fredag den 15. januar 2010

Jeg har fået en baby!


Eller næsten. Jeg har købt en rød minicomputer med mønster fra HP - stylenavnet er Vivienne Tam, men jeg tror bare min skal hedde Vivi.

KAN man stå for en computer, der har været med på en catwalk og som ligner en clutch? Nej, vel? Jeg er sikker på, at Vivi og jeg bliver rigtig fine venner, lige nu skal hun bare have installeret Word, hvilket er lidt kompliceret, nu hun ikke har et CD-drev, og når hendes mor er... ret computer-inkompetent, for at sige det mildt.

Hun matcher både min røde telefon og min røde iPod - hvilket faktisk er lidt kikset, men jeg eelsker røde gadgets!

Se hvor fin hun er:


Nu skal vi ud og møde verden, Vivi og jeg. (Og her fik jeg en trang til at lave de her "<'3 <'3", men så så jeg på min fødselsattest, at jeg er 19. Og så lod jeg være).

- Isabel

24 kommentarer:

scient.hybrid sagde ...

Ekstern CD-drev er svaret, sådan et har jeg til min mini HP.

Alternativet kunne være at lægge word/officepakken over på en ekstern harddisk og den vej installerer programmet/programmerne.

Mette [Spitzenklasse] sagde ...

Eller gå online og download "open office", der ligner og fungerer som Word. Bare gratis (og altså lovligt nok..)

Og hvor er den fin ! (Siger hende der også har rød mobil og rødt crumpler sleeve for at kompensere for kedelig sort bærbar.)

BetinApple sagde ...

rød er en evig vinder! (men det er du nok heller ikke i tvivl om at jeg ville mene).

tillykke med familieforøgelsen, jeg håber at Vivi får et langt og lykkeligt liv!

.. hvad koster det øvrigt at adoptere sådan en fætter (kusine?)?

samano sagde ...

Nej hvor er den smuk ;D
Jeg har også en rød telefon, men desværre kun en sort computer.

Leoparddrengen sagde ...

Man kan også downloade Office - gratis de første 60 dage.

Men jeg vil nu også foreslå OpenOffice.

Trine sagde ...

Den købte jeg i onsdags :)

Hvad gav du for den?

SidneyLise sagde ...

Scient: åh, ja det har jeg hørt om, jeg gider bare ikke investere i alt muligt ekstra til den.. Jeg har jo også en rigtig computer, så det eneste den skal have er bare word! Men mange tak for tippet, det bliver nok sidste udvej, hvis intet andet vil fungere :)

Mette, Leoparddrengen: Det var selvfølgelig en mulighed! Men når jeg nu har det rigtige Word, er det så ikke lidt fesent ikke at kunne få det over på den og bare tage en kopi? Eller er det bare mig, der forestiller mig, at det er lidt ligesom en fake taske? :D

Samano: Tusind tak - rød er virkelig også gadgetfarve number one i min verden! ;)

Betina: Mange tak, Vivi er allerede faldet rigtig godt til! :D
Forresten (også svar til Trine), jeg gav 2.000 for min og så købte jeg en 3-års forsikring oveni, der var i den dyre ende, fordi jeg er SÅ klodset.
Og tillykke med din også, Trine, den er så fin :)

- Isabel (og Vivi).

Mette [Spitzenklasse] sagde ...

Det er bare dig :-)
OpenOffice er ikke er en kopi af Word. Det er et skriveprogram, der er open source og dermed gratis... Og det findes også på dansk.

Leoparddrengen sagde ...

Ah, det var ikke gået op for mig at du allerede havde den. I princippet er det eneste du skal bruge product-key'en. Det er faktisk den man betaler for, som beviser din licens.

Jeg tror du simpelthen kan hente den prøve-version jeg linkede til før, og så aktivere den med din product-key fra CD'en.

Alternativt kan du bare kopiere indholdet fra din CD/DVD over på en USB stick fra en computer med drev, og så installere fra USB'en ved at køre setup.exe på den.

theworldofc sagde ...

uha, jeg kender godt når det kribler i fingrene, og ord ikke synes at kunne beskrive hvordan man har det - så opstår trængen til at udtrykke sig gennem diverse banlyste smileyer. you gotta be strong isabel. som du selv siger, du er 19. no more: :') <'333 :o

C

SidneyLise sagde ...

Mette: Okay så :D Jeg vil tage et kig på det, tusind tak for tippet :)

Leoparddrengen: Smart! Det skal prøves. Hvis det ikke virker, hvordan kopierer jeg så CDen over på et USB stick? Jeg har sat CDen i min rigtige computer med drev nu.

C: Ja, ikke?! Pyyh, godt jeg ikke er den eneste. Men nej, jeg MÅ modstå! Måske kan jeg snige en enkelt <3 ind, når jeg taler om min kæreste? Eller er det værre? :( Åh, jeg ved snart ikke - den smileykærlighed er ikke nem.. suk.

- Isabel

Leoparddrengen sagde ...

1) Gå via Stifinder ind i roden af dit CD drev
2) tryk Ctrl+A (=marker alt)
3) tryk Ctrl+C (=kopier)
4) Gå i roden af dit USB stick
5) Tryk Ctrl+V (=Indsæt)
6) Vent på ting kopieres

scient.hybrid sagde ...

Leoparddrengens anvisning herover virker, har brugt denne metode til at installere et andet program jeg har på min computer og det er nemt at gøre.

SidneyLise sagde ...

Leo: perfekt tak! Så kopierer jeg det bare over på den anden og så er det installeret eller hur?

Scient: Det lyder godt, det er altid godt med lidt vejledning, når man som mig ved absolut intet om teknik (selvom jeg ville ønske jeg ikke var så stereotyp..)
;)

Leoparddrengen sagde ...

Nej, du kopierer det ud på sticken, og så kører du setup.exe på den fra din nye baby - det installerer så programmet (undervejs vil du skulle indtaste din Product Key

SidneyLise sagde ...

Der er desværre ikke noget der hedder setup.exe. Der er kun "setup" som viser en masse tegn/koder på en internetside, når man åbner, og så er der "WordMUI" som vist er installer-pakken, men den vil ikke åbne og skriver 'fejl'. Til sidst er der noget der hedder WordLR, som gør det samme som "setup", viser en masse tegn.
:(

ARG, det er DERFOR jeg bedre kan lide sko!

Leoparddrengen sagde ...

Hmm, så ville jeg nok være nødt til at være fysisk i nærheden for at hjælpe.

scient.hybrid sagde ...

Der er intet galt i at være sterotyp, jeg kan eksempelvis ikke selv lappe min cykel.

;)

SidneyLise sagde ...

Jeg prøver lige en sidste gang, tredje gang er jo lykkens gang! Tak for hjælpen indtil videre :)

Og Scient; det er jeg glad for, så er jeg ikke alene :D

Jens J. sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Anette sagde ...

Tillykke med den røde computer, den er bare flot.

Jeg håber, du installeret Word på den.

Nete sagde ...

Tiløks med smukke Vivi - hun blir en nem og rar baby!!!

men puuuuh, hvor I får det til at lyde besvææærligt med al den installerenthingy...
Har babypink udgave, der lystrer navnet Prutkamel - hun havde fra Fonas side af allerede en prøvepakke på 60 dages word - MEN... dam daaaam da dammmm
Jeg havde en word 2007-disc med product-key - og at tænke sig, com. var blondineproof; da jeg åbnede word, poppede et vindue op, der bad om min product-key, og så hentede den selv hele svineriet (word, excel, geil, hans og lotte) fra nettet - soooo fancy!
<3 <3 Nete

Anonym sagde ...

Hvor er den købt henne ? Lyder som en god handel :)

SidneyLise sagde ...

Hejsa :)
Den er købt i Fona, de havde den på udsalg, så ja, jeg følte også jeg gjorde en god handel ;)

- Isabel