torsdag den 7. januar 2010

Ode til et misforstået kærlighedsforhold

Der er mange ting, der er nederen ved Sønderborg. Det første er, at det tager en halv time at bevæge sig en minimal strækning ved hjælp af offentlig transport og når man endelig ankommer er det hele utroligt antiklimatisk. Det er underligt at komme ind til 5 små butikker, når man har vænnet sig til at bo 12 minutter fra Strøget (og nu kan de rigtig stalker-agtige tage en passer, sætte nålen på "Nørreport Station" og tegne en cirkel i 12 minutters omkreds. Og så gætte sig til, hvor jeg bor).

Men det er dog ikke det mest nederen ved Sønderborg. Det uden sammenligning mest nederen ved Sønderborg er, at man kommer ind i Sønderborgs utroligt nederen H&M og ser, at de har ens højtelskede pallietjakke til 50% off. I ens størrelse!!

Photobucket


Det har været en lang kamp med mig og min pallietjakke - et nærmest Romeo og Julie-agtigt kærlighedsforhold, faktisk. Det var ikke så meget, at vi ikke ville hinanden, for det ville vi. Den ville faktisk med mig hjem allerførste gang vi mødtes, og jeg trodsede mine ellers faste principper om ikke at tage nye bekendtskaber med hjem fra byen. Men med jakken var det anderledes - jeg kunne mærke noget særligt mellem os lige fra første øjeblik, og den var heldigvis enig. Det var alle andre, der ikke forstod vores forhold.

Problemerne begyndte, da jeg skulle vise den frem for min (mandlige) roomie:
"Tada! Hvad siger du så?"
"Øhm... No offense, men du ligner altså Kanye West i den der!"
"Men er den ikke pæn?"
"Altså... den er lidt... cirkus-agtig? På den dårlige måde."
Æv. 1-0.

Nå, jeg tænker at det en en enkelt misforståelse og jeg beslutter mig for at lufte den, da jeg skal i byen med en ((igen) mandlig) kammerat. Kort efter at vi er ankommet til vores destination hiver en pige fat i mig og siger: "Det er en sindsygt fed jakke, du har på!" - Ha! 1-1 til mig og min jakke! Vi er back on track! Og så spørger jeg min kammerat:
"Hvad synes du egentlig om min jakke? Den er ny!"
"Den... glitrer?"
"Ja, det er fordi der er palietter på!"
"Jeg kan ikke lide piger i pallietjakker. Når man rører ved dem føles det som om, de har skæl. Ligesom en fisk. Eller en krokodille."
"..."
2-1

Som følge heraf synes jeg, at min stakkels jakke er meget misforstået, og at se den sat ned til det halve bekræfter mig egentlig bare i min forestilling om, at Jakke og jeg har et against the odds-agtigt forhold. Eller også er det bare, at mænd er nogle spader uden modesans og at personen, der besluttede sig for at sætte den ned, naturligvis også tilhører det køn. Det må vedkommende næsten gøre siden de palliethotpans, som jeg også ejer og elsker, hang lige nedenunder med samme rabat. Pff.

Og nu hvor vi er i vores "mænd forstår ingenting"-fase kan jeg da lige byde ind med et citat fra i dag. Jeg snakker med en ven (som ikke er nogen af pallietjakke-ignoranterne), og vi kommer til at snakke om karakterer i gymnasiet. Jeg fortæller om, at jeg dumpede idræt i 3. G:
"Jeg var kun til idræt to gange i hele 3. G, fordi jeg desværre havde udviklet en tilstand af kronisk menstruation og forkølelse."
"Det gør mig ondt for dig. Det lyder virkelig ubehageligt."
"Du ved godt at det er en joke, ikke? Jeg prøver bare at være morsom."
"Åh, gudskelov! Jeg forstod ikke hvorfor du fortalte mig den slags, ellers! Det lyder virkelig klamt! Vent lige lidt... Jeg kommer ikke til at kunne læse om det her på SidneyLise i morgen, vel?"
"Måske..."
"Det vover du på!"

Mandekønnet vs. Anne Sofie og Jakke: 2-17.000

15 kommentarer:

Average Joanna sagde ...

Mindst 18.000 til Anne Sofie, vil jeg nok sige. Og mænd forstår ikke mode. De fleste gør i hvert fald ikke.

SidneyLise sagde ...

Du har ret. Jeg satte måske nok lige stillingen en anelse for lavt. At udstille en ven på bloggen pga manglende viden om kvinders kropsfunktioner burde give mindst 17.999 ekstra points. Ja.

Nej, mænd og modesans er virkelig et kapitel for sig. Jeg har købt en stropløs, kort, cremefarvet kjole, og den bliver til gengæld forstået til døde: "Se, DET er god stil! Den burde du gå med noget oftere!"

Suk...

Sissel sagde ...

Må jeg spørge hvad du lavede i Sønderborg? ;-)
og jeg giver dig ret mht. H&M, den er så nederen og man kan aldrig finde noget. Men jeg har boet der i 18 år ;-)

SidneyLise sagde ...

Sissel: Det må du gerne. Mine forældre bor der, så jeg var hjemme på besøg. Jeg har selv boet der fra 2007 til jeg flyttede til Kbh i efteråret :)

Hvor hyggeligt med en fellow Sønderborger :D

Kasper sagde ...

Folk, der er dårlige til idræt, får automatisk en milliard minuspoints.

Sissel sagde ...

Hahaha. Ja, det er det :-)
Hva så, hvad synes du om at bo der? :-) Nu kan jeg slet ikke lade være med at tænke, om jeg har set dig..

SidneyLise sagde ...

Folk, der hedder Kasper, får automatisk to milliarder minuspoints. Så nu er der en om muligt større føring til "Team Anne Sofie og Jakke".

Sissel: Uh, da jeg flyttede derhen var det faktisk ret fedt, men jeg kom så også fra et endnu mindre sted før. Så det var sådan: "Wow, en Message!!!". Men efterhånden vænnede man sig til det og det sidste 1½ år syntes jeg, at det var virkelig nederen og glædede mig bare til at komme til storbyen.

Men! De har god mad i Sønderborg! Det må man give dem! Jeg mangler stadig at finde anstændige pizzaslices i Kbh.

Og Sønderborg er jo så lille, at vi garanteret er stødt ind i hinanden i den nederen H&M på et tidspunkt ;)

Sissel sagde ...

Jeg elsker de slices de har i Pronto, de er bare så sygt store også ender halvdelen af den altid på jorden i en brandert - fordi jeg ikke kan styre det :-P

Ja, det er nemlig det. Jeg hader at den skal være så lille. Jeg er også virkelig glad for at være flyttet til storbyen.
Hvor kom du fra før da, for den skal da være lille hvis man skal synes Sønderborg er stor? :p

SidneyLise sagde ...

Pronto? Hvor ligger den? Det skal da klart tjekkes ud :D

Uh, jeg boede i en lillebitte flække i Tyskland, hvor der bare ikke var noget som helst på modefronten (den tyske provins er om muligt endnu værre end den danske).
Det er virkelig fantastisk at komme til storbyen!

Sissel sagde ...

Den ligger lige ved siden af Rådhuset. Dernede ved alle caféerne. Ib rehne cairo, brøggeriet og figo :-) De smager fantastisk også er et slice til 25 kr. virkelig stort :-D

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvem er jer, jeg skriver med? ;-) hi hi..

Åååh nej dog. Jeg kan simpelthen ikke lide tysk mode. Når jeg går en tur (en sjælden gang) i flensborg, så vil jeg bare gerne hjem. Der er jo simpelthen intet, der falder i min smag..

Jens J. sagde ...

Jeg er NØDT til at sige, at den lillebitte flække i Tyskland kun tilbyder grænsekiosker som indkøbsmuligheder, så almindelige shoppegener understøttes naturligvis ikke. Men den er da forstad til Flensborg, som er den største sydjyske by. Og meget større en Sønderborg. Et minus er at der tales tysk, men mon ikke sønderjysk giver endnu flere minuspoints?
@Sissel: Er der noget der hedder "tysk mode"? Det har jeg endnu ikke fundet. Men en H&M er der da i Flensborg. Med samme varer som i DK. Mere eller mindre.

SidneyLise sagde ...

Sissel: Uh, så ved jeg hvor det er! Nice! Det er i øvrigt Anne Sofie, du skriver med - jeg tror aldrig, at Isabel har været i Jylland...

Tysk mode er supernederen. Jeg er dog glad for at købe støvler dernede - jeg ved ikke hvorfor, men de er gode til at lave neutrale læderstøvler, så dem har jeg en del af efterhånden.

Jens J: Ja, men jeg taler jo rent modemæssigt. Jeg savner definitivt det tyske slik og at have grænsebutikker så tæt på - no wonder at jeg tabte mig 6 kg, da jeg flyttede til DK. Men på modefronten er det bare virkelig nederen - selvom Flensborg på indbyggertal er langt større end Sønderborg (er det ikke 3-4 gange så stort?).

- Anne Sofie

Sissel sagde ...

@Jens: ja, det er der. og tro mig, de tyske butikker er forfærdelige! Ja, men hvorfor købe noget tøj i H&M i Flensborg, når man kan købe det i SØnderborg eller i kbh, hvor udvalget er meget større?

@Anne Sofie: Okay, rart lige at få det på plads ;-)
Ja, de er super gode og super søde. Du må da endelig sige til hvis du skal til Sønderborg igen, så kunne det jo være vi så hinanden, hvis jeg også er dernede til den tid? :p hehe..

Hahaha. Det undre heller ikke mig, det er vildt hvor billigt det er og godt! og meget af det er svært at finde i kbh, så når jeg er hjemme ved min mor så bliver der også fyldt godt op med lakridser og sodavand (Y)

SidneyLise sagde ...

Sissel: Jeg skal skam nok opdatere om min færden, når jeg er i Sønderjylland. Der er jo ikke meget andet at lave end at blogge.

Mmm... Jeg skal have et slikdepot med tilbage til Kbh :D

Sissel sagde ...

Hahaha. Nej, det er nemlig det.. Men min mor er (desværre) god til at fylde min kalender op med ting vi skal lave, som om jeg er lige ved at dø :-b.

Det må du meget gerne ;-) Kunne jo være ret sjovt.