torsdag den 11. februar 2010

IKEA - shopping til underpris (høhø)

Der er ikke noget der gør mig mere lykkelig og fuldendt end shopping (det skulle da lige være en god hårdag), så når man ikke kan - læs må - shoppe sko, må man ty til andre midler. For mig var det at slæbe min kæreste med i IKEA, og købe alt muligt mere eller mindre anvendeligt til min nye lejlighed - og you guys! IKEA er genialt til små-shopping. Jeg købte en dejskraber til 3 kroner (ikke fordi jeg bager eller noget, men man ved jo aldrig... altså.. og den kostede kun 3 kroner! Og jeg har alligevel tænkt mig at sælge den til 430 kroner på SidneyLise-webshoppen). Jeg fik også fingre i en suppeske til 7 kroner og en bestikæske til en femmer. Jeg er virkelig imponeret.



Min kæreste skubber rundt på mine indkøb, mens jeg hælder mere og mere i vognen, til hans fortvivlelse (han ved vist godt hvordan bærefordelingen ender).
Jeg faldt også for dette bord/stole sæt, som jeg bliver mere og mere forelsket i, hver gang jeg ser på billederne - det tror jeg bliver mit næste køb. (ps: hvem vil bære op på femte? Jeg giver en muffin!)



Vi er forresten blevet interviewet af P3 i går om Fashionministersagen AKA "Sagen Der Aldrig Vil Dø" - I skal vælge onsdag og så nyhederne klokken 15.

DR tager sig vist nogle journalistiske friheder, må man sige. For det første kalder de det tilsvining og siger ligeledes at "sure kunder" kan ødelægge virksomheder og blabla. Og der blev jeg sådan lidt: Har i overhovedet LÆST bloggen? Eller har I bare hapset historien fra MetroXpress? For det andet siger vi i interviewet, at vi naturligvis ville gøre det igen, hvis en lignende sag opstod, men selvfølgelig med samme tilgang som sidst vi skrev - nemlig hvor vi giver virksomheden en chance for at udtale sig via mail, som i dette tilfælde ikke blev besvaret - og det sidste har P3 så klippet ud af sætningen. Og det irriterer mig faktisk - vi har gjort det her mere hæderligt end deres eget program Kontant gør, men alligevel fik jeg følelsen af at ende med at fremstå som en teenage-dulle, uden styr på noget (hvilket jeg muligvis også er, but oh well). Og nu lyder jeg nederen og sur, men jeg kan fortælle at vi mødte Sara Bro, så det opvejer det lidt.

Desværre mødte vi ikke andre kendte i DRs bygning, selvom vi virkelig spejdede efter dem, men vi spottede Robert Hansen (JA, Anja & Victor-Robert!) på strøget! Dog virkede det ikke som om han spottede os tilbage, selvom vi gik forbi ham flere gange, for at være sikre på, at han ikke bare havde overset os. Men nej :( Vi er skuffede, Robert.

Nu vil jeg gå hen og kramme mit nye Fläckig dørslag og min Sigrid grydehandske fra IKEA, som trøst.

- Isabel

12 kommentarer:

Refleksstick sagde ...

Jeg hørte det i går i P3! Og er meget enig med jer, det blev virkelig fremstillet som om han var en stakkel, som I onde, onde piger har ødelagt fra nu af og til evig tid. Så plat altså. Han har jo haft mulighed for at forsvare sig (held og lykke med det) og det er jo ikke noget nyt at fashionministeriet er noget lort og har været det i laaang tid.

Thumbs up til jer piger! :)

Marie

Leoparddrengen sagde ...

Det kan jo så være en meget god "lærestreg" i, hvordan man skal tage det meste af hvad man hører i medierne med et meget stort gran salt.

Selv det man rent faktisk tror man hører nogen sige.

Maria sagde ...

IKEA er tha bomb!
Var der sidste uge og har faktisk netop nu samlet tøjstativet og hængt spejlet op <3
Når man samtidig kan få hotters til en femmer når man er færdig kan det jo ikke være mere SU-venligt!

/Maria - Dette er ikke en dagbog

Leoparddrengen sagde ...

Psst - I har modtaget en award!

Vicki sagde ...

http://www.dr.dk/nyheder/htm/service/asx/P3N/Onsdag/1500.asx

Et lille link til gårsdagens indslag. I er så seje piger! kudos!

Marie Louise sagde ...

Blah, det var sgu da en skod udseendelse - de fik det, som i selv er inde på - fuldstændig til at lyde som om, i var nogle dumme gæs, der ikke fattede, at i havde været onde ved det stakkels firma.
Som jo er heeelt uskyldige? Bullshit!

Hvis det var mig var jeg sgu blevet ret negativ over den klipning. Det lyder som om de overhovedet ikke har sat sig ind i sagen?

SidneyLise sagde ...

Refleksstick, Leopardrengen, Marie Louise: Tak for Jeres kommentarer. Jeg kan ikke helt overskue at kommentere videre, jeg er bare så uendelig træt af denne her sag, og også meget ked af, at den blev fremstillet som den gjorde her. Men mange tak for Jeres støtte, det betyder rigtig meget.

Maria: Ja, IKEA er fantastik - eneste minus er alt slæbearbejdet, når man skal derfra igen ;)

Og forresten Leoparddrengen, tak for awarden!

- Isabel

Anonym sagde ...

Jeg kan godt forstå, hvis I er trætte af S.D.A.V.D. (Sagen Der Aldrig Vil Dø). I har jo tydeligvis gjort et godt stykke arbejde og på den rigtige måde. I det mindste har I reddet andre fra at gå i en prisfælde.
"Journalister" er sjældent de skarpeste knive i skuffen, og det er tydeligt, at P3 heller ikke har sat sig ind i sagen.

And now for something comepletely different: Tag at køb det iKEA bord! Det er da alt for fedt. Border hedder for en gangs skyld ikke Anton eller Göran; men FUSION.

Da det er min første kommentar her, vil jeg i øvrigt sige: Det der mode siger mig normalt ikke så meget, men alligevel synes jeg faktisk, at jeg jeres blog er rigtig spændende - Well Done!

Camilla sagde ...

I kunne jo passende berette om metroXpress' manglende journalistiske principper, næste gang I skal "hænge firmaer ud". Blev så irriteret at jeg smed en alt for lang kommentar til artiklen på metropenge.dk..
Men støtte skal I da have :)

SidneyLise sagde ...

Camilla: Mange tak for støtten. Du er ikke den eneste der er irriteret, kan jeg fortælle ;)

- Isabel

Thesbabe sagde ...

Du skal ikke købe bordet før du har prøvet at sidde i stolen.
Jeg havde set bordet hjemmefra og var virkelig sikker på, at jeg ville have det, men da jeg prøvede at sidde i stolen, så ombestemte jeg mig!
Ellers en fed blog! :)

Anne Sofie sagde ...

Jeg er enig med Thesbabe - bordet er mega fedt, men man sidder ikke særlig godt ved det. Både pga. af stolens udformning, men også fordi det er designet så alle komme til at sidde ved hjørnerne.

- AS