søndag den 6. december 2009

SidneyLises Adventskalender: Slutty Julesange - Part 1

Selvfølgelig skal vi da have en julekalender her på SidneyLise! Jeg har derfor været lidt rundt på youtube og har fundet 4 slutty julesange, som vi vil poste en af her hver søndag i advent som en lille appetizer op mod jul (og vil vi egentlig ikke hellere høre på sjofle tekster og se nissepiger i alt for små kjoler end at høre "Last Christmas" endnu engang? Jo, det tror jeg nok, at vi vil!).

Den rigtigt årvågne vil tænke: "Hey, det er jo 2. advent i dag?" og det er også rigtigt nok, men vi fik først idéen i onsdags, så derfor vil vi snyde lidt og smide 1. og 2. advent samme dag. I skal altså forestille jer, at dette her indlæg var kommet sidste søndag og så kommer 2.'eren i løbet af dagen. Kan vi det? Ja!
(Og så er det vanvittigt godt, at vi ikke har en eller anden arbejdsgiver vi skal stå til ansvar for, så uorganiserede og forsinkede, som vi tydeligvis er!)



Hvad jeg personligt elsker i denne sang og hele grunden til at jeg har valgt den, er sætningen: "Kast din rørtang i min havn!" med medfølgende koreografi. Det er så classy at det gør helt ondt. Jeg har lovet mig selv, at jeg skal finde en eller anden lejlighed til at bruge den replik i løbet af mit liv. Anything. Om det så er i en jobsamtale som blikkenslager eller noget i den stil...

- Anne Sofie

5 kommentarer:

Lika sagde ...

Jeg deler din begejstring. TV2 gør åbenbart ikke siden de ikke genudsender Andersens julehemmelighed.

Frk. M sagde ...

Åh - tak for dagens smil :-)
Andersens Julehemmelighed - en klassiker.

/M

SidneyLise sagde ...

Den er SÅ god! Nøj, jeg kan stadig huske da den kørte i tv'et og julehemmeligheden blev opklaret! Åh, drama! :D De burde virkelig genudsende den! Er den udgivet på dvd, mon?

- Anne Sofie

Jens J. sagde ...

Den er ikke kommet på dvd - men jeg har VHS-versionen som halvdelen af SidneyLise kan se i julen

SidneyLise sagde ...

Jaaaaa! VHS - hvor retro! :D