lørdag den 19. december 2009

If it ain't got that bling

Vi har da slet ikke haft nogen "Hvad ønsker vi os til jul"-indlæg, har vi? Det må vi lave om på, og i den forbindelse tillader jeg mig at gå lidt i barndom.

Jeg har et ønske, som jeg faktisk har haft siden jeg var en lille pige. Dengang kunne man i Tivoli og andre forlystelsesparker købe en masse bolcher formet som forskellige ting, og en af de ting var fingerringe. Jer fra 80'erne kan garanteret huske dem: Det var sådan nogle plasticringe og så sad et bolche i den fineste diamantfacon ovenpå med folie viklet udenom. De fleste af mine jævnaldrende (dvs de andre 4-årige) skyndte sig at hive folien af og spise dem med det samme, men lille Anne Sofie havde en fin lille samling i forskellige farver som hun stolt gik med.

Og allerede dengang vidste jeg, at når jeg blev voksen ville jeg have mig en ægte af slagsen: En ordentlig motherfucker blingring, som jeg på den mest vulgære måde kunne gå rundt og flashe i offentligheden (i mine barnedrømme havde jeg fået den af min ægtemand, som selvfølgelig var prins, men den del af fantasien har jeg slået ud af hovedet: nu er jeg udelukkende fokuseret på ringen). Og i mellemtiden er internettet så blevet udbredt og net-a-porter er opstået, og så ender vi her hvor jeg sidder og surfer efter den perfekte ring. Og der er en grund til, at jeg er snart 22 år og barnedrømmen stadig ikke er blevet realiseret; det er nemlig virkelig svært at finde den nutidige pendant til min barndoms bolchering.

Photobucket

Alt det ovenstående er fra net-a-porters webshop, men der er intet af det, der er 100% rigtigt. Det er enten for meget bling eller for lidt bling eller for vulgært bling. Og så lader det til, at guld virkelig er på mode igen, hvilket irriterer mig, for min drømmeblingring er sølv-, hvidguld- eller platinfarvet. Ja, jeg kan godt se, at det med mine krav næsten havde været lettere for mig, hvis jeg havde droppet drømmen om ringen og havde satset på prinsen i stedet for.

Lige lidt mere barndom og nostalgi for os, der er født i 1980'erne: Den opmærksomme læser vil have bemærket, at der har sneget sig et par stjerneøreringe ind mellem ringene i ovenstående collage, og grunden hertil er, at jeg, da jeg så dem, straks gik totalt i nostalgimode og tænkte: "Wow, sådan nogle havde de også i 'Barbie and the Rockers'!" (som vistnok hed "Barbie and the Rockstars" på dansk? Eller husker jeg forkert?). Så jeg hoppede ind på youtube og fandt temaet fra filmen, og ganske rigtigt! Tjek Barbies ører fra 0:29-0:30! Yay! Nostalgiøreringe!



Faktisk falder jeg oftere og oftere over ting, som til forveksling ligner noget, mine Barbier havde, da jeg var barn. Jeg overvejer faktisk at lave et blogindlæg om mode, der får folk til at ligne lifesize Barbier! Så kan jeg også flashe det billede, hvor jeg i kedsomhed fotomanipulerede mig selv til at ligne Malibu Barbie. Og det var vanvittigt mange gange, jeg brugte ordet Barbie på få linier, men sjovt nok findes der intet synonym for... ja, Barbie.

- Anne Sofie

6 kommentarer:

Prinsessen sagde ...

Hvilket fantastisk indlæg..

Der bragte du virkelig nostalgien frem.. Den Barbie film var jo bare so much toppen af candyfloss'en..

Lyserød har klart været min yndlingsfarve siden 80'erne
Nu bruger jeg den godt nok lidt mindre vulgært, men har vi ikke alle stadig en smule svært ved at modstå items der fabrikeres i Barbiefarven?

Manja sagde ...

Yes, den hed ganske rigtigt "Barbie and the Rockstars" på dansk. Havde den på VHS. Fantastisk film, hehe :)

//Manja
http://manjalytz.blogspot.com

Linda sagde ...

Hvor godt. Glæder mig til den post om Barbie-mode. I er da fornyende, tak.

SidneyLise sagde ...

Prinsessen: Haha, vi er rigtigt prinsesse-generationen, os fra 1980'erne! Jeg har også en forkærlighed for det - bare tjek vores header! Rent Barbie-outfit egentlig! :D

Manja: Ja, jeg tænkte det nok! Jeg sang i hvert fald altid højlydt med: "Barbie and the ROCKSTARS... lalalalalalalala uuuuuh!" - de lavede virkelig kvalitet dengang!

Linda: Tak skal du have! Så må jeg lave en Barbie-mappe på computeren, hvor jeg kan gemme alle de Barbieitems, jeg falder over :D

- Anne Sofie

Anonym sagde ...

ved du om man kan købe filmen nogen steder??jeg har kigget og kigget,da jeg gerne vil vise den for min datter!mie

SidneyLise sagde ...

Hej Mie,

Det ved jeg desværre ikke noget om. Du kan evt. prøve at søge efter den på Amazon? Der har de jo lidt af hvert :)

- Anne Sofie