mandag den 8. februar 2010

Mad og Melodi Grandprix

En af mine absolutte yndlingsting ved at være flyttet til KBH - udover de fantastiske shawarmabarer og det faktum, at busserne kører hvert 4. minut - er, at jeg er kommet til at bo tættere på min kusine. Nu er det fantastiske ved den her blog, at jeg faktisk ikke ved, hvor mange af mine familiemedlemmer, der læser med derude (faktisk kommer det lidt bag på mig hver gang, jeg møder nogen, der viser sig at læse med - altså, SÅ er vi vel heller ikke mere interessante?), så derfor vil jeg holde lidt igen med de pinlige anekdoter om min kusine og undertegnede. Og nøjes med at fortælle, at der er 3/4 års aldersforskel på os og at vi begge flyttede til Hovedstadsområdet i sommers.

I går var jeg så inviteret til middag, rødvin og Melodi Grandprix hos hende, og jeg starter med at blive totalt starstruck over, at hun kan lave mad! Altså okay, hun læser Fødevarevidenskab, så jeg vidste godt, at hun ved virkelig meget om mad, som f.eks. at når man steger forårsruller skal olien være virkelig virkelig varm, for så lukker forårsrullens 'porer' sig og så optager den ikke så meget fedt og er dermed lige en decimal sundere... men altså, at hun faktisk kunne sådan i praksis kom lidt bag på mig.
Jeg vil gerne citere: "I aften har jeg forberedt en toretters menu bestående af en ærtesuppe med et stænk af mynte, samt hjemmebagt flute til forret. Og derefter skal vi have lasagne og så har jeg bagt en masse fastelavnsboller også, så det kan vi få til morgenmad i morgen." - "Hold da op..."
Og nu er det her jo trods alt ikke en madblog - på trods af, at vi er gået lidt i den retning her på det seneste - så jeg vil ikke begynde at gå i detaljer med opskrifter og den slags (selvom jeg fik dem tvunget ud af hende), men vil nøjes med at sige, at det hele smagte forbløffende godt. Pil opad.

Grandprixet var til gengæld en skuffende oplevelse. Silas Holst, som jeg ellers havde besluttet mig for at holde med uanset hvor ringe sangen var, havde fået undercut og havde i øvrigt en pige med, som var iført en virkelig kikset kjole/top. Diskvalificeret. Simone fra 'Scenen er Din' var iført noget, der lignede en brudekjole (altså, hvad har de der kostumefolk lige tænkt, at de ville signalere ved det? Teenagebrud?) og MariaMatilde Band sang om at være i "Panik!", fordi man ikke kunne finde en kæreste. Hvis man er så desperat efter en kæreste burde man måske have droppet kombien af tyl (signalerer: Jeg vil giftes!) og sort lamé (signalerer: Jeg er dominerende!). Bare et enkelt tip.

Og angående scenen og den slags: Er der nogensinde nogen, der har overvejet at lidt af det specielle går af en koreografi, hvis den bliver gentaget ikke en, ikke to, ikke tre, men hele fire gange i løbet af 2½ time? Altså, hvad med lidt freestyling tredje gang, man viser den, i stedet for at køre den samme: "Uh, jeg står i regnvejr. Uh, jeg presser mig op af en væg. Uh, jeg står foran en vindmaskine, som er alt for kraftig, så jeg bliver nødt til virkelig at kontrollere mine ansigtstræk for ikke at se helt i underlig ud." Jamen, hvad med lidt spontanitet da? Sluk vindmaskinen næste gang.

Jeg holdt i øvrigt med de der "Panik!"-folk, men så røg de ud i første runde. Så holdt jeg med Simone, men hun røg ud i anden runde. Så holdt jeg med Silas (trods undercut), men han røg ud i tredje runde. Og så lod jeg bare være med at holde med nogen efter det - jeg har åbenbart dårlig karma...

Skulle der være nogle, der havde bedre ting at tage sig til en lørdag aften end at se Melodi Grandprix er der et recap af sangene nedenunder. Nr. 6 vandt.



- Anne Sofie

7 kommentarer:

samano sagde ...

Vi snakkede også om hvor meget Simones kjole lignede en brudekjole og at Brian Rice snart måtte blive træt af at få vand i hovedet.

Leoparddrengen sagde ...

Jeg så kun slutningen, men undrede mig meget over hvor dårligt det dér Gigantium var bygget.

Lika sagde ...

Jeg holdte med Silas (Synes altså der VAR lidt Robbie over ham lige der, et eller andet)og synes om sangen, nej nej i stedet skulle den arrogante s*** vinde. Tsk..

Og samme tanker havde jeg om vindmaskinen og panik-tøserne. Hvad skete der i øvrigt for tyl-skørtet der var alt for kort og ikke fremhævede hendes stænger på den mest positive måde?

SidneyLise sagde ...

samano og Lika: JA!!! Jamen, jeg tænker virkelig, hvad der sker for deres kostumeafdeling? Til MGP skulle man virkelig have sådan nogle livekommentatorer, der udelukkende fokuserede på tøjet - ligesom man har ved royale bryllupper!

Eller endnu bedre - man skulle have to kommentarspor: Det kedelige med Jørgen de Mylius, som fokuserer på musikken og den slags, og så et sjovt med nogle uafhængige kommentatorer (som... let's say... SidneyLise f.eks.), der sidder og disser tøjet, koreografien og scenen. Og så skulle der bare sådan en knap på ens tv, hvor man kunne vælge mellem det kedelige kommentarspor (grå knap) og det spændende kommentarspor (pink knap). Uh, jeg tror, at vi har et koncept her!

- Anne Sofie

Simone sagde ...

Jeg ville helt klart trykke på den pinke knap! :b Men ja, nøj hvor må Brian Rice have været træt af vand til sidst (:
www.lady-simone.blogspot.com

Elle sagde ...

Hahah. Har selv lavet et meeeeeget langt referat af GradPrix'et fra i år. Er stort set enig i alt hvad I har skrevet. :) http://ellejulie.blogspot.com/2010/02/mgp-2010.html

Elle

Sigrid sagde ...

Mangler man ikke at kommentere det latterlige i at blive hævet op på et underligt podie i en 12 meter høj kjole? Det så altså virkelig bizart ud. Men den del af det prøver de fleste vel at glemme :)