mandag den 18. januar 2010

Pocahontas goes future

Min kusine lokkede mig ind at se "Avatar" i går. Vi havde begge to hørt vildt meget godt om den og alle vores venner havde allerede set den, så vi slog os sammen og tog afsted. Mens vi stod i køen ind til salen fandt følgende ordudveksling sted:

"Øhm, jeg må indrømme, at jeg ikke rigtigt har sat mig ind i hvad den egentlig handler om?"
"Jeg har hørt, at den skulle være ligesom 'Pocahontas'. Sådan med nogle, der kommer til en ny verden og sådan. De indfødte er bare blå i stedet for indianere."
"Ah, men så vil jeg vædde på, at det er sådan noget med, at vi mennesker har opbrugt alle vores resourcer og så rejser vi til en ny planet for at finde friske forsyninger, men den er så beboet af nogle folk allerede. Og så er der helt vildt strid i starten, men så er der en eller anden der forelsker sig og så finder de i sidste ende ud af, at de egentlig kan lære meget af hinanden. Skal vi ikke se, om jeg får ret?"

Og ja. Jeg tror, at jeg har en fremtid som filmkritiker eller spåkone, for jeg fik sindsygt meget ret i min vurdering af filmen. Det var et utroligt rammende resume. Og den mindede faktisk skræmmende meget om "Pocahontas"!

Jeg forelskede mig i øvrigt virkelig meget i Fisketorvet (servicemeddelelse til dem i provinsen: Det er et butikscenter, der ikke har noget med fisk at gøre. Altså ikke, at JEG nogensinde har troet det, men altså... ehm. Til gengæld er der virkelig meget mad.). Der var varmt, lyst og så var væggene navy. Det skreg virkelig "Anne Sofie, sig din lejlighed op og flyt ind her!" Her følte jeg mig virkelig hjemme. Fra nu af skal mine breve og pakker sendes til: Anne Sofie, Fisketorvet, Vesterbro.

Nedenunder kan vi se et afslappet biograf-outfit med navy baggrund. Det er i øvrigt ikke strømpebukser, jeg har på. Det er faktisk overknees, men fordi jeg har så korte ben går de helt op til... ja. Men de er dejligt varme.

Photobucket


Photobucket


Efter filmen tog vi på café på toppen af Fisketorvet (seriøst - det sted opfylder alle mine behov!), hvor vi drak rosévin og jeg fandt ud af, at min kusine faktisk ikke havde opfanget, at filmen skulle forestille at foregå i fremtiden. Måske er den der tenderende blankhed genetisk bestemt. Til gengæld er hun åbenbart en glimrende fotograf, for hun fangede mig i et typisk Anne Sofie-øjeblik. En anelse desorienteret og i færd med at drikke sprut. Havde jeg været med i "Topmodel" havde det SÅ meget været min signaturposering.

Photobucket

10 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Øhh - nej. Du må meget undskylde, men jeg spår dig ikke en stor fremtid som filmkritiker. Får det kan da godt være du kunne forudsige en sttor del af handlingen (ikke svært når man har fået at vide den er meget ligesom Pocahontas) - men du siger jo intet om hvad du synes om filmen?

Undskyld jeg lyder mavesur, men jeg føler sgu for den film - og det er sådan set ligegyldigt om historien er set før eller ej. Pandora er ikke set før.

Maria E sagde ...

Åh hvor jeg bare elsker jeres blog....! I er seriøst for sjove... Jeg læser ellers end bunke af mode blogs dagligt og studerer endda også design, men det er jeres blog jeg glæder mig til at læse hver dag...
Tak for det... :)

Maria E sagde ...

okay det lød måske lidt forkert, men håber i forstår det meget rosende i det....

scient.hybrid sagde ...

Fisketorvet rocks! ;)

SidneyLise sagde ...

Leo: Well... Nu ER det her jo heller ikke full on filmanmeldelse, men ved du hvad? Du må gerne få min uforbeholdne mening om filmen alligevel: Den var virkelig flot lavet, men der var ikke et øjeblik, hvor man/jeg ikke vidste, hvad der ville ske næste gang. "Pandora" er muligvis ikke set før, men så er der i stedet lavet tusind andre "nye verdener", der minder om den.

Hele det der "fyr kommer til ny verden i jagt på resourcer, møder en smuk kvinder der tilfældigvis er høvdingedatter, først hader de hinanden, så begynder hun at lære ham en masse, selvom han er lidt af en bølle, så forelsker de sig, men hun har en eller anden knotten forlovet, som står i vejen for deres kærlighed, så bliver de angrebet og fyren fra den nye verden forsvarer hendes folk, som naturligvis er fredselskende og uden reel mulighed for at forsvare sig"-plot har jeg i den grad set før. Det er faktisk en præcis beskrivelse af såvel "Pocahontas" som de første bind af "Elverfolket".

Og den slags keder mig. Manglende originalitet keder mig - OGSÅ selvom den er flot lavet og i 3D.

Maria E: Åh mange tak! Jeg tog det faktisk som et kompliment allerede første gang - vi er så glade for, at der er nogen, der gider at læse vores underlige skriblerier, så tusind, tusind tak for det!

scient: Det gør det nemlig! SÅ meget! Jeg er virkelig forelsket: Shopping, mad, biograf og sprut samlet i navy omgivelser. Jeg følte virkelig, at den var bygget med mit segment (aka. "unge piger, der godt kan lide navy") i tankerne.

- Anne Sofie

Leoparddrengen sagde ...

Tak for uforbeholden mening! :)

Lasse sagde ...

http://www.saltypopcorn.com/images/avatar-pocahontas1.jpg

SidneyLise sagde ...

Lasse: Hahaha, præcis! Det sad jeg og tænkte hele filmen igennem! :D

Anja sagde ...

Hej hej :) Jeg har fået en award, som jeg skal give videre, og den sender jeg videre til jer fordi i har en super fed blog som jeg er glad for at have opdaget! I kan se lidt nærmere info om awarden og "legen" her: http://www.anjao.com/?p=1117
Mvh Anja

SidneyLise sagde ...

Anja: Tusind tak, hvor er du dog sød! Det betyder utroligt meget for os og vi har allerede pralet med det på Twitter :D
Uh, nu skal vi bare have valgt nogle værdige kandidater at give den videre til...