søndag den 20. december 2009

SidneyLises Adventskalender: Slutty Julesange - Part 4

Så er vi kommet til fjerde og sidste del af vores julekalender, og den sidste sang er jo en klassiker. Da jeg fortalte Isabel, hvilken jeg havde valgt som den sidste, var hendes reaktion: "Jaaa, 'Santa Baby'! Den er SÅ meget SidneyLise! Slutty og materialistisk på én gang! Love it!" (og dem, der tænker, at Isabel lyder som Ole Henriksen i det citat, kan jeg egentlig bare give ret. Isabel taler faktisk lidt som Ole Henriksen (sorry Bell Bell!)).

Nu kunne jeg egentlig skrive en lang historie om sangen "Santa Baby", som enhver slutty poptøsesangerinde med respekt for sig selv har lavet en coverversion af, men det gider jeg egentlig ikke. I stedet vil jeg poste et udvalg af de versioner, en simpel youtube-søgning på sangen gav.

Enjoy!

Frygtelig poptøse-version af en allerede poptøset sang:



Gossip Girl-version (sunget af Ally McBeal, aka Calista Flockhart):



"Cullen Baby" - sjofle Twilight-fans har lavet deres egen version af sangen:



Dragqueen med dårlig makeup synger en hjemmelavet version med omkvædet "Santa Raped Me" - oh joy:

4 kommentarer:

scient.hybrid sagde ...

Ohh... Hvordan skulle jeg dog have glemt "Santa raped me"?

Den første er i sandhed forfærdenlig, da jeg selv faldt over den fornylig kunne jeg ikke andet end tænke: She killed it!!

SidneyLise sagde ...

Haha, hvis man keder sig en dag skal man virkelig google den sang - fuck, der er mange parodier og underlige versioner. Seriøst, har ALLE jo lavet en version :D

Men ja, Taylors er virkelig frygtelig - utrolig gennemtrængende stemme, det pigebarn har!

Brigitte sagde ...

Ehhh jeg skulle netop til at lave et indlæg om Santa baby, som I jo har ret i at enhver skanky ho/semi-diva med respekt for sig selv har lavet, lige fra Marilyn Monroe til Kylie til min yndlingsversion med Madonna.

Helt klart den julesang jeg ville vælge på en kareoke-bar :-)

SidneyLise sagde ...

Madonna-versionen er altså også god! Og fantastisk glad og 80'er-agtig video (jeg er efterhånden 'Santa Baby'-ekspert, kan du godt høre).

Haha, hvis jeg blev tvunget på karaokebar og skulle vælge en julesang ville jeg synge "Fairytale of New York" - bare for at have en undskyldning for at svine nogen til i al offentlighed: "You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot!" - Den chance ville jeg ikke lade gå fra mig, hah :D