mandag den 7. december 2009

"Nu skriver du ikke om det her på bloggen, vel?"

Føler du dig truffet af overskriften? Så er det nok fordi du i løbet af de seneste uger har været iblandt de omkring 30 folk, der har spurgt mig om det med et lettere panikslagent udtryk i ansigtet efter at have fortalt mig et eller andet spændende. Ala "Fuck, nu får hele SidneyLises læserskare at vide, at min underviser har givet mig klamydia!".

Men jeg kan så her komme med en officiel disclaimer: Nej, jeg skriver ikke om folks intime hemmeligheder på bloggen. Der kan komme en indirekte semibidsk kommentar af og til, hvis man har gjort os sure (f.eks. ved IKKE at melde sig ind i vores FB-gruppe trods gentagne invitationer), men som udgangspunkt er folks fortrolige oplevelser i sikkerhed hos mig - selvom jeg blogger. Og de indirekte kommentarer er så indirekte, at kun den trufne opfatter dem (og af og til fatter de dem ikke engang, og så er det lidt umsonst). Generelt er de eneste mennesker, vi udstiller på SidneyLise, os selv.

Der var engang en tidligere litteraturvidenskabsstuderende, der sagde: "Man skal aldrig give mørkhårede mennesker på under 1.70 cm magt. Vi kan ikke håndtere det." Og det passede måske godt på den tidligere litteraturvidenskabsstuderende og på Hitler, men det passer altså ikke på mig. Jeg er under 1.70 og mørkhåret, men jeg kan sagtens håndtere den magt, det giver at blogge. Uden problemer. Jeg er faktisk genial til at have magt. Burde have mere af det, egentlig.

Så derfor behøver I nu officielt ikke længere bede mig om at tie stille med alle jeres hemmeligheder - jeg skal nok gøre det af mig selv, med mindre jeg bliver nødt til andet... (*host* FB-gruppe *host*)

- Anne Sofie

Ingen kommentarer: