onsdag den 3. februar 2010

Politisk streetcred

Jeg så lige, at det faktisk er virkelig længe siden, at vi sidst skrev noget politisk relateret herinde på bloggen. Af og til hopper jeg vores forskellige etiketter (det er dem, der står ude i siden under "Det snakker vi om") igennem og ser, hvilke emner vi har forsømt på det seneste, og her faldt jeg altså over Politik. Da det er et emne, som enhver ung, samfundsengageret person burde beskæftige sig med, vil jeg derfor tage pulsen på det politiske klima og skrive om, hvad der rører sig pt.



Okay, jeg kan ligeså godt glemme alt om at fake det her. Jeg ved ikke spor om hvad der rører sig i politik, og som I kan se ovenfor er googlesøgninger åbenbart ikke særligt bevendte længere. Hvad blev der af konkrete svar som "Den og den har svindlet med nogle bilag og den og den er kommet med et lovforslag om et eller andet." I stedet for alle de der kryptiske svar, den kommer med. Man skulle jo tro, at det var Oraklet i Delphi vi havde med at gøre. Ikke google.

Nå, anyways så opsnappede jeg faktisk noget politisk relevant her den anden dag! Der er nemlig åbenbart en Folketings-DF'er, der har meldt sig ud af sit parti, fordi han syntes, at de var for fokuserede på burkaer og niqaber (jeg har ikke helt styr på forskellen, må jeg indrømme. Det ene er vist med frie øjne, mens det andet har en slags slør foran). Ham DF'eren gik nemlig rigtig meget ind for dyrevelfærd og derfor syntes han, at det var en anelse træls, at hans parti kun var sådan: "Bla bla bla, burka, bla bla bla, frikadeller, bla bla bla, muslimer er dumme, bla bla bla." I stedet ville han nok hellere have sådan noget: "Bla bla bla, dyretransporter, blablabla, dyrepoliti, bla bla bla, minkfarme er dumme, bla bla bla."
Så nu er han blevet løsgænger og laver dårlige jokes om, at hans folketingsgruppe altid er enige med ham. "For der er jo kun mig i den! Ha ha ha!". Ham kan jeg faktisk godt lide! Han skal have noget politisk streetcred herfra! Desværre kan jeg ikke huske, hvad han hedder. Kun at det er noget med H. Øjeblik.



Der var det! Christian H. Hansen! Jeg er meget imponeret over, hvad en googlesøgning på "DF dyr H" kan gøre! Min tro på google er atter oprettet! I hvert fald skal der massevis af politisk streetcred til Christian H. Hansen, fordi vi her har med en DF'er at gøre, der faktisk godt selv kan se, hvor langt ude de er. Og så har han tilmed dårlig humor. Ligesom os.

Dette er dog ikke den eneste politiske streetcred jeg vil uddele i dag. Jeg er nemlig faldet over følgende video, og jeg vil rigtig gerne udnævne fyren bagved Eyvind Vesselbo til SidneyLise-ambassadør!



Det er meget tydeligt, at han med det samme opfanger tvetydigheden, og så sidder han og griner lummert, mens alle andre fører en seriøs politisk debat. Det er simpelthen så meget SidneyLise goes Folketing. Han er SidneyLeif! Hvis der er nogen, der ved hvad vores kære ven med brillerne der hedder, så skriv det lige i kommentarfeltet! Han skal have SÅ meget streetcred herfra!

- Anne Sofie

15 kommentarer:

Susie sagde ...

Det er vist denne gut:)
http://jacobjensen.venstre.dk/

Susie
www.stylemeupplease.blogspot.com

Miss Jeanett sagde ...

Jeg nedlægger altså veto mod at i gør en gut fra Venstre til SidneyLeif!

SidneyLise sagde ...

Susie: Yay, Jacob Jensen FTW! Bare lidt ærgerligt, at han er fra Venstre (det burde jeg egentlig kunne have regnet ud, siden han sad bag ham den anden Venstre-mand, men what the hell...). Men humoren opvejer for det - streetcred herfra.

Jeanett: Jamen, det smerter også mig, men jeg vil gerne kompensere. Hvis du finder en socialdemokrat, der er lummer (udover Jeppe Kofoed), så gør jeg ham til SidneyLeif også! Så har vi to SidneyLise-ambassadører! Deal?

- Anne Sofie

Susie sagde ...

Hmm det er jo svært. Det ville have været lettere at finde en lummer venstre mand. Jeg mener, der er jo ham Flemming Oppenfeldt, der chattede med små drenge, men han var venstremand. Og der var ham der havde boret hul ind til pigerne i et solcenter, men han var også venstremand. Så er der Helge Sander der åbenbart kan lide at røre ved kvindenumser, men han er så igen venstremand...AHH nu kommer jeg på noget; Hvad med de DSU'er der havde sex i venstres kopirum?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1179964.ece

Susie
www.stylemeupplease.blogspot.com

Lasse sagde ...

Jeg forudser en stor fremtid som politisk kommentator. Det er i hvert fald den bedste beskrivelse af Christian H. Hansens udmelding jeg har set. Og politiske kommentatorer er der slet ikke nok af i Danmmark.

Ham Venstre manden i solcenteret hedder i øvrigt Anders Møller, og han er ekskluderet fra Venstre - han sexchikanerede sin sekretær.

Rikke sagde ...

Yaaay - genialt indlæg :D - og er 100% med på en SidneyLeif ambassadør..

SidneyLise sagde ...

Susie: Hvad ER der med de der Venstrefolk? Er de bare kronisk mere lumre eller hvad sker der? Jeg havde ellers totalt forsvoret, at jeg nogensinde skulle fatte sympati for nogensomhelst fra det parti, men jeg begynder da at revidere min opfattelse. Dog er det egentlig RET svagt, at Socialdemokraterne ikke engang kan fremvise nogle kendte politikere, der har lavet noget skummelt, men kun sådan nogle no name DSU'ere.

Lasse: Tusind tak, jeg synes også selv i al beskedenhed, at jeg opfangede hele pointen i den sag. Jeg vil satse på en stilling som politisk kommentator ved næste valg. Eller måske skulle jeg bare tage den skridtet videre og faktisk blive spindoktor for et eller andet parti? Eventuelt Venstre...

Rikke: Tusind tak! Vi satser også på flere SidneyLeif-ambassadører i fremtiden. Vi skal bare finde nogle egnede kandidater, udover Sidney Lee og Michael Wulff.

- Anne Sofie

Chaos sagde ...

Nicolai Wammen, Jacob B. Hansen og mange af de sjove DSU'ere er nogle skanks, siger jeg bare! Det kommer fra meget pålidelige højreorienterede kilder.

Miss Jeanett sagde ...

Ja, Nicolai Wammen ligger og knalder den konservative "kronprinsesse" fra Odense Mai Henriksen. Det er både lummert og pænt ulækkert. Og det er altså ikke fair, at i siger at Jeppe Kofod ikke gælder - han er jo ultimativ-lummer!

Jeg kan ivørigt mange nasty og lumre historier om DSUere (nu når man selv er DSUer), men tror det er bedst at de fleste af dem ikke kommer frem i dagens lys

SidneyLise sagde ...

Chaos og Jeanett: Ahaha, jeg elsker at det her kommentarfelt har udviklet sig til en masse politisk sladder! Og jeg er lige i gang med at google alle dem, I har nævnt!
Jeg er dog overbevist, at det er ret normalt at hore rundt i ungdomsafdelingerne. Jeg tror faktisk, at det sker i samtlige afdelinger - jeg har i hvert fald hørt førstehåndssladder om mindst to andre partier også. Åh ja, der er vist mange potentielle SidneyLeifer derude endnu :D

- Anne Sofie

Chaos sagde ...

Man skulle da også være et skarn, hvis man ikke udnyttede sit store netværk til noget "foreningsfisse", som de vist kalder det. :D

SidneyLise sagde ...

Nice, så lærte jeg noget nyt i dag! Dagens ord: "Foreningsfisse" - great :D

- Anne Sofie

Miss Jeanett sagde ...

Der er også et begreb (ihvert fald i DSU) der hedder "formands-effekten" og det er, at så snart folk bliver formænd for afdelingerne (og så er der den helt store jackpot: formand for hele DSU), så ligger pigerne sig på stribe og spreder ben. Bare fordi fyrene (oftest - "formands-effekten" udebliver tit når det er omvendt) bliver formænd. Mega plat at folk bliver en mere attraktiv scoring fordi de bliver formænd for en lille snollet afdeling på Lars-tyndskids-mark (og ret træls da Hr. Kæreste var formand for lokalafdelingen på et tidspunkt - de tøser fatter ikke et nej).

Men generelt horer folk SÅ meget i alle ungdomspartierne.

Anonym sagde ...

HAHA, JEG VAR VED AT DØ AF GRIN!

Vivitar sagde ...

Uden at være sikker, så tror jeg ikke at ungdomspartierne horer mere end de fleste andre steder, hvor man samler mange unge mellem 16 og 22 år og så hælder sprut på dem.
I øvrigt har jeg erfaringer for at forkvindeffekten også eksisterer ;-)