tirsdag den 2. februar 2010

Living on the edge

... det skal i øvrigt være titlen på min selvbiografi en dag.


Jeg er lige flyttet til Nørrebro, og min lejlighed bugner af flyttekasser, sammenrullede plakater og tøjbunker. Jeg har ikke noget mad udover pasta og ketchup (hvor kliché er det lige) og i morges spiste jeg uristet toastbrød og drak den halve cider, som jeg havde købt dagen forinden. Men værst af alt er dette: Jeg har ikke noget net! Jeg har forsøgt at hacke mig ind på ”I_am_your_Father” -forbindelsen, som var den eneste ulåste i nærheden. Der røg jeg dog ret hurtigt af, så jeg vil gerne lige sende en officiel undskyldning til I am your Father, for at være sådan en hacke-røv.

Nå. Men hvad gør man så lige, når man har en blog og ikke har noget net? Min første tanke var, at jeg kunne sende tekst og billeder til Anne Sofie, som så kunne lave indlægget. Men så slog det mig, at det nok ikke var særlig nemt, at sende noget uden at kunne logge på sin mail. Doh. Nu er jeg så ved plan B, så jeg sidder på CBS’s læsesal i et hjørne med en kop kaffe (for at virke intellektuel) og skriver, samtidig med at jeg har bogen ”Erhvervsøkonomiske teorier” åben, for at kunne retfærdiggøre at jeg spærrer en plads fra folk, der rent faktisk skulle læse. Og hvor er det egentlig usympatisk af mig - nu er der sikkert en, der dumper sin eksamen fordi vedkommende ikke kunne få en læseplads, så jeg vil også gerne lige sende en officiel undskyldning til denne på forhånd. Undskyld.
Men nu jeg alligevel har ødelagt en persons fremtid, skal I i det mindste have noget ud af det, så her er lidt flere billede af min lejlighed og alt flytterodet:




De næste dage kommer til at gå med riven i håret over manglende internet, manglende madlavningsskills, manglende TV-signal og ikke mindst manglende stedsans.
Jeg har forresten lagt mærke til, at alle de cool kids kører cykel i byen og ikke bus – det er virkelig streetcred at cykle (helst på en gammel bestemorcykel med kurveflettet cykelkurv), det signalerer ligesom, at man ikke er kommet ind med E-toget fra Køge, men at man rent faktisk BOR der. I byen altså. Og det gør jeg jo faktisk nu (omend jeg mangler lidt Acne i mit skab – men jeg har et par Hunters! Yay! Jeg er in!).
Nu vil jeg smutte i Føtex og købe noget mad, og forsøge mig med et anstændigt aftensmåltid. Jeg har ingen stole endnu, så jeg sidder på køkkenbordet, hører melankolsk musik og funderer over livet (Hallo, kan man gøre andet, når man hverken har TV-signal eller net? Nej, vel? (man kunne læse, men altså...)).

- Isabel

Ps. Jeg vil gerne sende en særlig tak til dem, der hjalp mig at gøre rent og med at slæbe alt mit stuff op på femte sal uden elevator. Og R.I.P. til alle, der senere døde af udmattelse - I lever videre i mit hjerte.

24 kommentarer:

scient.hybrid sagde ...

Telenors usbinternet kan anbefales, så kan du også være online over alt i KBH ;)

Anonym sagde ...

Lækker lille lejlighed du har fundet dig der, tillykke.
Dit køkkenmøbel er flot, hvorfra?

Og med mindre kulturen på CBS har ændret sig voldsomt de sidste par år, så mener du vel et GLAS kaffe og ikke en kop ;-)

SidneyLise sagde ...

Scient: Uh, hvor smart! Det vil jeg kigge på. Jeg tænker bare, at det måske ikke er så smart, hvis jeg har folk på besøg (a la læsegruppe eller noget) og ingen andre end jeg kan komme på nettet. Men jeg er bestemt ikke sikker endnu. Jeg skal også lige have chekket ud, hvad der er billigst.

Anonym: Tak! Jeg går ud fra, at du mener det hvide skab-ish? Det sidder faktisk fast til gulvet, men jeg er ret sikker på, at det er noget IKEA-værk :)
Nej, på CBS er kaffen faktisk i pap-krus - sådan nogle Starbucks agtige nogen.

- Isabel

scient.hybrid sagde ...

Det er smart, men hvis du har tænkt dig at andre også skal kunne bruge dit net når de er på besøg, så er sådan en fætter ikke så smart igen.

Prismæssigt tror jeg at alm. net er billigere, men er man egoist eller en del på farten er usb'en ikke så dum igen.

Rikke B. sagde ...

Bare et lille tip, så lad usb-internettet fra telenor være i fred :) havde kun problemer med mit, og de sender mig stadig regninger, selvom jeg opsagde det for 3 mdr siden. Det er lige til at blive gal over :D

Det første stykke tid jeg boede alene, levede jeg af tun og bulgur. Det skal nok bare være sådan. :)

SidneyLise sagde ...

Scient: Jeg har faktisk virkelig overvejet det, for det kunne være super fedt, når man er rundt omkring.

Har du det selv? Og hvis ja, hvor meget giver du så? :)

Anonym sagde ...

Fik i sidste uge øjnene op for jeres blog, og hvor er den bare fantastisk! :-) Har længe ledt efter en blog skrevet af studerende i København, som ikke kun handlede om mode. Elsker det humorisktiske strejf i jeres blog.
Keep up the good work.

Anonym sagde ...

Så har du egentlig lidt travlt da Paradise Hotel starter om 6 dage :)

scient.hybrid sagde ...

@ Rikke B og Isabel.

Jeg har haft mit USB-internet i knap et år og har kun haft ganske få problemer med det, primært når "pinden" er blevet for varm når der ikke er fri luft omkring den (som i næsten gemt væk i en dyne).

Det eneste jeg har haft problem jeg har haft, har været at nettet ikke kan findes ude på landet hvor mine forældre bor.

Prisen for mit net er 199kr om måneden og hastigheden på nettet er ganske okay, men nu har jeg hellere ikke det store behov for at hente serier ned fra nettet.
Jeg har præsteret at se videoerne på youtube (mine favoritter er pt. ANTM-serierne) og det klarer den ganske fint.

Så det eneste negative jeg kan sige er prisen, for fast net hjemme med hurtigere hastighed burdes kunne fås til samme penge, hvis man har mulighed for det - hvilket jeg ikke har pt.

Kassandra sagde ...

Telenor er noget fis, jeg har ikke modtaget mange af mine regninger, selvom de skulle køre over pbs, når man så ringer der ind for de her mange rykkere, vil de ikke kreditere dem, så der er foruden elendig service, er der ikke styr på det!
Kan klart anbefale call me's mobilebredbånd (usb), den har en høj hastighed, og er billigere end de dyrere selskabers internet, som i øvrigt har lavere hastighed :-)..

P.s lækker lejlighed, hvordan er du kommet til den?

SidneyLise sagde ...

Rikke B: Ej hvor træls, at de ikke kan finde ud af det - det er da virkelig for dårligt!
Men rart jeg ikke er alene om de, hvad skal man kalde dem... alternative madvaner ;)

Anonym: NOOO! Jeg ved det godt! Jeg er virkelig også stresset over det! Og der er snart "Kender du Typen", det kan jeg heller ikke lide at gå glip af :( :(

Scient: Tusind tak for svar :) Jeg skal helt sikkert overveje hvad der opfylder mine krav bedst af de to muligheder. Umiddelbart lyder USB nettet bare så ligetil og enkelt. Så er spørgsmålet måske bare, hvilken udbyder jeg skal vælge.

Kassandra: Øv, hvor irriterende! Sådan noget skal der bare være styr på, det orker man ikke lige rode med oveni alt andet.
Lejligheden er en jeg lejer gennem min venindes tidligere chef. Så det er den typiske "en, der kender en, som kender en, der..."
Jeg er også super glad for den, og det bliver nok endnu bedre når alt kommer på plads derinde :)

- Isabel

Kasper sagde ...

Mobilt bredbånd er altså virkelig ikke nødvendigt. De fleste steder, hvor du slæber din computer med, har jo net i forvejen - så få nu bare bestilt en alm. bredbåndslinie, så din stakkels kæreste kan komme på nettet, når han besøger dig.

6 Mbit fra Telenor med trådløs router - GO! :)

SidneyLise sagde ...

Men Kasper, nu har alle jo disset Telenor, så kan jeg ikke lide dem længere. Måske skal jeg have Telia i stedet?

Christina sagde ...

Ej en lækker lejlighed du har fået fat i der! Synes ellers altid det virker total umuligt at få noget derinde, så jeg må nøjes med at drømme om at leve i indre by og istedet nøjes Albertslund xD

Christina /WeMakeheRules.wordpress.com

Anonym sagde ...

Fullrate er fint.
6 Mbit/512 kb koster 199, og 2 Mbit/512 kb koster 169.
Begge dele kan kombineres med en trådløs dongle til 49 kr.
Der er dog begrænsning på brug af donglen, men det er rigeligt hvis den bare skal bruges til lige at "surfe" med når du er andre steder og der ikke er et trådløst net du kan logge på.

scient.hybrid sagde ...

@ Isabel.
Flere af mss'erne har ikke haft gode erfaringer med Telia, da de ikke kunne se billederne i mss.

@ Kasper.
Jeg kan kort fortælle hvorfor jeg har usb-udgaven.
Jeg har været en del til møder det seneste år, hvor der ikke lige har været mulighed for at komme på nettet (pga. låst netværk) og så er denne type net-i-lommen en fantastisk ting.

Så hvis man ikke karter land og rige rundt, men primært bruger nettet hjemme.
Så vil en trådløsforbindelse indenfor hjemmet vægge være at foretrække.

Så Isabel det handler mest om at finde ud af hvad dit behov er :)

Lika sagde ...

Jeg føler virkelig med det mht 5. sal. Jeg er lige flyttet (eller er det i virkeligheden flygtet hø hø..) fra 4. sal og må indrømme at jeg efter 1 å var ved at brække mig af de skide trapper. Men det er fedt at du har fået noget at bo i og så kan du altid kigge videre hvis det går helt galt :)

Anyways, så lever jeg pt uden normalt bad + køkken dvs. ingen vask i badeværelset, ingen ovn og ganske få køkkenting da jeg venter på et nyt køkken - så der er du ret heldig med at overhovedet at have et.
Mht net kan jeg anbefale Yousee mht net - de er ret hurtige mht levering. bestilte net for et par dage siden og skal hente routeren i morgen allerede. Indtil da låner jeg mine naboernes net, det fungerer ret godt.

Sikke en lang smøre.. men vil bare sige at du ikke er alene om at sidde i total flyttekaos. Men trods rodet er det jo en virkelig skøn følelse.

SidneyLise sagde ...

Christina: Tak! Jeg er også så glad for at have fået den. Men nej, det er godt nok ikke nemt at finde noget, jeg ventede også for evigt på denne.

Anonym: Det vil jeg lige kigge på! Og snakker vi trådløst net i hjemmet? - og hvad er en "dongle"? :D Er det den der lille USB-pind?

Scient: Åh, jamen du har så ret. Jeg ved bare ikke hvad mit behov er. Udover dette: Jeg vil på nettet. Og jeg vil gerne på nettet billigt.
Men altså.. Umiddelbart tror jeg, jeg skal have det der trådløse i hjemmet.

Lika: Haha, ja. Jeg har droppet mit FitnessWorld kort, for jeg får seriøst mega meget motion af, at gå op og ned af trapperne hver dag. Mine lægge er evigt og altid ømme for tiden!
Ej, hvor har jeg ondt af dig mht til bad og køkken. Måske mest bad, det er bare SÅ irriterende ikke at kunne komme ordentligt i bad (og det minder mig om min rustur i år.. )
YouSee? Jeg har hørt de skulle være dyre, men det må jeg da lige chekke ud! Og det lyder dejligt du kan låne din nabos net.
Og ja, det er skønt selvom det er rodet og umuligt for tiden :)

- Isabel

Rikke sagde ...

Den lejlighed ser bare super dejlig ud.. elsker gulvene :-)

Anonym sagde ...

kan godt anbefale fullrates 6MB til 199....men det er måske lidt dyrt hvis man skal bo alene, alt efter hvor meget du betaler for at på på the Bronx;)
jeg deler det så med min medbo:P

Mht maden skal du da bare skrive på bloggen og spørge hvem der gerne vil lave mad til dig. Der skal nok være en del der melder sig;)

SidneyLise sagde ...

Rikke: Tak! Jeg er også så glad for den, selvom jeg mangler at få gjort en masse og den er lidt kold ;)

Anonym: Jeg overvejer også lidt, om jeg ikke kunne lave en aftale med min nabo. Han er lige flyttet ind,så han skal nok alligevel til at have net nu her.

Haha, tror du? Jamen så sender jeg en officiel meddelelse nu: Hvem vil lave mad til mig? (Jeg har ingen pande endnu, men jeg har en gryde!)

- Isabel

Anonym sagde ...

det bør du gøre, det sparer dig en del penge i sidste ende.
og mht maden: mig:D

Malene sagde ...

Må man spørge, hvor lejligheden ligger, og hvordan du fandt den? Den er indbegrebet af sejhed.

SidneyLise sagde ...

Malene: Tak :) Jeg har ikke lyst til at dele min konkrete adresse - ikke fordi jeg er kendt nok til at få en stalker alligevel :(
Anyways, den ligger på Nørrebro somewhere, og jeg tager tit 5A ;)
Jeg fik den, som nævnt, gennem min veninde, hvis chef lejer den ud :)

- Isabel