mandag den 22. februar 2010

Aftenshowets eftervirkninger

I lørdags var jeg virkelig dygtig og brugte mine penge på andet end American Apparel. Jeg har nemlig - beware beware - købt en sauterpande! Så nu er min roomie, Isabel og diverse andre gæster, jeg måtte indbyde, in for a treat. Jeg skal nemlig til at... sautere min mad! Ja, det er rigtigt - jeg føler nemlig, at jeg lærte så meget af at være i Aftenshowet med Torben (det var ham kokken), at jeg nu vil til at være mere seriøs omkring min madlavning.

Jeg travede rundt i Imerco og turde ikke rigtigt spørge om hjælp af den simple grund, at jeg ikke kan udtale "sauter", så jeg var ved at blive lidt fortvivlet indtil jeg faldt over en "Raadvad Sauterpande", der stod lige ved siden af en "Raadvad Wok". Og her følte jeg at jeg havde set lyset, i det jeg faktisk havde hørt ordet "Wok" før og kunne udtale det - og jeg kiggede skiftevis på "Wok" og "Sauterpande", og kunne egentlig ikke rigtigt se forskel, så jeg købte naturligvis det, der lød smartest. Mest fransk. Faktisk er ordet "Wok" virkelig usexet - det får mig til at tænke på ham der fra "Gamle Mænd i Nye Biler". Vuk.



Da jeg havde købt den og skulle til at tage billeder af den til bloggen (Seneste køb, anyone?), så jeg noget vanvittigt cool. Der stod en masse på den, som jeg ikke rigtigt kunne forholde mig til - teflon og den slags. Siger mig ikke rigtigt noget. Følgende fandt jeg til gengæld virkelig spændende og med ægte starstruckpotential:



Er det ikke sejt? Jeg har samme pande som Dronning Margrethe! Uh, starstruck starstruck! Gad vide, hvad hun mon... sauterer (seriøst, er det overhovedet et ord?) med sin Raadvad Sauterpande?

- Anne Sofie

P.S. Hvordan udtaler man egentlig "sauter"?

13 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Hvordan er det du opfører dig? Så tér dig dog ordentligt!

Hvis du tager Så tér ud af den sætning er det nogenlunde som udtalen på sauter i sauterpande.

Pande kan du godt finde ud af, ikk?

Balladen sagde ...

Jeg udtaler det [sårté] med tryk på sidste stavelse :D

Chaos sagde ...

Haha!! Fin pande. Ser frem til at følge med i de næste køkkeneksperimenter.

Jeg udtaler det "så-teHHH" på den lidt franske måde, men om det er rigtigt.. ingen anelse. :)

Elle sagde ...

Sårté, med tryk på e'et. God fornøjelse med madlavningen - glæder mig til at se nogle (vellykkede) resultater. ;)

Elle
http://ellejulie.blogspot.com/

Den Rigtige Kasper sagde ...

Sådan her: http://www.forvo.com/word/sauter/

Manja sagde ...

Hehe, det udtales "soté" med tryk på sidste stavelse.

Bon appetit :)

C sagde ...

Uuuii, tak fordi I lige gjorde mig opmærksom på, at jeg OGSÅ har noget royalt i min hytte! Når man nu ikke kan få Frede (damn you, mary!), må man jo nøjes med det næstbedste :)

Echos sagde ...

Håber det kan hjælpe ;)

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sautere

Simone sagde ...

Jeg synes det er et meget godt spørgsmål - har vidst selv fået sagt noget der lød lidt mærkeligt, igennem indlægget. Så ja, hvordan udtales det? (:

Sara sagde ...

Souter bliver udtalt på samme måde som sortere :)

Vicki sagde ...

au bliver til en "rund" o-lyd, så det er noget ala "soté"

SidneyLise sagde ...

Haha, tusind tak allesammen! Det havde været sjovt, hvis alle 11 havde svaret forskellige ting, men det lader heldigvis til, at det er bred enighed. Nu skal jeg bare øve mig på den perfekte franske udtale :D

C: I hear ya, sister (mit sølle forsøg på at lyde ghetto - lidt mislykket!)! Lidt Kongelig er man vel altid? Eller hvad er det BilledBladets motto er?

- Anne Sofie

Mille sagde ...

Hey-hey!

Så har jeg endelig også fået meldt mig under fast læser-fanerne *kip kip* (er det ikke dét, man gør med faner?)
Anywho, fancy fane-opførsel aside, så er det en super sjov blog I har kørende! I like! - og så har I også mange fine farver - ligesom mig ;)

Glæder mig til at læse mere!

Mille
MySplashOfColour.blogspot.com