tirsdag den 19. januar 2010

Du må have meget jern i kroppen, siden du er så tiltrækkende

Jeg gætter på at alle piger har været udsat for diverse scorereplikker, nogle bedre end andre - der er faktisk en fin samlig her, så kan man lige tjekke om last weekends score-Kaj har snydt med sine kække bemærkninger. (Jeg er især vild med disse: "Hvaa, vil du ha' en øl eller bare pengene?" "Jeg er her sammen med bandet" "Er du model?").

Men på trods af de halvsjove replikker ovenfor, må jeg må indrømme, at jeg synes det står jævnt dårligt til her i landet. Den ulitmative "hvorfor ser du så sur ud?" florerer stadig, har jeg ladet mig fortælle og helt ærligt, det er simpelthen det værste man kan sige til en lækker chick, man gerne vil have med hjem. Jeg har analyseret mig lidt frem til, HVORFOR den er så populær, siden alle de piger jeg kender, hader den.

- Score-Frans ser slutty-Susan. Susan står alene med en drink. Frans tænker: "okay, jeg kan ikke bare gå over og sige hej. Det er for pinligt, og hvad skal vi så tale om?" Så han får den glimrende idé, at kommentere på hendes attitude og når han spørger slutty-Susan om, hvorfor hun ser så sur ud, regner han med at der kan ske følgende:

(Her er jeg lige stand-in for slutty-Susan. Frans er ham der er mest orange).

1) Slutty-Susan bliver helt forhippet og forsøger at overbevise Frans om, at hun da ikke er sur, og vil derfor smile herre meget, tage imod hans drink og derefter tage med hjem og knalde. Og bagefter vil hun fortælle alle sine veninder, hvor god han var i sengen.

Eller

2) Slutty-Susan vil kigge fornærmet på Frans og derefter gå over til sine veninder og ignorere ham resten af aftenen. Frans vil så kunne råbe kommentaren "Jeg sagde det jo! Sure kælling!" efter hende og han har således ikke tabt noget. For han sagde jo hun var sur, ikke.

Sjældent (læs aldrig) falder den replik ud til Frans' fordel. Og jeg synes faktisk det er lidt ærgeligt for Frans, for hvis han nu havde været lidt mere smooth, havde han helt sikkert fået Susan med hjem, og alle ville være glade. Så Frans hvis du læser med her, så stop med at spørge piger om, hvorfor de ser sure ud. Og stop med at kalde dem "søde" (det VED jeg du også gør!).

Men rødstrømpeagtige, som vi er her på SidneyLise, går vi selvfølgelig ind for, at kvinderne også skal score tilbage og ikke bare stå der og vente og blive feterede. Så kom i gang, og fyr nogle "dine øjne er som skovsøer" af til Flemse fra studiet, så vi kan få noget ligestilling!
Forresten havde jeg, som Susans stand-in, T-shirt fra Threadless, sko fra Jimmy Choo for H&M og jeans fra Topshop på.

Og jeg så lige at vi har fået 100 faste læsere- det er jo helt vildt. Tusind, tusind tak fordi I læser med, det betyder så meget for os!

- Isabel

13 kommentarer:

Louise sagde ...

Hæ hæ, det var en god griner her tirsdag mørke morgen ;)

Leoparddrengen sagde ...

Wow, anede ikke at det var en pickup-line. Så forstår jeg bedre at pigerne altid spurgte hvorfor jeg så sur ud i gamle dage i byen.

Havde jeg vidst det var en score-replik havde jeg muligvis reageret anderledes - men jeg blev bare grundigt irriteret.

Lika sagde ...

Ha ha, er jeg også den eneste der lige pludselig efter en del år fatter hvad det gik ud på? (Okay, rimelig langsomt måske men nå..) Den med er du sur - har jeg fået utallige gange og tilføj også "er du model". Har så bare aldrig fattet at det var scorereplikker - DOOOOOOH..

Brigitte sagde ...

AHHH HAHAHA HA! I er skidesjove, og så har I ret :D

SidneyLise sagde ...

Louise, Birgitte: Tak! Det er en af de ting, man ville ønske ikke var sand, men som desværre.. ja, ER sand.

Leoparddrengen: ARRRH, er du nu SIKKER på at det ikke var omvendt, hva?
Jeg har aldrig hørt piger bruge den, de plejer bare at tage for korte kjoler på (det kan mænd ikke rigtig(eller?), så de må ty de andre midler).

Lika. Haha, better late than never :D
Nu har du i hvert fald en liste du kan have med dig rundt, så kan du lige tjekke om det er en fesen pick-up line, der bliver brugt! ;)

- Isabel

Frederikke sagde ...

Hey there, har I hørt om "The Game"? (=kult-bog for fyre, om såkaldte mystery-guy, der er scoreguru og som oplærer minus-score-karle til sex-maskiner).. well, bogen er vist blevet lidt af en guide for orange fyre.. bl.a. noget med hvordan man indleder samtale med slutty-Susan :D

Anna sagde ...

Hahahahahahha! :D i er for sjove!


Anna
syret.blogspot.com

SidneyLise sagde ...

Frederikke: Uhj, den kender jeg godt. Det var sådan min kæreste scorede mig :)

Anna: Tak skal du ha' ;)

- Isabel

Cecil sagde ...

Aha! Så ifølge Frederikkes beskrivelse, er din kæreste enten en "minus-score-karle der blev til sex-maskine" eller en af de såkaldte orange fyre. Uhha, altid fedt at lære lidt om hvem der sidder der bag skærmen :-)

SidneyLise sagde ...

Cecil: Min kæreste er ham til venstre på billedet, med det fine LV bælte :)

Maria sagde ...

fantastisk!
Jeg blev engang forsøgt scoret med noget a'la:
"Er det din rigtige hårfarve eller gik det galt hos frisøren?"
mmmmm

Leoparddrengen sagde ...

@Maria:

Så var der da i det mindste en grund til det, da den næste kom med et Hvorfor ser du så sur ud?...

Maria sagde ...

Haha, ja det kan vaere det var derfor han gjorde det...