søndag den 17. januar 2010

Lamebook.dk? Lame indeed.

Både Isabel og jeg er store fans af lamebook.com, og har fået os mange intense grin på den side. Derfor var det med længe ventet iver og glæde, at vi tog imod den danske pendant, nemlig lamebook.dk. Men det var godt nok noget af en skuffelse! Ja, forståeligt nok får lamebook.dk nok kun tilsendt 1/500 så mange screenshots som den internationale pendant, men de ting de poster er jo ikke det mindste sjove. Jeg har gloet det hele igennem og der var måske 3 gange, jeg trak på smilebåndet.

Den her er for eksempel ret sjov, fordi sønnen tager til genmæle og der ligesom er en pointe i det, som man ikke behøver at være en af de implicerede for at forstå. Det er den slags, vi gerne vil se.

Photobucket


De her til gengæld... De to nedenstående er typiske eksempler på lamebook.dk. Enten en eller anden status-opdatering, som bare overhovedet ikke er særlig morsom for andre en dem, der lige kender de implicerede personligt, eller også en samtale uden pointe.

Photobucket


Photobucket


Og derudover... Er der så andre end mig, der har lagt mærke til, hvor sensationelt usjove det der lamebook-team er med deres overskrifter? Jeg sidder virkelig og bliver helt irriteret, når jeg ser det. Ikke at jeg selv ville være bedre, men alligevel...

Jeg tror virkelig, at de tager alting ind. Det må de gøre - hvis det der er det sjoveste, dansk Facebook har at byde på, er det godtnok tragisk for den berømte danske humor. Det er ligefør, at jeg får lyst til at lave et eksperiment og sende nogle virkelig dårlige statusupdates ind - bare for at se, om de kommer med.

Se f.eks. nedenstående. Det er nok den mest kedelige lame ass-statusopdatering, jeg nogensinde har lavet, men hvis jeg sendte den ind ville de garanteret tage den med og en eller anden overskrift ala: "Fik du varmen?" eller "Hehe, det var mange strømpebukser". Altså bare... nej.

Photobucket


Men nu skal det heller ikke være bashing det hele. Jeg vil nemlig slutte dette ret sure og egentlig lidt usympatiske blogindlæg af med at komme med en opfordning til alle vores læsere (eller i hvert fald dem, der er på FB): Hvis I ser noget sjovt hos nogle af jeres venner, så tøv ikke med at sende det ind til lamebook.dk. Hvis de begynder at få mere materiale kan det nemlig være, at der faktisk kommer nogle sjove citater op på siden. Og hvis dét er sket, så behøver vi kun at droppe alle de der lame ass-overskrifter, og SÅ har vi næsten en decent side. Lad os kæmpe i fællesskab!

For et bedre lamebook.dk!

- Anne Sofie