o! Så det tæller ikke.

Men det er alligevel det bedste bud indtil videre, jeg ved det nemlig ikke selv :P

Jeg ææælsker forresten jeres blog :)

Anonym sagde ...

sidneylise i er toppen af poppen! jeg vil føde jeres børn.

Kit sagde ...

Jeg er helt sikkert den der sang som klatre musen synger om sig selv. 'ingen er så doven og lykkelig som jeg..'.

Maria sagde ...

Noget med ABBA
Tak for en god blog tjøsa <3

møz!

/Maria - Dette er ikke en dagbog

Leoparddrengen sagde ...

I'm too sexy for my shirt.

Hvordan er Jonas og Marc blevet venner?!

Mette sagde ...

Jeg ville være pausemusikken på Rasmus Klump-dvd'erne.

Synes iøvrigt I skulle være meget beæret over den anonyme, der vil føde jeres børn - det gør naller, ha/un må være vild med jer. Og det er et tilbud, der er værd at takke ja til, særlig hvis vedkommende også vil opdrage dem.

Nå ja, og PS: Så elsker jeg også jeres blog!

Mvh
Mette

Sarah sagde ...

Toto med Africa. Uden tvivl! :D

Simone sagde ...

Jeg tror at jeg ville være...ja, det ved jeg ikke helt - hmm, det må jeg lige få forhørt mine venner om :b
www.lady-simone.blogspot.com

scient.hybrid sagde ...

Lussing til Isabel med sminkedukkesangen, jeg vil se frem til hendes modsvar :D

Det er sgu svært at sætte sang på sig selv, for der er flere sange.
Men en af dem er helt klart Bondejokker med Hornumkoret aka dem med Bølle Bob.

Jose sagde ...

Oh MY, hvor er det nice! Tak for et godt grin midt i min opgaveskrivning..

Tink sagde ...

MJs "Black or White" - Kan ikke rigtige finde ud af om jeg skal gå ned og tage sol ? What to do?

Anyways, nice blog (:

Joanna sagde ...

Jeg har altid ment at jeg var Killer Queen med Queen ogsaa efter det gik op for mig at den lidt handler om en luder. Men en luksus en af slagsen!

Og saa fik jeg lige flashback til Tunoefestival 2004, hvor en 10. klasses fyr forklarede mig at En dag tilbage med Nik og Jay betoed noget helt specielt for ham, men det ville jeg ikke kunne forstaa, for jeg var jo kun 14.

Rikke sagde ...

Jeg skulle klart være Joey Moe - Yo yo!

lindi sagde ...

alle sange fra bamse og kylling..

Jonas sagde ...

du fik jo aldrig fortalt hvem af de tre typer du præsenterede var dem i ville giftes med:P

Ved ikke lige hvilken sang det skulle være, men fedt i brugte navnet Jonas;)
hilsen
Din gamle klassekamerat af samme navn

SidneyLise sagde ...

Uh, fedt at I gider at lege med! Og kudos til alle dem, der vælger børnesange - min andenprioritet efter "We're going to Ibiza" var "Jeg bli'r meget snart snart majestæt" fra Løvernes Konge. Så det kan jeg identificere mig med.

Anonym: Både Isabel og jeg går ind for lovliggørelse af rugemødre, så vi tager dig på ordet om et par år! Og tak :D

Leo: Jo, ser du. Det er en ret sjov historie. Marc boede på et kollegium, hvor der var massevis af piger - han havde egentlig ikke brug for det, for hans forældre havde købt ham en lejlighed i KBH K, men han havde hørt, at der var rig lejlighed for at score på kollegier, så der boede han altså. Og så flytter Jonas så ind, og Marc er så sådan: "En anden fyr - gad vide om han mon er en konkurrent eller en wingman?", så han tager nogle øl og banker på Jonas' dør. Og så får de sig så en snak, hvor det viser sig at de sådan cirka intet har tilfælles andet end at de begge to er fyre og bor på kollegium. Men alligevel bliver de venner, fordi de er så forskellige og så er det lidt spændende. Og så kan de hjælpe hinanden med alt muligt - Marc ringer til universitetet og udgiver sig for at være Jonas' læge, når Jonas sover over sig til eksamen. Og Jonas laver blåbærpandekager til de piger, som Marc har slæbt med hjem fra byen.

Jonas: Ej gud ja! Det må have været din økologiske udstråling dengang i kemitimerne, der har haft indvirkning på min underbevisthed. Eller også er jeg bare virkelig dårlig til at finde på navne og vælger derfor altid nogle, jeg har gået i skole med.

Og min kusine skulle i øvrigt giftes med Jonas, og jeg skulle giftes med Marc. Indtil Marc forlod mig til fordel for en 19-årig jurastudine. Derefter giftede jeg mig med Jesper og levede happily ever after!

- Anne Sofie

Takashimaya sagde ...

Garbage: Cherry Lips!

Hvorfor egentlig den der omvej omkring Marc? Hvorfor ikke bare springe på Jepser i første omgang?

SidneyLise sagde ...

Takashimaya: Jamen, du ved hvordan det er. Ung provinspige kommer til storbyen og så er Marc så smart og artsy og den slags. Og selvom jeg møder Jesper, så er han bleg og har bumser og tør ikke at tale med mig, fordi han er vant til at kommunikere med folk gennem internettet.

Og jeg bliver så gravid og gifter mig med Marc, og vi får to børn: En søn ved navn Jonathan og en pige ved navn Anemone. Og så finder jeg ud af, at Marc er mig utro og så er jeg så ulykkelig, at jeg kaster mig i armene på Jesper - som i mellemtiden har lært at kommunikere med folk face to face - og så går det op for mig, at jeg egentlig altid har elsket ham og at Marc bare var en fase som jeg fik 2 børn med. Og SÅ er der ellers lykke og glæde i den smarte Vesterbro-lejlighed, hvor jeg har slået mig ned (og i mellemtiden har jeg fået en knivskarp page og fikse briller). Yes.

- Anne Sofie

Tim P sagde ...

Jesper er for fed. Husk nu Jesper er ham med pengene, det glemte du. Fed blog i har kørende her.

SidneyLise sagde ...

Tim: Haha, man kan virkelig høre, hvem du identificerer dig med her! Men ja... Jesper er virkelig great! Han har sit eget IT-firma. Lidt ligesom Bill Gates!