lørdag den 13. februar 2010

Køkkenskills, billige politikere og plantemord

Der er gået tre store livsvigtige ting op for mig i denne uge. Det er ikke noget der sker ofte, så jeg er både overrasket og skræmt på samme tid.

Nummer et: Jeg er Gordon Ramsay, bare som kvinde.


Forleden lavede jeg denne müsli all by myself! Nu vil jeg, som en ægte madblogger ville have gjort, dele den hemmelige opskrift med Jer.
1. Man tager ca ½ dl mandler eller hasselnødder, og hakker dem groft. Derefter tørristes de i et minuts tid på en pande (hvis man ejer sådan en, ahem. Jeg har fået mig en, vil jeg lige indskyde).
2. Så tager man samme mængde solsikkekerner og/eller græskarkerner samt et par dl havregryn og rister det hele samlet i 5-7 minutter på høj varme.
3. Til sidst tager man panden af blusset og tilsætter to spk. honning, som smelter mens man rører godt.
4. Lad det køle på en bradepande og hæld det over noget youghurt naturel, and done! Yay, billigt müsli, der smager så godt, at man rent faktisk propper havregryn og kerner i munden frivilligt - plus at man kan blære sig overfor de der "hjemmebags-typer", der aldrig kunne drømme om at gå på McD. HA, vi er også overskuds-jeg-laver-ting-fra-bunden-agtige, suckers!



(Jeg har ikke billeder af müslien på panden, for der rendte jeg forvirret rundt og var ved at brænde det hele af. Seriøst, hvordan gør rigtige madbloggere? Man kan da ikke bare sætte det på pause, mens man tager billeder?)


Anyways, min testkanin lader til at kunne lide det - eller også siger han det bare for at få mig til at tie stille. Who cares! Jeg er the Kitchen Master nu!

Nå, men som sagt havde jeg flere livsvigtige opdagelser i løbet af ugen. Nummer to bestod i, at jeg, mens jeg gik en tur op ad strøget, (ikke for at shoppe, vel. Bare kigge!) så dette ret sørgelige syn:



Stakkels Naser, på udsalg til en femmer.
Nu har jeg lært, at man i hvert fald ikke skal skrive sin selvbiografi, før man er sej nok til ikke at komme på restudsalg og tilmed midt på gågaden. Det skriger virkelig: JEG ER IKKE BILLIG JEG ER GRATIS (Ja, Naser, nu ved du også det - ikke at VI ikke vidste det).
Det er lidt ligesom Jon fra Popstars, da hans CD var på udsalg til en tier (ikke at jeg købte den, nej! Nej. Det gjorde jeg virkelig ikke! Seriøst. Eller. Altså. Den kostede en tier, okay!)



Sidste - også ret tragiske - ting, jeg har fundet ud af er, at jeg bliver en dårlig mor. Jeg har dræbt mine blomster! De var fine, nye og dyre og nu er de bare PUF visnede og døde, selvom jeg har skamvandet dem de sidste dage, sunget for dem om aftenen og aet dem flere gange om dagen. Men nej. De er døde, endda for øjnene af mig. Hvordan skal jeg nogensinde tage vare på et barn? Nu går jeg ud og køber mig en kaktus og hvis den også dør, så lover jeg aldrig at få børn (eller i det mindste at tage et kursus inden).




- Isabel

11 kommentarer:

GinaF sagde ...

müslien ser lækker ud den må jeg da prøve :)
og surt med blomsterne mine visner også altid ligemeget hvor meget jeg vander dem.

- Gina

Anonym sagde ...

Hahaha naser khader, hvem kunne forvente andet :D

Sofie sagde ...

Den müsli ser vildt lækker ud, den vil jeg prøve en af dagene ;-)

Det har ikke noget med emnet at gøre, men jeg ville høre om ikke du ville lave et indlæg om hvilken makeup du bruger? Du er altid så fin, så måske kunne man kigge lidt af, hehe ;-)

SidneyLise sagde ...

GinaF: I det mindste er du ikke ene om at dræbe dine blomster ;)

Anonym: Det var et sørgeligt syn, kan jeg godt fortælle dig :D

Sofie: Det synes jeg du skulle - du må bare ikke give mig skylden hvis det brænder på ;)
Og tusind tak.. :) Det vil jeg rigtig gerne, jeg skal se om jeg ikke kan nå det i løbet af de næste dage :)

- Isabel

Pernille sagde ...

Du er bestemt ikke den eneste, der bliver dårlig mor. Jeg har adskillige gange forgæves forsøgt at holde blomster levende i mere end en måned - det kan bare ikke lade sig gøre.

Ditte N. sagde ...

Et lille tip - måske er blomsterne døde fordi de står direkte på den kolde vindueskarm + i et koldt vindue? Ikke at jeg ved noget om sådan noget.. andet end jeg selv har dræbt en plante sådan og det var det råd min mor kom med - bagefter! tak mor...

Anne Sofie sagde ...

Sukkulenter er vejen frem - eller fredsliljer. Jeg havde en titel som seriemorder indtil jeg opdagede det smarte ved fredsliljer. Man kan forsømme dem på det groveste, så de hænger helt med bladene - men så vander man den og straks stritter den glad med bladene igen. Taknemmelige blomst. Og fin tilmed.

- AS

SidneyLise sagde ...

Pernille: Fantasisk - en lidelsesfælle! :D

Ditte N.: Umiddelbart ville jeg give dig (og din mor) ret, men giveren af blomsterne fortalte faktisk at de skulle stå koldt, gerne ved et vindue - og godkendte endda også placeringen. Så jeg må nok bare indse at jeg bliver en dårlig mor :(

- Isabel

scient.hybrid sagde ...

Sukulater er vejen frem hvis man er serieblomstermorder, eller også kan man kaste sig over de der billige kunstige blomster de har i Ikea (eller Tiger).

Takashimaya sagde ...

Det er fantastisk at lave sin egen müsli (og hvis man skal være rigtig madnørdsmart kalder man det granola)

Faster Philip sagde ...

Jooo, altså nu da du "er" den kvindelige Gordon må jeg sige at jeg tror nu hans müsli ville se mere sådan her ud =)

http://www.faster-philip.dk/archives/homemade-powermusli

Men hey godt forsøgt alligevel, jeg bifalder alle der laver håndlavet foder, seriøst!!!

Og rigtige madbloggere, har kamera´er der næsten tag billeder selv, super hurtigt, og ellers så sætter man tiden på stop, det kræver lidt træning men det kommer!